حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه ابعاد حسگر تصویر دوربین گلکسی نوت ۱۰ و هواوی میت ۳۰ پرو

نوشته

4 سال قبل | 23 دیدگاه | دوربین، سامسونگ، هواوی

می دانیم که هواوی چند نسلی هست از دوربین های رزلوشن بالا و طبع آن از حسگر تصویر بزرگ استفاده می کند. سه روز پیش بود که در ترنجی خواندیم هواوی میت ۳۰ پرو با دو دوربین ۴۰ مگاپیکسلی ارایه خواهد شد. این یعنی دو حسگر تصویر بزرگ که هواوی برای پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۹ خود در نظر گرفته است. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ اما همچنان به رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی پایبند است و این یعنی حسگر تصویر کوچک. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه ابعاد حسگر تصویر دوربین گلکسی نوت ۱۰ و هواوی میت ۳۰ پرو را داشته باشیم.

مقایسه ابعاد حسگر تصویر دوربین گلکسی نوت ۱۰ و هواوی میت ۳۰ پرو

مقایسه ابعاد حسگر تصویر دوربین گلکسی نوت ۱۰ و هواوی میت ۳۰ پرو

مقایسه ابعاد حسگر تصویر دوربین گلکسی نوت ۱۰ و هواوی میت ۳۰ پرو

اخبار و شایعات درباره پرچمدار بعدی هواوی با نام میت ۳۰ پرو (Mate 30 Pro) همچنان ادامه دارند. به نظر می‌رسد که این دستگاه یکی از انقلابی‌ترین محصولات هواوی خواهد بود. نمایشگر دولبه خمیده و دوربین سه‌گانه از ویژگی‌های بارز میت 30 به حساب می‌آیند.

امروز هم اخبار جدیدی از این تلفن منتشر شدند که بیانگر بهره‌مندی این تلفن از دو حسگر تصویر 40 و یک 8 مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی است. Ice Universe نیز در توییت خود به قدرت دوربین میت 30 پرو و دوربین گلکسی نوت 10 نیز اشاره کرد و با طعنه گفت:

“به نظر می‌رسد که کاربران درباره اختلاف زیاد بین سنسور نوت 10 و میت 30 پرو چیزی نمی‌دانند. من با ترسیم شکلی به شما نشان می‌دهم که پرچمدار سامسونگ برای پیروزی در مقابل دوربین پرچمدار هواوی هیچ شانسی ندارد.”

اطلاعات دقیق‌تری از سه حسگر تصویر موجود برروی این تلفن توسط یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Rodnet950 منتشر شده است. حسگر تصویر اصلی با کیفیت 40 مگاپیکسل و ابعاد 1/1.5 اینچ با دریچه دیافراگم f/1.4 یا f/1.6 در مجموعه دوربین تعبیه شده است. این سنسور از نوع RYYB بوده و تمامی قابلیت‌های لنزهای Cine (سینمایی) را برای ضبط ویدیو‌ها در اختیار دارد. دومین دوربین نیز با همان کیفیت لنز اصلی و ابعاد 1/1.7 اینچ از نوع الترا‌واید است که زاویه 120 درجه و قابلیت لنز Cine را دارد. سنسور سوم هم با کیفیت 8 مگاپیکسل و زوم پنج برابری در کنار دو لنز دیگر قرار می‌گیرد.

سنسورهای بزرگ در مجموعه دوربین یکی از مهم‌ترین عناصر برای افزایش کیفیت تصاویر هستند. افزایش وضوح تصویر بدون بزرگ‌شدن لنز موجب نرسیدن نور به پیکسل و در نتیجه کاهش کیفیت تصویر می‌شود. تصاویر میت 30 پرو نشان می‌دهند که هواوی برای افزایش کیفیت تصاویر به لنز‌های بزرگتر روی آورده است. این رویکرد در اسمارتفون قدیمی نوکیا با نام لومیا 1020 اعمال شده بود.

به جرات می‌توان گفت که میت 30 پرو یک موبایل جذاب است. انتظار می‌رود که این تلفن از چیپست کایرین ۹۸۵ با مودم یکپارچه 5G برای پردازش اطلاعات استفاده کند. پشتیبانی از شارژ سریع 55 وات به همراه شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات نیز از دیگر مشخصات خاص این تلفن به شمار می‌روند.

