حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت ۳۰ پرو از حسگر سونی IMX600 استفاده می کند و دوربین پریسکوپی ندارد

نوشته

4 سال قبل | 32 دیدگاه | شایعات، هواوی

هواوی در حال حاضر مشغول آماده‌سازی گوشی هواوی میت 20 ایکس 5G به عنوان اولین گوشی هواوی 5G برای انتشار در کشور چین است. البته در این میان گزارشات زیادی هم در مورد گوشی میت 30 وجود دارد. گفته می شود هواوی میت ۳۰ پرو از حسگر سونی IMX600 استفاده می کند و دوربین پریسکوپی ندارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

دوربین هواوی میت ۳۰ پرو

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی هواوی میت 30 به عنوان جدیدترین عضو از خانواده پرچمداران این شرکت چینی در نیمه دوم سال میلادی جاری و در اوایل پاییز روانه بازار شود. اکنون طبق جدیدترین گزارشات مربوط به میت 30 ، شرکت هواوی می‌خواهد دوباره این بار از یک ترکیب دوربین دوگانه استفاده کند.

براساس گزارش منتشر شده گوشی‌های هوشمند خانواده هواوی میت ۳۰ از دوربین پریسکوپ در ترکیب دوربین اصلی خود بهره نخواهد برد که برای اولین بار شاهد حضور آن در پی 30 پرو بودیم و در عوض از یک ترکیب دوربین دوگانه با سنسورهای بزرگ‌تر IMX600 سونی استفاده خواهد کرد.

بنابر این گزارش سونی و هواوی در حال کار روی این دوربین دوگانه با سنسورهای ویژه هستند که ابعاد آنها می‌تواند 1/1.7 اینچ و 1/1.5 اینج باشد. اگر صحت این ماجرا ثابت شود، با این حساب رکورد اندازه CMOS در یک دوربین گوشی هوشمند جابه‌جا خواهد شد.

کارخانه سونی

در زمینه مشخصات فنی هم شایعات حاکی از آن است که هر دو مدل هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو در زیر قاب جلویی پوشیده شده از صفحه نمایش به چیپست اختصاصی های‌سیلیکون کایرین ۹۸۵ مجهز شده‌اند. این پردازنده از لیتوگرافی نسل دوم ۷ نانومتری استفاده می‌کند و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

گوشی هواوی میت 30 در زمینه باتری هم از یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی که از فناوری شارژ سوپرشارژ سریع 55 واتی برخوردار است بهره می‌برد که می‌تواند رضایت کامل کاربر را با خود به همراه داشته باشد. بر اساس سوابق قبلی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هواوی اوایل پاییز سال جاری هواوی میت 30 را معرفی کند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما انتخاب صحیحی است؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

چرا خب مثل همون p30 از imx650 و یه دوربین پریسکوپی استفاده نمیکنه؟
خب p30 pro هم از 650 استفاده کرده بود و پریسکوپی هم داشت…
یعنی میخواد از دو تا سنسور سری imx 600 استفاده کنه؟

نیما عرفانی

imx 607🙇

m.b

اه اه اه من رفتم دیدم زده 607 ولی رفتم kimovil دیدم زده 650…🤦‍♂️
Because it has different sensor than P30 Pro (IMX 600 from P20 instead of the newer IMX 650)
gsmarena هم که اینو نوشته بود🤦‍♂️🤷‍♂️

_V_

من فقط میدونستم یه شیشصد داره😂🤦‍♂️

m.b

چی شد الان؟🙄

نیما عرفانی

گفتم که همون ۶۰۷
زمان معرفی هم زده بود imx 607
اینم مشخصاتش برای قبل از رونمایی
https://toranji.ir/?p=1039337

m.b

یعنی gsmarena و kimovil اشتباه کردن؟
آخه تو اون لینکی که فرستادی گفته 38 مگاپیکسلی هست در حالی که p30 pro داره 40 مگاپیکسلی عکس میگیره که…🤦‍♂️

m.b

منم گیج شدم الان

m.b

comment image

نیما عرفانی

۴۰ اسمی ۳۸ واقعی
قشنگ یادمه تو شایعاتی که قبل از معرفی سری پی ۳۰ منتشر میشد میگفتن پی ۳۰ پرو سنسور جدید سونی داره و ۳۸ مگاپیکسلِ ولی اسماً میگن همون ۴۰ مگاپیکسل.
درکل imx 607 بود

m.b

منابع دیگر هم اشاره کردن 650 ها…
مطمئنی اون شایعات درست از آب در اومده؟
چرا 48 رو بعدا نگفتن 50 مگاپیکسلی؟😅خیلی خوب میشد…

