حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین پریسکوپی فقط برای آیفون ۱۵ پرو مکس ارایه می شود؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

دوربین پریسکوپی پدیده خیلی جدیدی نیست. بیش از سه سال پیش و با ارایه هواوی پی ۳۰ پرو بود که این دوربین در دنیای موبایل به صورت گسترده‌تر استفاده شد. اپل همچنان با رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین زوم ساده که آن هم مختص مدل‌های پرو است، ادامه می‌دهد. به تازگی گزارشی از یک منبع موثق به ما می‌گوید که دوربین پریسکوپی فقط برای آیفون ۱۵ پرو مکس ارایه می شود.

دوربین پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس

ممکن اپل است یکی از اولین گوشی های هوشمند مدرن با لنز تله فوتو را عرضه کرده باشد، اما یکی از آخرین گوشی های هوشمندی خواهد بود که از دوربین پریسکوپی استفاده می کند.

تحلیلگر شناخته شده مسائل اپل، Ming-Chi Kuo، برخی از ادعاهای مربوط به اولین استفاده از دوربین پریسکوپی در محصولات اپل را اصلاح کرده است. گفته می شود که اولین دوربین پریسکوپی اپل سال آینده ارائه می شود، اما فقط برای iPhone 15 Pro Max و این یعنی iPhone 15 Pro به یک لنز تله کلاسیک می‌چسبد.

اپل

اپل

“کو” می گوید که دوربین پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا دارای بزرگنمایی 6 برابر خواهد بود. این در مقایسه با زوم ۱۰ برابر در محصولات جدید هواوی و سامسونگ همچنان عقب‌تر از رقابت است.

حسگر تصویر آن ۱/۳ اینچی بوده و رزلوشن 12 مگاپیکسلی را ارایه می کند. مشخصا انتظار داریم این دوربین لرزشگیر “تغییر سنسور” یا “Sensor Shift” را داشته باشد.

شایعات قبلی ادعای زوم 5 برابری را داشتند، اما این احتمال وجود دارد که عدد نهایی مشخص نشده باشد چون تا معرفی سری آیفون 15 بیش از یک سال باقی مانده است.

طبق عملکرد قبلی اپل می دانیم که بزرگترین آیفون معمولا بهترین سخت افزار دوربین را دارد و آخرین تغییر در بخش دوربین زوم به آیفون 12 پرو مکس مربوط است که با لنز تله 2.5 برابر عرضه شد.

ماژول‌های دوربین پریسکوپ به دلیل ماهیتشان فضای بیشتری را نسبت به یک لنز تله معمولی اشغال می‌کنند و آیفون پرو کوچک آنقدرها هم بزرگ نیست که بتواند آن را در خود قرار دهد. انتظار فعلی این است که این دستگاه مانند همین مدل های موجود از صفحه نمایش 6.1 اینچی برخوردار باشد. هیچ گوشی اندرویدی در این کلاس اندازه نمایشگر، دوربین پریسکوپ ندارد. به صورت کلی سازندگان تمایل دارند آن را برای بهترین و بزرگترین گوشی خود عرضه کنند.

با این حال، کو پیش‌بینی می‌کند که اپل این کار را انجام خواهد داد و سپس هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو در سال 2024 دارای دوربین پریسکوپ خواهند بود. این شرکت روی یک طرح غیرعادی با دو منشور کار کرده است که در پرونده های ثبت اختراع دیده می شود.

دوربین آیفون ۱۴ چه پیشرفت‌هایی خواهد داشت؟

سری آیفون 14 اواخر تابستان عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود مدل‌های Pro به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی ارتقا پیدا کنند، در حالی که مدل‌های ساده به همان دوربین 12 مگاپیکسلی می‌رسند. دوربین جلو نیز با فوکوس خودکار ارتقا پیدا خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر پیشرفت بسیار کند اپل در بخش سخت افزار دوربین هستید؟ البته که از نظر خروجی همچنان یکی از بهترین‌هاست و شاید همین هم اهمیت دارد!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)