حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش سود سامسونگ به نصف در چارک دوم سال ۲۰۱۹

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ الکترونیکس گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرده است که نتایج آن خبر از این می‌دهد که تیم دوره سه ماهه آنگونه که پیش‌بینی میشد پر بار نبوده است. در حقیقت شاهد کاهش سود سامسونگ به نصف در چارک دوم سال ۲۰۱۹ هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش سود سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ

سود عملیاتی سامسونگ در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل با 56 درصد کاهش همراه بوده و به 6.6 تریلیون وون کره، معادل 5.9 میلیارد دلار رسیده است. این رقم پس از سال 2016 و ماجرای آتش گرفتن گوشی‌‌های گلکسی نوت 7 پایین‌ترین میزان سود سامسونگ به حساب می‌آید.

دلیل کاهش سود سامسونگ چیست؟

علیرغم کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه، سامسونگ کاهش سود عملیاتی شرکت را به دلیل وضعیت بد کسب و کار نیمه‌هادی‌های خود عنوان کرده است، بخشی که در سال‌های اخیر یکی از پرسودترین تجارت‌ها برای این شرکت به حساب می‌آمد. با این حال، انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال شاهد بهبود پیدا کند، اگرچه سامسونگ عدم قطعیت در بهبود را به عنوان یکی از پیامدهای جنگ‌های تجاری میان کشورها هشدار داده است.

در حالیکه درآمد سامسونگ در بخش موبایل 8 درصد افزایش داشته است، اما میزان سود آنها در مقایسه با سال گذشته با 42 درصد کاهش همراه بوده است. سامسونگ گفته است که میزان فروش کلی گوشی‌ها افزایش داشته است و این را مدیون فروش خوب گوشی‌های میان‌رده جدید خود از جمله Galaxy A50 و A70 است. اما گوشی‌های پرچمدار که سود بیشتری هم برای آنها به ارمغان می‌آورد مانند سری Galaxy S10 فروش ضعیفی را در سه ماه اخیر تجربه کرده‌ است.

سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ امیدوار است تا رونمایی از گوشی‌های Galaxy Fold و Galaxy Note 10 بتواند وضعیت فروش محصولات پریمیوم و بالارده را بهبود ببخشد. علاوه‌براین کره‌ای‌ها برنامه دارند تا در نیمه دوم سال مدل‌های بیشتری از گوشی‌های سری گلکسی A را روانه بازار کنند. در عین حال، انتظار می‎رود که بخش نمایشگر نیز به لطف فروش بالاتر پنل‌های OLED عملکرد بهتری در ادامه کار داشته باشد. سامسونگ معتقد است که سازندگان گوشی که روی به استفاده از فناوری 5G در محصولات خود می‌آورند به پنل‌های باریک‌تری مشابه آنچه که سامسونگ طراحی می‌کند نیاز خواهند داشت.

نظر شما درباره علکرد تجاری سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ebinem

این جمله:
اما گوشی‌های پرچمدار که سود بیشتری هم برای آنها به ارمغان می‌آورد مانند سری Galaxy S10 فروش ضعیفی را در سه ماه اخیر تجربه کرده‌ است.

سامسونگ با فروش بیشتر میان رده و فروش کمتر پرچمدار پرچمدار هر سال سود کمتری خواهد داشت.
تشکر از کمپانی های چینی که با عرضه گوشیها با قیمت کمتر باعث کاهش قیمت گوشی های سامسونگ شدند و این روند مطمئنا ادامه خواهد داشت.

✔ TVKade

“گوشی‌های پرچمدار که سود بیشتری هم برای آنها به ارمغان می‌آورد مانند سری Galaxy S10 فروش ضعیفی را در سه ماه اخیر تجربه کرده‌ است.
سامسونگ امیدوار است تا رونمایی از گوشی‌های Galaxy Fold و Galaxy Note 10 بتواند وضعیت فروش محصولات پریمیوم و بالارده را بهبود ببخشد.”
حذف و کاهش ویژگی‌های نوت 10 نسبت به نوت 9 حتماً به بهبود فروش ان، کمک خواهد کرد🤣

