حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سود عملیاتی سامسونگ در چارک سوم سال ۲۰۱۹ تا ۶۰٪ کاهش پیدا خواهد کرد

نوشته

4 سال قبل | 21 دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ همانند خیلی از برندهای قدیمی بازار موبایل در چند دوره اخیر با فضای پرچالشی در کسب و کار خود روبه‌رو بوده و این موضوع تأثیر خود را در میزان درآمد شرکت نشان داده است. میزان سود سامسونگ در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سال قبل در همین بازه زمانی با ۵۶ درصد کاهش همراه بوده است. حالا خبر می رسد که احتمالا سود عملیاتی سامسونگ در چارک سوم سال ۲۰۱۹ تا ۶۰٪ کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش سود عملیاتی سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ

دلیل اصلی این موضوع اشباع بازار و تقاضای کم فلش NAND و چیپ‌های DRAM است. صنعت نیمه‌هادی‌ها همواره بخش قابل توجهی از درآمد شرکت را به خود اختصاص داده است و کاهش قیمت‌ها در این بخش به کاهش درآمد و سود منجر خواهد شد. تحلیلگران حالا پیش‌بینی کرده‌اند که میزان سود عملیاتی سامسونگ در Q3 (سه ماهه سوم) سال 2019 در مقایسه با همان دوره در سال گذشته با 60.2 درصد کاهش همراه خواهد بود. البته میزان سود در مقایسه با دوره دوم سه ماهه سال، خبر از بهبود و افزایش می‌دهد.

چارک سوم ۲۰۱۹ و بهبودی اندک در سوددهی سامسونگ

سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ دوره خوبی برای سامسونگ بود. سود عملیاتی این شرکت بیش از 15.5 میلیارد دلار و درآمد آنها 57.5 میلیارد دلار اعلام شد. در این دوره سامسونگ حتی موفق شد رکورد خودش را تحت عنوان پرسودترین کوارتر مالی بشکند و آنها این را مدیون سوددهی بخش نیمه‌هادی‌ها بودند. البته سامسونگ در همان زمان هشدار داد که به دلیل فصلی بودن تقاضا در بازار، ممکن است در دوره‌های بعدی این درآمد کاهش یابد.

سه ماه اول و دوم سال جاری با کاهش چشمگیری در درآمد و سود همراه بود، چراکه تقاضا در بازار نیمه‌هادی به اندازه سابق نبود. این تقاضای کم حتی در بازار گوشی‌های هوشمند نیز مشاهده شد. سامسونگ اما انتظار دارد که با افزایش تقاضا برای NAND و DRAM در نیمه دوم سال وضعیت بهبود پیدا کند. سری گلکسی نوت جدید هم شاید بتواند تا حدی به بهبود شرایط کمک کند.

دوربین خانواده گلکسی ای ۲۰۲۰ (Galaxy A2020) یک ارتقا بی نظیر خواهد داشت

تحلیلگران شرکت FnGuide واقع در سئول برآورد کرده‌اند که سود عملیاتی سامسونگ در دوره جولای تا سپتامبر 5.83 میلیارد دلار خواهد بود و این رقم، کمی بیشتر از 5.6 میلیارد دلار سه ماهه دوم است. درآمد شرکت هم تقریبا ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود که ۲ میلیارد دلار بیشتر از 48 میلیارد دلار در Q2 خواهد بود. این کارشناسان دلیل بهبود نسبی وضعیت مالی سامسونگ را تقاضای زیاد برای گوشی‌های جدید بالارده این شرکت، تقاضای بیشتر برای نیمه‌هادی‌ها و نرخ مطلوب ارز عنوان کرده‌اند. سامسونگ گزارش مالی سه ماهه سوم خود را ماه آینده میلادی منتشر خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ می تواند با دستگاه های جدید خود بازار را به نفع خود تغییر دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