نیما عرفانی

https://www.phonearena.com/news/Huawei-P30-Pro-camera-details-leak_id111883
چون میت ۲۰ پرو و پی ۲۰ پرو سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی داشتن ، اینجور باب شده که بعضی جاها میگن برای پی ۳۰ پرو هم ۴۰ هستش اما چون سنسورش تغییرات زیادی به خصوص در دیافراگم و ساختار پیکسل ها داشت شده ۳۸ مگاپیکسل ولی مجموعاً تفاوت خاصی با رزولوشن ۴۰ مگ نداره یعنی به عبارتی توانایی شاتر در اون رزولوشن هم داره و جزئیاتش با اون ۴۰ مگ برابری می‌کنه.

m.b

نیما جان اینجا نوشته “could use”
اینا همه شایعات قبل معرفی بود…
بعد معرفی منبعی نداری که راجبش حرف زده باشه؟
منم که سرچ میکنم اونایی که بعد معرفی لیست میکنن (مثل kimovil) میگن 650…

_V_

منم هرسایتی میبینم زده ۶۵۰..

نیما عرفانی

بله اونو که خودم گفتم جزو شایعات پیرامون قبل از معرفیش بود .
میگم جزئیات سنسور imx607 سونی با جزئیات سنسوری که رو سری پی ۳۰ به کار رفته برابری می‌کنه . فقط برای پی ۳۰ پرو گفته شده imx650 اونم احتمالش زیادِ که اون عدد ۵۰ که به ۶۰۰ اضافه شده به مکانیزم پریسکوپی و سوپر زوم ۵۰ برابریش بسط داده باشن و به اصطلاح میگن imx650 وگرنه امکان نداره سنسوری که قرارِ رو میت ۳۰ پرو پیاده بشه از لحاظ مدل و عدد پایین تر از سنسور اصلی پی ۳۰ پرو باشه مگر اینکه دلیلش همون مکانیزم پریسکوپ باشه که از قضا داخل متن هم بهش اشاره شده که میت ۳۰ پرو این مکانیزم رو نداره پس یعنی طبق روال یکی از سنسورهای رده بالای سری imx 600 رو میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به کار گرفته میشه اما شماره مدلش از imx650 به دلیلی که گفتم پایین ترِ.
Do you understand?

_V_

اسم سنسور اصلیش ۶۵۰ چرا باید قابلیتی که دوربین تله فوتوش داره رو با اسم سنسور ترکیب کنن

نیما عرفانی

همونطور که گفتم دلیلش برمیگرده به اصلی ترین نقطه قوتش یعنی سوپر زوم ۵۰ برابریش و میخواد یه جورایی تأکید و اشاره کنه به اون قابلیت و بیشتر جنبه ی متمایز کننده داره اما برای صحت و سقمش دیگه من نمیتونم جواب بدم و باید از خود هواوی پرسید.

m.b

https://www.gsmarena.com/vivo_nex_3_screen_glass_panel_leaks_big_curvature_ahead-news-38325.php
جناب عطایی محافظ صفحه ویوو نکس 3 لو رفت و مثل میت 30 تقریباً تا 90 درجه خم شده کناره ها…

_V_

دوربین دوگانه؟
افسون نظری نداری؟

afsoon

زوم ۵ برابری اپتیکال نباشه چه فایده

nima.1987

هر روز یه چیز میگن تا روز معرفی هیچی قطعی نیست 😐

_V_

سر همین چیزایی که قطعی نیست ترولای هواوی یهو حجوم میارن تو هر پست(دقت کن گفتم ترولاش)

