حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با حق اختراع جدید ناچ آیفون را حذف می کند

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، حق اختراع

اپل از ۲ سال پیش و زمان نخستین رونمایی از نمایشگر ناچ‌دار خود، هیچ‌گونه تغییری را در ساختار ناچ اعمال نکرده است. اما این پدیده بدان معنا نیست که ناچ، نهایتا کنار گذاشته نخواهد شد. کمپانی به‌صورت فعالانه در خصوص راه‌کارهای بالقوه جایگزین تحقیق می‌کند و پتنت جدید نیز به الگوی احتمالی موردنظر اپل اشاره دارد. امروز در گزارش هایی می شنویم که اپل با حق اختراع جدید ناچ آیفون را حذف می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون بدون ناچ

حدف ناچ از آیفون

حدف ناچ از آیفون

بر اساس اطلاعات استخراج شده توسط اعضای انجمن Apple Insider، دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) در اوایل وقت امروز، تائیدیه پتنتی تحت‌عنوان “نمایشگر با پنجره‌های انتقال‌دهنده نور” را به غول کوپرتینویی اعطاء کرد. این پتنت به شکلی موثر، نیاز دستگاه به ناچ یا هرگونه حفره را برطرف می‌کند.

اپل استفاده از مدار فیلم نازک بر روی یک لایه ارگانیک زیرین را پیشنهاد می‌کند. این مجموعه برای ساخت یک نمایشگر اولد، ایده‌آل خواهد بود و در زیر آن می‌توان آرایه‌ای از اجزای مختلف شامل حسگرهای دوربین، نور، مجاورت و حتی اسکنر اثرانگشت را قرار داد و در راستای خلق ایده‌های یکپارچه با نمایشگر تلاش کرد.

آیفون ۲۰۲۱ بدون ناچ ارایه می شود

اجزای موجود در این پیکره‌بندی برای عملکرد مناسب نیازمند دسترسی به تمامی بخش‌های جلویی نمایشگر هستند. برای تحقق این هدف، اپل استفاده از تکنیک بارگذاری پنجره‌های کوچک انتقال نور را پیشنهاد می‌کند. پنجره‌های بارگذاری شده می‌توانند بر روی لایه ارگانیک قرار گرفته و امکان عبور نور را از میان خود و پشت پیکسل‌های مجزا فراهم نمایند. بدین‌ترتیب حسگرهای تعبیه شده در زیر نمایشگر برای کاربران قابل مشاهده نخواهند بود؛ اما قطعات به‌نوبه‌خود کماکان قابل رویت هستند.

به منظور اطمینان از عملکرد مناسب کلیه اجزاء، ظاهرا پنجره‌ها به شیو‌ه‌ای تولید خواهند شد که از شفافیت بیش‌تری برخوردار باشند. بدین‌ترتیب امکان عبور نور بیش‌تر از میان این پنجره‌ها فراهم می‌شود. بعلاوه به منظور جلوگیری از بازگشت نور از پیکسل‌ها به سمت حسگرها، احتمالا از چندین لایه ضدانعکاسی نیز استفاده خواهد شد.

آیفون ۲۰۲۱

کمپانی‌هایی نظیر اوپو و شیائومی پیش‌تر از نمونه‌های اولیه پیاده‌سازی دوربین یکپارچه با نمایشگر رونمایی کردند. اما این فناوری تا زمان آماده‌سازی برای تولید انبوه کماکان فاصله زیادی دارد. هر 2 کمپانی در زمینه ادامه روند توسعه این ایده مصمم هستند و این موضوع بدان معناست که تا سال 2020، نخستین موبایل مجهز به دوربین یکپارچه با نمایشگر احتمالا روانه بازار خواهد شد.

سامسونگ نیز کمپانی دیگری است که فرآیند توسعه این فناوری را به شکل فعالانه‌ای دنبال می‌کند. اما بعید است این تولیدکننده تا سال 2021 و تکامل بیش‌تر ایده مذکور، دستگاهی را عرضه نماید. نهایتا اپل نیز رویکردی مشابه سامسونگ را اتخاذ خواهد کرد. این کمپانی شخصا یک تولیدکننده صفحه‌نمایش محسوب نمی‌شود و احتمالا نمایشگرهای موردنیاز خود را از سامسونگ خریداری خواهد کرد. اما به‌طور معمول، کمپانی کره‌ای صرفا به پیاده‌سازی فناوری‌های تکامل‌یافته می‌پردازد و سال 2020 نیز احتمالا برای چنین پدیده‌ای بسیار زود است.

بنابراین به‌نظر می‌رسد که سال 2021 محتمل‌ترین گزینه برای عرضه یک آیفون تمام‌صفحه، بدون هرگونه ناچ یا حفره خواهد بود. این سناریو با پیش‌بینی‌های یک تحلیل‌گر با نام مینگ چی‌کو کاملا هماهنگ است. وی اخیرا پیش‌بینی کرد که آیفون‌های سال 2020 اپل در عوض به‌کارگیری ایده یکپارچه با نمایشگر از یک ناچ با اندازه‌ای کوچک‌تر بهره خواهند برد.

آیفون ۲۰۲۱ بدون ناچ ارایه می شود

آیفون‌های سال 2021 اپل در کنار حذف احتمالی ناچ و استقرار سیستم فیس آی‌دی در زیر نمایشگر احتمالا سرآغاز بازگشت به فناوری تاچ آی‌دی نیز به‌شمار می‌روند. بر اساس اظهارات مینگ چی‌کو، کمپانی اپل مشغول آماده‌سازی یک ایده یکپارچه با نمایشگر است که به‌طور بالقوه تقریبا تمامی فضای نمایشگر را پوشش می‌دهد. بدین‌ترتیب، صاحبان این دستگاه‌ها آزادانه قادر خواهند بود میان سیستم‌های فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی یکی را انتخاب نمایند.

مطابق روال معمول، برنامه‌های اپل کماکان در حال تغییر هستند و هیچ‌کدام از این پیشرفت‌ها هنوز قطعیت پیدا نکرده‌اند. از این گذشته، کمپانی می‌تواند عرضه ایده‌های یکپارچه با نمایشگر را به تعویق انداخته و از به‌کارگیری مجدد سیستم تاچ آی‌دی صرف‌نظر نماید و یا حتی با سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه و عرضه آیفون‌های فاقد ناچ در سال آینده همگان را شگفت‌زده کند. به‌هرحال اکنون تمرکز کمپانی به آیفون‌های سری 2019 معطوف شده است.

این دستگاه ها احتمالا با پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه جدید و مجموعه‌ای از پیشرفت‌های سخت‌افزاری داخلی شامل تراشه A13 بایونیک، باتری‌های بزرگ‌تر و قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم معرفی خواهند شد. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها، سیستم‌عامل iOS 13 اپل به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه های مذکور نصب می‌شود.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون بدون ناچ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

اولد ترنسپرنته دیگه

Amir Hossein

اگه تاچ آیدی و سنسورهای فیس آی دی و دوربین سلفی زیر نمایشگر باشن به دلیل جدید بودنشون شاهد قیمت گذاری فضایی از طرف اپل خواهیم بود

Taskin

در ظاهر عالیه جدید و فوق العادس.
اما من که تعمیرکارم فک نمیکنم تعمیر چنین گوشی هایی ارزون باشه و خیلی هم سخته و مشتری بیچاره باید یه پول تپل پیاده شه

Milad7

من به شخصه با ناچ حال میکنم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)