حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلویزیون آنر ویژن تی وی (Honor Vision TV) با سیستم عامل هارمونی (Harmony OS) چیپست Honghu 818 و قیمت ۵۴۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | آنر

هواوی نخستین محصولات مبتنی بر سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد؛ این دو تلویزیون آنر ویژن و آنر ویژن پرو نام دارند و از چند روز آینده در بازار چین عرضه می‌شوند. تلویزیون آنر ویژن تی وی (Honor Vision TV) با سیستم عامل هارمونی (Harmony OS) چیپست Honghu 818 و قیمت ۵۴۰ دلار رسما معرفی شد و در ادامه با هم بیشتر با آن آشنا می شویم، با ترنجی همراه باشید.

آنر ویژن تی وی (Honor Vision TV)

آنر ویژن تی وی (Honor Vision TV)

آنر ویژن تی وی (Honor Vision TV)

برای یادآوری باید بگوییم که هواوی روز گذشته از Harmony OS رونمایی کرد که در راستای تلاش این شرکت برای کاهش وابستگی به اندروید محسوب می‌شود. طبق اعلام این شرکت، توسعه سیستم‌عامل هارمونی از دو سال قبل آغاز شده که البته بعد از آغاز تحریم‌های آمریکا، روند توسعه آن شدت گرفته است.

تا اطلاع ثانوی، هواوی قصد دارد در نمایشگرهای هوشمند مانند این تلویزیون‌ها، از سیستم‌عامل خود استفاده کند. اگرچه به گفته هواوی، هارمونی می‌تواند در گوشی‌ها هم مورد استفاده قرار بگیرد، ولی آن‌ها فعلا قصد دارند برای این حوزه همچنان از اندروید بهره ببرند.

چیپست Honghu 818

چیپست Honghu 818

از لحاظ سخت‌افزاری، این تلویزیون‌ها مجهز به چیپست Honghu 818 که هشت هسته ای است، هستند و از دیگر ویژگی‌های آن‌ها می‌توانیم به پنل ۵۵ اینچی با رزلوشن ۴K اشاره کنیم و در ضمن به‌عنوان هاب هوشمند هم می‌توانند انجام وظیفه کنند. لازم به ذکر است که کاربران از طریق گوشی خود می‌توانند بخش‌های مختلف این تلویزیون‌ها را کنترل کنند.

طبق اعلام هواوی، قیمت آنر ویژن ۳۸۰۰ یوان (حدود ۵۴۰ دلار) و قیمت آنر ویژن پرو هم ۴۸۰۰ یوان (حدود ۶۸۰ دلار) است. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها این است که مدل پرو از دوربین پاپ‌آپ و ۶ میکروفون پیشرفته برای تماس ویدیویی بهره می‌برد. در ضمن این تلویزیون مجهز به ۶ اسپیکر ۱۰ واتی است ولی برای آنر ویژن تنها ۴ اسپیکر تعبیه شده است.

هواوی مدتی پیش اعلام کرد که تمرکز سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت در ابتدا معطوف به بازار چین است و به همین خاطر نباید به این زودی‌ها انتظار عرضه این تلویزیون‌ها را در بازار دیگر کشورها داشته باشیم. در نهایت باید بگوییم که به‌نظر می‌رسد روزبه‌روز شرکت‌های بیشتری وارد بازار تلویزیون‌ها می‌شوند. وان‌پلاس هم مدتی پیش اعلام کرد که مشغول ساخت تلویزیون است و بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهرا این تلویزیون به‌زودی معرفی می‌شود. البته برخلاف تلویزیون آنر، تلویزیون هوشمند وان‌پلاس به احتمال زیادی مبتنی بر اندروید خواهد بود.

نظر شما درباره تلویزیون آنر ویژن چیست؟ آن را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

دوربین پاپ آپ تو تلویزیون!

afsoon

قیمتش که عالیه .احتمالا سفارش از چین بخرمش .

Mani

مبارکتون باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)