_V_

هجوم*

_V_

اقا اگر دوربین دوگانه باشه که کلا نمیشه از این طراحیای باحال زد که
فکر میکنم کلا این خبر مشکل داره چون نه با عقل جور در مید نه رندرا و کیسا همچین چیزی میگن

نیما عرفانی

چند وقت پیش یه خبر اومد حاکی از اینکه یه سنسور فقط مختص فیلم برداری داره که اینجوری بتونه ضعفش رو در بخش فیلم برداری پوشش بده.
به نظرم این دوتا سنسور که گفته شده بزرگترین ابعاد رو در دنیای موبایل دارن خیلی می‌تونه در خروجی تأثیر گذار باشه .( این یعنی همون قدرت سونی در تولید و توسعه ی بهترین سنسورها که به خواسته ی هواوی و مهندسی لایکا سفارشی سازی میشه)
به احتمال زیاد یکیش برای عکس برداری استفاده میشه یکی برای فیلم برداری.
سنسور پریسکوپ در پی ۳۰ پرو اینجا حذف میشه چون همین دوتا سنسور جدید توانایی زوم اپتیکال هم دارن و کماکان سنسور اولتراواید و TOF سرجاشِ .(تصاویر بوکه و پرتره هم برعهده ی سنسور TOF هستش).
یعنی مجموعاً میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو دوربین ۴ گانه دارن .

_V_

اخه مطلب زده کلا دوتا!
و اینکه چجوری یه لنز معمولی زوم اپتیکال داره بدون تله فوتو🤔

نیما عرفانی

اصلاً با عقل جور در نمیاد که بخواد عقبگرد داشته باشه اونم در برهه ای که پرچمدار نیمه ی دوم سال سامسونگ(نوت ۱۰ پلاس) دوربین ۴ گانه داره و دومدل از آیفون های ۲۰۱۹ هم دوربین ۳ گانه دارن و شاید شاید پیکسل های ۲۰۱۹ هم دوربین ۳ گانه داشته باشه . وقتی میت ۳۰ لایت دوربین ۴ گانه داره ، مگه میشه مدل های پرچمدار یعنی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو دوربین دوگانه داشته باشن؟؟؟ امکان نداره
تصاویر بوکه و پرتره که ترکیب فعالیت و پردازش سنسور اصلی و سنسور TOF هستش .
اما در مورد زوم به نظرم مکانیزم جدیدی رو به کار میگیره که موقع زوم همزمان سنسور اصلی و اولتراواید درگیر باشن. البته فراموش نشه اینجا درواقع دوتا سنسور اصلی وجود داره یکی برای عکس برداری یکی برای فیلم برداری .
لازمِ اینم بگم که همه ی این توضیحات فعلاً در حد فرضیه هست و تا زمان معرفی قطعاً اخبار بیشتری حول تغییرات دوربین ها منتشر میشه.

نیما عرفانی

سلام و وقت بخیر آقای عطایی
لطفاً پوشش بدین
https://m.gsmarena.com/huawei_mate_30_pro_to_keep_the_wide_notch-amp-38321.php
با تشکر

نیما عرفانی

بله در جریان هستم که چند وقت پیش مشابه این خبر رو پوشش دادین اما به نظر میرسه این یکی جدیدتر باشه و به جزئیات بیشتری پرداخته.
در هر صورت ممنون بابت پوشش و خدا قوت

MohammadFarhaadi

یه خورده به نظر در جا زدن یا عقبگرد میاد بلکه صحت نداشته باشه یا هواوی تکنولوژی جدیدی به کار برده باشه که مزایای دوربینهای قبلی رو حفظ کرده باشه با لنز کمتر.ولی بازم به نظر خبر درست نیست آخه نمیشه هم زوم پنج برابری هم بدون چینش پریسکوپی هم لنز دوگانه هم حالتهای مختلف رو با هم با کیفیت عالی همزمان متصور شد بلکه یک قسمت از خبر اشتباه باشه مثلا پریسکوپی باشه یا دوربین چهارگانه داشته باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)