نظر شما چیست؟ مشخصا این حسگر تصویرهای بزرگ برای میت ۳۰ پرو اهمیت ویژه ای دارند و سخت افزار پایه مهمی برای عملکرد نرم افزار است اما تجربه نشان داده که سخت افزار همه چیز نیست. باید دید که هواوی می تواند امسال مرزهای DxO را درنوردد و بی رقیب باقی بماند یا خیر. پیش بینی شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

فقط دارم به این فکر میکنم که اگه این شرکت‌های چینی نبودن که شرکت های بزرگتر رو هُل بدن و مجبور به استفاده از تکنولوژی‌های جدید نکنن ، الان چقدر عقب بودیم تو همه چی.

شرکت‌های بزرگ فعلا تنها کارشون شده ارائه تغییراتِ کم و اضافه کردنِ قابلیت‌های جدید بصورت قطره‌چکانی.

هرچند که این شرکت‌ها قبلا تغییرات بزرگی رو بوجود آوردن و ایده‌های ناب و جدیدی رو به دنیا معرفی کردن ولی در حال حاضر بر هیچکس پوشیده نیست که اکثر نوآوری‌ها و ایده‌های جدید رو دارن چینی‌ها انجام میدن.

mostafa3

زمان معرفی می هست تاریخ دقیقش

mostafa3

کی

_V_

نوت که سه روز مونده هواویم نمیدونم فکر کنم مهرماه میاد

علی شیخ زاده

بنظرم نوت ۱۰ پرو نهایتا مشخصات و کیفیتی برابر با اس ۱۰ فایوجی داره ولی پرچمدار های هواوی طبق سنت نسبت به نسل قبل پیشرفتی قابل توجه دارن هم در مشخصات هم در قابلیت های جدید تر

mostafa3

کسی می‌دونه سایز 1/2 اینچ بزرگتره یا 1/1.5 اینچ
سر در نمیارم

نیما عرفانی

عدد کوچیکتر باشه ابعاد بزرگترِ
عدد ۱/۱.۵۵ از ۱/۱.۷ کوچیکترِ اما ابعادش بزرگترِ
۱/۲ اینچ عددش بزرگتر از ۱/۱.۵ اینچِ پس ابعادش کوچیکترِ

mostafa3

ممنون از پاسخگویی

ARMTIN

حسگر 40 مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.5 که قرار در Mate 30 pro قرار بگیر دقیقا اندازه حسگر لومیا 1020 هست جالب که حسگر اولترا واید هم با ابعاد 1/1.7 هست 🙁
.
.
.
واقعاً کنجکاو هستم ببینم هواوی چجوری میخواهد 2 حسگر غول پیکر در بدنه Mate 30 پرو قرار بده ؟؟ 🤔
( نظر شخصی )
حدس میزنم با توجه به خمیدگی زیاد پنل Mate 30 پرو و مجهز شدن به بزرگترین حسگر موبایل دنیا ، ما با یک [[ Super smart phone ]] با ضخامت بالا رو به رو هستیم …
این احتمال وجود داره Mate 30 پرو نسبت به Note 10 پرو با برچسب قیمت بالاتر معرفی و عرضه بشه O_o` !!!

chalton

جالب اینجاست تو چند تا پست قبل یه ترولی میگفت سامسونگ داره سر مشتریهاش کلاه میزاره و چند ستله سنسور دوربینش هیچ تغییری نکرده و پیشرفتی نداشته،
اس 10 5G
12 مگاپیکسل, f/1.5-2.4, 26mm (wide), 1/2.55″, 1.4µm, دوگانه Pixel PDAF, OIS
12 مگاپیکسل, f/2.4, 52mm (telephoto), 1/3.6″, 1.0µm, AF, OIS, زوم اپتیکال 2 برابر
16 مگاپیکسل, f/2.2, 12mm (ultrawide)
TOF دوربین
غول دوربین‌های موبایل به قول طرفدارای هوآوی
40 مگاپیکسل, f/1.6, 27mm (wide), 1/1.7″, PDAF, OIS
Periscope 8 مگاپیکسل, f/3.4, 125mm (telephoto), 1/4″, PDAF, OIS, زوم اپتیکال 5 برابر
20 مگاپیکسل, f/2.2, 16mm (ultrawide), 1/2.7″, PDAF
TOF 3D دوربین
هر سال هوآوی داره تبلیغات خیلی زیادی برای دوربین گوشی هاش میکنه که هر سال پرچمدار معرفی میکنه به قول معروف میگه بخش دوربین رو کوبوندیم از نو ساختیم👏👏👍😏
ولی یه نگاهی با همین سنسور قدیمی سامسونگ بندازیم به اوج هوش و نبوغ مهندسان سامسونگ در بخش دوربین پی میبریم
زمان اس 7 که اصلا هیچ سایت هوآوی رو گوشی ساز حساب نمیکرد و دوربین هاشو بررسی نمیکرد انقدر بی کیفیت بودن همین دو سال اخیر رو نگاه کنیم میبینیم هر سال هوآوی داره میگه بخش دوربین رو هز حو طراحی و ساختش رو انجام دادیم ولی مبینیم یا امتیازش پایین تر از سامسونگ هست یا مساوی هست،اخرین پرچمدار هواوی رو مقایسه کنید
غول p30 pro امتیاز 112 سلفی 89
گوشی معمولی اس 10 5G امتیاز 112 سلفی 97
پس اینجا اوج قدرت نرم‌افزاری سامسونگ رو نشون میده که با سنسورهای قدیمی به این امتیاز رسیده و دروغ هوآوی رو نشون میده که فقط تبلیغات هست،پس منطقی نگاه کنیم خودت به زبون بی زبونی گفتی سامسونگ با سنسورهای قدیمیش که تو پرچمدارانش گذاشته داره هوآوی رو جر میده و هوآوی جز دروغ و تبلیغات چیزی نداره،تازه به خدا که با دگزو زَد و بند کرد وگرنه امتیاز 112 رو نمیگرفت و آبروش میرفت،حالا باز بیا اعترافی که ندانسته کردی رو بیا توجیه کن،کمتر ترول باش بدبخت.
#انگل مجازی

vahid abedi

طبق فرمایش خودتون در زمان اس 7 دوربین های هواوی تعریفی نداشت و هیچ سایتی بررسی نمی‌کرد.
و سامسونگ با اس 7 جز بهترین دوربین‌ها بود.

طبق همین نظرتون اثبات کردین که هواوی در این 3 سال چقدر پیشرفت کرده و در بخش دوربین از اون پایین پایین ها به این بالا بالا ها رسیده.

در ضمن دروغگو منطقش مثل خودشه به اس 10 5g میگی موبایل معمولی سامسونگ با قیمت نزدیک به دوبرابر قیمت پایه p30

راس میگی زوم 5 برابر هواوی دروغ هستش و به کل جهان رشوه داده تا گندش درنیاد و کل سایت های بررسی اروپایی و آمریکایی زیر نظر هواوی هستند و دروغش رو آشکار نمی‌کنند.

در ضمن یادت رفت به بنجل بودن و کپی بودن هواوی اشاره کنی

هواوی اون قدر پست هستش که دوربین 3 گانه و 4 گانه و زوم اپتیکال 3 برابر و 5 برابر زوم پریسکوپی و حالت نایت مود رو از اپل و سامسونگ کپی کرده

شارژ سریع اش و شارژ وایرلس رو هم باز کپی بی شرمانه کرد

در ضمن دوکسو مارک فقط از هواوی پول میگیره نه از سامسونگ و بقی
یعنی به بقیه در راه خدا و صلواتی و از هواوی نقدی و جیرینگی پول نقد. اون قسم به خدایی هم که گفتی انشالله به کمر دروغگو بزنه حالا هر کی که باشه حتی من یا هر کی یا راستگویی چون شما.

یه کودک در خیابان به یک مرد فحش بده قطعا بیخیال از بغلش رد میشه نهایت نگاه چپ.

چرا چون در حد خودش نیست وبچه اس و ارزشی نداره و هم وزن نیست

اما یک مرد هم وزن اینکار رو بکنه قطعا درگیر میشن چرا چون طرف در حد خودشه و بهش بر میخوره

اللن حکایت شما با هواوی شده همین

هواوی رو بی ارزش و چیپ و بنجل میدونین اما 90 درصد نظراتتون راجب به هواوی وتخریب اون هستش و دنبال کردن اخبار هواوی

مجموع جملات شما رو جمع ببندن در سایت اون وقت کل کلمات هواوی که استفاده کردی 20 برابر کلمه سامسونگ هستش و بعد ادعا میکنین هواوی بی ارزش و بنجل هست اما شب و روزتون هواوی هستش

پس بر خلاف ادعاتون هواوی براتون خیلی مهم هستش و اون قدر وزن اش بالاست که ذکر و فکرتون شده هواوی و جواب به هواوی.

پس طبق این اصل روانشناسی هواوی اون کودک مورد ادعاتون نیست که ادعا میکنین بلکه طبق رفتار و اعمالتون مشخص میشه که هواوی براتون خیلی هم بزرگ و وزن بالاست که این قدر حساسیت و کینه و عقده و چلنج باهاش دارین.

اینم بگم که واقعا شرکت معظم سامسونگ اون قدر بزرگ هستش که نیاز به فن هایی چون شما نداره چون دیگه دشمن لازم نیست

ضربه فن های بی منطق بیشتر از ضربه دشمنان هستش. عین ضربه نا آگاهان داخلی که بیشتر از دشمن خارجی به کشور ضربه میزنن اما دریغ از تفکر.
اگه میخوای شخصی رو تخریب کنی ازش بد تعریف کن.

بهترین تخریب تعریف بد و بزرگنمایی غیر عقلانی هستش.

در ضمن بهترین حمایت و تحریک حمایت از یک فرد خا یا برند خاص تخریب شدید و غیر منطقی و ترور شخصیتی اون فرد یا برند هستش.

یعنی دقیقا کار شما که کارتون تبلیغ غیر مستقیم هواوی و جمع آوری حمایت و طرفدار برای هواوی و دفع طرفداران سامسونگ و فاصله گرفتن افراد منطقی از شماها و برند مورد علاقه تون میشه.

اگه هم زمان به سامسونگ و هواوی علاقه نداشتم و مثل برخی ها بودم و ضد سامسونگ بودم بیشتر تحریک ات میکردم تا بیشتر برندهای دیگر رو تخریب کنید و سامسونگ رو غلو و بزرگنمایی بیشتری کنید تا بیشتر به سامسونگ ضربه بزنید و همه رو فراری بدین از سامسونگ.

m.b

“به نظر می‌رسد که کاربران درباره اختلاف زیاد بین سنسور نوت 10 و میت 30 پرو چیزی نمی‌دانند. من با ترسیم شکلی به شما نشان می‌دهم که پرچمدار سامسونگ برای پیروزی در مقابل دوربین پرچمدار هواوی هیچ شانسی ندارد.”
این حرف ice universe که معروفترین افشاگر سامسونگه هست تازه طرفدار سامسونگ هم بوده و با سامسونگ معروف شده…
کسی که تخصصش همینه میگه دیگه سامسونگ هیچ شانسی برای بهتر بودن نداره تو که یه بچه ترول بیش نیستی و سطح داناییت در همون حد اشتباه نوشتن”سلطه” هست که نوشتی”سلته”🙄
دقیقاً با توی بی سواد بوده انگار…
جمع کن که دیگه سامسونگ بدجور زاییده…
باید روند تحول رو از s10 آغاز میکرد که نکرد و الان دیگه حتی با ماس مالی نسخه 5g و… هم نمیتونه برسه به هوآوی…
تو هم که هر روز بدبخت‌تر از دیروزی…
برو یه گوشه پیدا کن به بدبختیای پیش رو فکر کن… 👌

chalton

( اشتباه نوشتن”سلطه” هست که نوشتی”سلته”🙄)
خیلی پلشتی خیلی،اون اشتباه تایپی بود میخواستم بنویسم تو این چند ساله،اشتباه شد نوشتم ستله،دیگه معلوم شد مغز هم نداری 😂😂👏👏خیلی اسکولی،تو رو خدا ریپلای نزن من با اسکولی که نمیفهمه کاری ندارم،چند ساله با همون سنسور قدیمی داره هوآوی رو با خاک یکسان میکنه جدول امتیازات رو برو نگاه کن،هواوی هر 6 ماه یه بار میگه انقلابی در دوربین موبایل،بعدش معرفی میشه هم امتیاز پرچمدارای سامسونگ در میاد تاره اونم به زور،همه هستیم هم دوربین نوت 10 رو میبینیم هم میت 30،هر سال دارید همینو میگید با پول و خا.یه مالی دگزو تازه میشید هم امتیاز سامسونگ.

Saeed mirzaei

دلیل رشد هواوی همین تغییرات و نواوری ها هست ، شرکتی که هرسال در دوربین پیشرفت قابل توجهی داره و از لحاظ پردازنده هم فاصلش رو هر سال کمتر میکنه

mostafa3

احتمالا ترامپ دوباره دردش بگیره داغ کنه
یا این نواوریا رو تحمل نکنه
بگه باز این هواوی با این همکاری کرده تحریم جدید …..😅