دوستان و همراهان همیشگی تر.نجی
ترول های اصلی سایت تر.نجی
m.b معروف به آلفا منعطف
دکتر ناظر
tvkade
The Destroyer
طرفدار نماها
vaez
دکتر ناظر
. مینی ترولک ها
افسون
moh3n
. طرفدارای واقعی سامسونگ
مخلص شما چالتون
mosayebso
رسول
کهکشان (هالک سابق)
و چند تای دیگه که هیچ فعالیتی ندارن بعدا اسمشون رو میگم الان حضور ذهن ندارم
دوستان این اسم ها در اینده بروزرسانی میشن و تغییر میکنن البته چند تا اکانت دیگه بود که جزو ترول ها هستن ولی این اکانت ها فیک و برای خود طرفدارای برندهای چینی مثل m.b هستن که میسازن تا یکی از شیائومی یا هوآوی بد گفت بهش حمله کنن مثلا بگن طرفدارای چینی زیادن،و اون بنده خدایی که روزی 10 دقیقه به سایت میاد سر بزنه تا از اخبار تکنولوژی با خبر بشه وقتی کامنت هارو میخونه میگه حتما برند چینی خوبه که این همه دارن ازش تعریف میکنن ولی بنده خدا نمیدونه که 10 تا اکانتی دارن از چینی تعریف میکنن برای یکی دو نفره.
در روز های بعدی تعداد اسم ها بروزرسانی میشه

chalton

البته عرفانی هم یکی دو جا شیطونی ریزی کرد ولی گذشتم ازش و گفتم این سری رو گذشت کنم،خودشم میدونه کدوم داستان رو میگم،امیدوارم دیگه تکرار نشه چون دوست ندارم تو این لیست ببینمش.

chalton

البته دوستان واعظ هم تو ترول ها هست هم گروه طرفدار نماها.
بازم بگو چالتون بده،تو دو تا گروه گذاشتمت.

_V_

LOL 😀

AT MY BALLS

Dr.Nazer

هر شعری میخوای بنویس؛ فک کردی واسه کسی مهمه بدبخت؟ اگه واقعا ۳۲ سالت باشه دیگه رسما باید به عقلت شک کرد؛ بیا بریم تیمارستان پسرم…
در ضمن اسم خودتو تو ترولا جا انداختی😂👌

Dr. DIM

پ من چی 😭😭😭

The Destroyer

بدبخت‌ها
chalton
chalton
chalton
.
.
.
.
chalton

android pie

منو جا گذاشتی منم ترولم
#من_ترولم

chalton

عزیزم عجله نکن اسامی بروزرسانی میشه.

android pie

دوستان اینستاگرامم همیشه بلاکه کلا هیچکاری نمیتونم بکنم چاره ای چیزی دارید؟؟؟؟واقعا رفته رو مخم…50 بار پسوردشو عوض کردم بازم بلاکم با قندشکن نرفتم کلا هرکاری که اینستا گفته کردم….ولی بازم بلاکم

chalton

دوستان عزیز لطفا خبر ویژگی امنیتی ضبط صدای محیط به اوبر (Uber) می آید را ببینید

Ebinem

گلکسی فولد رو تو یه سایت ایرانی( آراد موبایل) دیدم بدون کد ریجستری ۴۲ تومن.،😂😂
آخه کی میاد این موبایل داغون رو بخره اونم ۴۲ تومن.

Genesis

همون اسکل هایی که ۱۱ پرو مکس رو میخرن ۲۴ تومن

Dr.Nazer


آقا آدم مگه روانیه ریسک کنه ۴۲ میلیون بده جای فولد که شاید دو روز بعد واسش مشکل پیش بیاد؛ گوشی تاشو از هر برندی فعلا خریدش منطقی نیست چون هنوز جا نیفتاده و تازه اولین نسل تاشو معرفی شده که بسیار جای پیشرفت داره‌‌ به‌نظرم در حال‌حاظر نه فولد و نه میت ایکس ارزش خرید ندارن؛ در ضمن کسی که میره پرو مکس میخره ۲۴ میلیون پولداره، ۲۴ میلیون واسش پول خورده. منم اگه پولدار بودم چه پرو مکس و چه فولد و میخریدم؛ هر مشکلی هم واسش پیش میومد، خب، به درک!

Genesis

کسی که فولد میخره احتمال زیاد اصلا استفاده هم ازش نمیکنه
نهایتا میبره مهمونی😂

_V_

میذاره رو میز خونشون برا تزئین😂

Ebinem

راستی با چالتون بحث نکنید. این بچه در حد ۱۰ ۱۲ سال سن داره.

Dr. DIM

نه بابا من دیدمش ۹ سالشع موبایلش سونیه

m.b

comment image
اینو میفرستم به شرط اینکه جنبشو داشته باشید و بدونید که در حد یک شایعه هست…
جزئیات خبر:
https://www.gizchina.com/2019/09/30/samsung-is-testing-a-smartphone-with-an-integrated-spectrometer/

pooria

چالتون تو زیادی زر نزن هی میای اخر کونتو پاره میکنن اخرم ریقت در میاد هیچ کاریم نمیکنی جقله

Milad7

خوراک ترول ها جور شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)