_V_

#ترول

VB

من موندم چرا ذخیره نمیمونه نام کار بری من
حکایت ی سایتی ک از عمد از ذخیره در میورد ک اگه طرف یادش رفته رمزش دیگه بره ب سلامت
بعدا مشخص شد طرف سلیقه ای بوده کارش
امیدوارم ترنجی اینجوری نباشه
نظرات جالبه در زیر این پست
دقیقا مشخصه وقتی شیا اوپو و ویو و چندتا برند دیگه ارزون بدن دیگه سود کمتر میشه
همین ایران فقط بازم شیا با نمایندگی بیاد ظرف مدت ۳ تا ۶ ماه فروش گوشی های ساموسنگ بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کم میشه
درسته سامسونگ گوشی های خبی میزنه ولی قیمتش نسبت ب برندهای چینی ک بعضا سخت افزار و دیواس بهتری هم میدن بالاتره

m.b

فشار برند های چینی و از طرف دیگه جدال ها با چین و ژاپن وآمریکا و رقابت سامسونگ با شیائومی و هوآوی و اپل در 3 جبهه باعث شده فشار خیلی خیلی زیادی روی سامسونگ باشه…
دیگه موقع‌شه که سامسونگ اون تکنولوژی های پنهانی که برای روز مبادا کنار گذاشته بود، رو کنه که از رقابت عقب نمونه…
شخصاً الان خوشحال تر از همه هستم و امیدوارم این فشار بیشتر هم بشه…
نه بخاطر کاهش سود سامسونگ…
بخاطر اینکه یه شرکت بزرگ که به سود های کلان و سیاست عرضه قطره‌ای تکنولوژی عادت کرده وقتی تحت فشار قرار میگیره برای عقب نماندن از سایرین، تمام اون دستاورد هایی که برای چند سال آینده گذاشته بود رو میکنه که این به نفع کاربراست…
امسال هیچ برندی رشد آنچنانی نداشت تو q2 الا نوکیا…

_V_

قطعا وقتی سال پیش ای۹ رو با اون قیمت میداد و الان ای۵۰ رو با یک سوم قیمتش میده بایدم پولی ک در میاره کمتر شه😐
حالا من بخش موبایلشو کاری ندارم ک یه تیکه از سامسونگه
درآمد اصلیش (نیمه هادی)مهمه که داره به یغما میره

و اینکه اس۱۰ فروش ضعیفی داشته والا ماکه شنیدیم نسبت به اس۹ بهتر بود

Dr.Nazer

ماهم شنیدیم

m.b

تو سه ماهه دوم گفته فروش ضعیفی داشته…
اون سه ماهه اول سال بود…

Star

به نظر من سامسونگ باید تولید سری نوت و اس رو منحل بکنه و یه سری پرچمدارهای رقابتی تولید بکنه و به ساز چینی ها برقصه اگه میخواد رقابت بکنه و باقی بمونه و این واقعیت نشون دهنده این که سری نوت نه به دلیل محبوبیت و کیفیت بلکه بخاطر نداشتن رقیب قوی طی سال های گذشته پر فروش بوده و سود بسیار به جیب سامسونگ واریز کردن ولی الان تاریخ مصرفشون داره به پایان میرسه آروم آروم؛ و چینی ها کاسه کوزشو شکستن!

_V_

و همچنان فنای یه برند زاخارت ک همینجوری داره پایینتر میره خوشحال و شادمان😂

Amir galaxy

شما میشه یبار دیگه بگی سونی تا اینجا چقد فروش داشته؟
بگو خجالت نکش بزار همه بدونن
اگه هم نمیخوای بگی پس خاهشا خ.ایه مالی برندای چینی رو نکن و دکل اونارو مورد عنایت خودت قرار نده کسگم
#ترول_نوب

afsoon

سامسونگ و اپل اگر قیمت رو پایین نیارن محکوم به نابودی هستن .

_V_

متوجه نشدی گویا
مشکل تو بخش نیمه هادیه
اونجا چیو کم کنه😐

موبایل هم ۸ درصد افزایش تعدادی داشته ولی گویا مالی کم شده
اونم به خاطر ارزون کردن نسبت به سری قبل😐

نیما عرفانی

با تزریق سری نوت ۱۰ و گلکسی فولد اصلاح شده درکنار تبلت تب اس ۶ ، بخش زیادی از این کاهش سود جبران میشه و تا مدتی دوباره به سوددهی منجر میشه اما همچنان هرچه زمان جلوتر می‌ره موقعیت و جایگاه سامسونگ از سوی هواوی و شیائومی بیشتر تحت شعاع قرار میگیره .

MohammadFarhaadi

قطعا دلیل کاهش سود با توجه به افزایش فروش قیمت فوق العاده گوشیهای چینیه که باعث شده کابرا بفهمن قیمت یک میانرده سامسونگ واقعا ششصد یورو نیست!بلکه دویست یوروئه.تازه سامسونگ با زدن از کیفیت از گوشیهای میانردش و قیمت کماکان بالاتر از اونها هنوز هم نمیتونه به خوبی باهاشون رقابت کنه و کم کم داره بازارهای مختلف رو واگذار میکنه به این برندها.

Milad7

طبیعیه بازار اشباع شده و چیز جدیدی برای ارائه ندارن…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)