حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برتری تراشه A13 آیفون 11 بر گلکسی S22 با Exynos 2200 در بنچمارک تک‌هسته‌ای

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، بنچمارک، سامسونگ

خانواده تازه‌معرفی‌شده‌ی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ، به‌عنوان پرچمداران سال ۲۰۲۲ این شرکت، اگرچه از بسیاری از جهات گوشی‌های اصطلاحا همه‌چیز تمامی بوده و مشخصات پیشرفته و قابلیت‌های غنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را با خود به‌همراه دارند، اما در پاشنه آشیل همیشگی سامسونگ یعنی پردازنده و عملکرد پردازشی، هنوز جای کار داشته و حتی می‌توان ادعا کرد که نسبت به سری اس ۲۱، هیچ پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نداشته‌اند. این ادعا از نتایج بنچمارک تراشه استفاده‌شده در این گوشی‌ها، کاملا قابل‌استناد و مشهود است. بااین‌حال، اگر به شما بگویند که چیپست Exynos 2200 در گلکسی S22 حتی توان شکست دادن آیفون 11 اپل، گوشی سه سال پیش این کمپانی با تراشه A13 Bionic، حداقل در یک بنچمارک خاص را ندارد، چطور؟ اینجاست که اوضاع برای غول کره‌ای وخیم‌تر می‌شود.

عبور آیفون 11 از گلکسی S22 در بنچمارک تک‌هسته‌ای

البته، نتایج بنچمارک‌ها بهترین راه برای تأیید نحوه عملکرد در “استفاده در دنیای واقعی” نیستند. بااین‌حال، آن‌ها هنوز هم ابزار خوبی برای مقایسه نسبی می‌باشند. گاهی اوقات نتایج بنچمارک می‌تواند چیزهای زیادی در مورد یک تلفن هوشمند بگوید. درهمین‌راستا اما، جدیدترین امتیاز بدست آمده از پرچمدار گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به‌سادگی “غیرقابل‌باور” است. آیفون 11 مربوط به سال 2019 به‌سادگی از این دستگاه در بنچمارک تک‌هسته‌ای بهتر عمل کرده است.

در اینجا، تراشه A13 Bionic استفاده‌شده در سری آیفون 11 اپل و همچنین آیفون SE نسل دوم، توانسته است چیپست Exynos 2200 و همچنین Snapdragon 8 Gen 1 را در بنچمارک تک‌هسته‌ای Geekbench 5.1 شکست دهد. البته با درنظر گرفتن بنچمارک چندهسته‌ای، این نتیجه قطعا به‌نفع سامسونگ خواهد بود اما باز هم دیدن اینکه چیپست‌های برتر اندرویدی پس از گذشت سه سال، هنوز توان رقابت با تراشه قدیمی اپل در این بنچمارک را ندارند، قابل‌توجه است.

عبور آیفون 11 از گلکسی S22 در بنچمارک تک‌هسته‌ای

عبور آیفون 11 از گلکسی S22 در بنچمارک تک‌هسته‌ای

گزارش‌های مختلف اخیر حاکی از آن است که سامسونگ در عرضه گلکسی S22 عجله کرده و تراشه استفاده‌شده در این سری از مشکلات زیادی رنج می‌برد. ظاهراً چیپست Exynos 2200 این شرکت به‌درستی بهینه نشده یا حداقل گلکسی S22 آن را این‌گونه نشان می‌دهد.

مشکلات جدی در Exynos 2200 و Galaxy S22 وجود دارد

همچنین تاکنون گزارش‌های متعددی منتشر شده است که نشان می‌دهد Exynos 2200 بیش‌ازحد گرم می‌شود و به‌همین‌دلیل از عملکرد نامناسب رنج می‌برد. البته سامسونگ می‌تواند این مشکل را برطرف کرده یا حداقل ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری، آن را به حداقل برساند. اکنون، بهترین کاری که مشتریان می‌توانند انجام دهند این است که از خرید نسخه Exynos 2200 پرچمداران جدید اجتناب کنند. در برخی موارد اما، اجتناب از این تراشه به‌معنای نادیده گرفتن کل سری Galaxy S22 است. از این گذشته، سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را به‌صورت منطقه‌ای به‌فروش می‌رساند. برخی از کشورها Exynos 2200 را دریافت کرده درحالی‌که در برخی از کشورهای دیگر نسخه بهینه‌تر Snapdragon 8 Gen 1 عرضه می‌شود.

دیدگاه شما چیست؟ عملکرد ضعیف تراشه‌های پرچمدار سامسونگ و کوالکام (باز هم تولید سامسونگ) در بنچمارک تک‌هسته‌ای را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

اگزینوس ۲۲۰۰ مرد از بس که جان ندارد

V800B

خنده داره نمراتش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی