حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش درآمد و کاهش سود سامسونگ در سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ نتایج مالی خود را برای سه ماهه پایانی 2022 و کل سال مالی منتشر کرد. این شرکت بار دیگر موفق شد رکورد خود را بشکند و به رکورد درآمد 12 ماهه معادل حدود 244 میلیارد دلار برسد. این عدد یک افزایش 8 درصدی نسبت به سال 2021 است. با این حال، سود عملیاتی حدود ۳۵ میلیارد دلار بود که ۱۵ درصد کمتر از سال قبل است. در حقیقت افزایش درآمد و کاهش سود سامسونگ در سال ۲۰۲۲ رقم خورد.

گزارش مالی سامسونگ سال ۲۰۲۲

دوره سه ماهه چهارم برای شرکت کره ای بسیار سخت بود، زیرا به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از ضعف اقتصاد جهانی، تقریبا در همه بخش ها کاهش فروش را ثبت کرد.

بخش تجربه موبایل سامسونگ یا MX شاهد کاهش 9 درصدی درآمد در سه ماهه چهارم بود، اما کل سال شاهد 10 درصد افزایش فروش نسبت به سال قبل ثبت شد. با این حال، سود در کل کاهش یافته است. این کاهش هم در مقایسه با ۳ ماهه قبلی و هم سال قبل ثبت شد. سامسونگ تأیید می کند که فروش بازار به دلیل “تورم و بی ثباتی ژئوپلیتیکی” به شدت نزولی بود.

در حالی که تقاضا برای گوشی های هوشمند گلکسی در سه ماهه تعطیلات به طور غیرمنتظره ای ضعیف بود، پرچمداران همچنان نسبت به پیش بینی های بازار قوی بودند. سامسونگ انتظار دارد روند نزولی تا سه ماهه اول 2023 ادامه یابد، اما در نهایت پس از عرضه سری گلکسی S23 اوضاع تغییر نماید. پرچمداران جدید که قرار است فردا وارد بازار شوند، به تعبیر این شرکت با “به دوربین و عملکردهای بازی پیشرفته مجهز خواهند شد.”

سامسونگ پیش بینی کرد سال پیش رو سخت خواهد بود. مدل‌های فروش بازار آزاد بیشترین ضربه را خواهند خورد و این شرکت سعی خواهد کرد با معاملات رقابتی از طریق اپراتورها، از جمله گسترش در میان کاربرانی که برای اولین بار از 5G استفاده می‌کنند، با آن مقابله کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید برندهای فناوری در سال ۲۰۲۳ چطور بتوانند خود را سرپا نگاه دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)