_V_

تحریمای ترامپ چ ربطی ب بخش موبایل داره /-:

m.b

از لحاظ پردازنده رو موافق نیستم…
با میت 10 و p20 اینکارو کرد ولی بعدش خیلی کند شد روند رشد بنچمارک هاش…
تا جایی که الان باید 150000 امتیاز اختلاف رو جبران کنه اونم با کایرین 985 که ارتقاء یافته 980 هست…

vahid

سلام به تمامی دوستان و عزیزان دل،
والا تو برتری میت ۳۰ پرو تو بخش دوربین نسبت به نوت۱۰ که شکی نیست و به نظرم میت۳۰پرو نسبت به نوت ۱۰پلاس برتره تو بیشتر زمینه ها ولی تو بعضی موارد هم سری نوت برتر بوده همیشه،،
تو مطلب نوشته شده میت ۳۰ی گوشی انقلابی برای هواوی هستش که به نظر بنده حقیر کاملا اشتباهه و به نظرم متن نگارش شده راجب به این موضوع کاملا برای جلب نظر مشتریان احتمالی هستش،
به نظرم تغییرات نوت ۱۰بیشتر به نسل قبل سری نوت هستش البته گفتم با این شرایط بازم نسبت به میت۳۰ پایینتر هستش،
الان من که خودم میت ۲۰پرو دارم با خوندن این مطالب که در مورد میت ۳۰پرو گفته میشه دارم واسه خریدش تهییج میشم،
البته به نظرم انقد میت ۲۰ پرو قدرتمند بود که نباید از سری میت ۳۰ انتظار ترکوندن تو معرفیش داشته باشیم،،
یادم میاد وقتی داشتم مراسم معرفی میت ۳۰رو میدیدم تو هر بخشی ی ووواوو بزرگ برام داشت و فک نکنم میت ۳۰ تا این حد بخواد منو تحت تاثیر قرار بده،،
البته بگم من چه تهییج بشم چه نه هر سال هم سری جدید اس سامسونگ هم سری میت رو تهیه میکنم البته این سری اگه طراحی دوربین پشت میت دایره ای باشه یکم بیشتر تامل میکنم تو خریدش و لااقلش تو نوبرونگیش نمیخرم،،
با تشکر از تمامی دوستان با علم و با معرفت سایت

علی شیخ زاده

احتمالا منظورشون از انقلاب در بخش دوربین بوده!
بنظرم میت ۳۰ پرو تو بخش چیپست هم از نوت ۱۰ پلاس بهتر میشه

m.b

دو روز پیش خبرش رو خوندم و برای جناب عط‌ایی فرستادم که الان پوشش داده شده…
برو متن دقیق رو بخون…

MohammadFarhaadi

قبل از جهش هواوی دوربین گوشیا سالی یه امتیاز یا نهایتا دو امتیاز میرفت بالا اما این چند ساله که هواوی صدر جدول تکیه زده امتیاز پرچمدارا بعضا هفت هشت امتیاز در سال جهش داره!

D.r cozmos

اصلا سوالی که باید پرسید وقتی که بهترین مانیتور های دنیا به زور به ۸ میلیون پیکسل میرسند(4k)
موبایل ها ۲k تازه امسال اس ۱۰ و اینا شدن ۳k
این همه بالا بردن رزوولیشن چه تاثیری داره ؟
تازه الکی حجم بالا میبره و اصلا کاربردی نیست
مگه قراره با عکس دوربین بنر و پوستر بزرگ تبلیغاتی چاپ کرد؟
بعد هم هواوی در دوربینش هیچی از خودش نداشت و نداره
کلا لایکا داره زور میزنه و هنوز از لنز های سامسونگ برابر یا عقب تره
موبایل که فقط دوربین نیست واقعا کی قراره بفهمید
نهایتا باید دوربینی باشه که کیفیتش قابل قبول باشه
کسی که کارش عکاسی باشه میره mate 30 بخره؟
مسلما ن اصلا هیچ کدوم از موبایل ها کیفیت که دارن خیلی با dlsr فاصله داره
هواوی در چیپ و صفحه هنوز خیلی از سامسونگ عقب تره پی سی هنوز فول اچ دی هست ولی سامسونگ 3k
سالی چند بار کسی بیشتر از دوربین موبایل استفاده نمیکنه ولی هر روز از صفحه نمایش و سخت افزار درحال استفاده هست
برای همینه ادم عاقل هواوی نمیخره
و نکته پایانی
قبل هواوی نوکیا بود با زایس مگاپیکسل نجومی میساخت و الان کجاست؟
بالا چهل مگا بود پس هواوی اولی و پیشرو نیست در این مورد
یادمه اپل همیشه با دوربین ۸مگا شکستش میداد
اصلا برید عظمت سامسونگ ببنید نصف صنعت کره هست یک تنه از ماشین سنگین تا دیجیتال

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)