حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 پرو احتمالاً دارای زوم پریسکوپ 5 برابری خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

گزارش‌ هایی که درباره عرضه آیفون 15 پرو توسط اپل در سال 2023 با زوم پریسکوپ تلفوتو چیز جدیدی نیست. با این حال، آخرین اطلاعات بدست آمده از تحلیلگر جف پو، نشان می دهد که کوپرتینویی ها در حال آزمایش نمونه های اولیه و نمونه های اجزای پریسکوپی لنز های تله فوتو 5 برابری است. انتظار می رود تصمیم نهایی در مورد اینکه چه کسی سازنده این قطعات خواهد بود در می 2022 اتخاذ شود.

 

استفاده از زوم پریسکوپ 5 برابری در آیفون های آینده

استفاده از زوم پریسکوپ 5 برابری در آیفون های آینده

هنگامی که قطعات مورد تایید قرار گرفتند، در “مدل های رده بالای سری آیفون 2023” گنجانده می شوند که به معنای آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس است. هر چند همانطور که گفتیم، تامین کننده این قطعات مشخص نیست اما سازنده احتمالی این لنز Lante Optics خواهد بود و انتظار می رود 100 میلیون واحد از این تجهیزات را فقط برای اپل بسازد.

لنزهای پریسکوپی که تعداد زیادی از تلفن‌ های هوشمند اندرویدی که یکی از آن‌ها را دارند، چیز جدیدی نیستند. مکانیسم کارکرد آنها به این صورت است که به مجموعه اپتیک دوربین‌ های تله فوتو اجازه می‌دهند تا به صورت افقی قرار گیرند و زنجیره طولانی تری بسازند و در نتیجه در تلفن‌های باریک مدرن جای بگیرند.

لنز پریسکوپی در آیفون 15 برای رقابت با رقبای اندرویدی استفاده خواهد شد

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، پیش از این حدس می‌زد که این ویژگی با آیفون 14 پرو امسال معرفی شود، اما اکنون معتقد است که این ویژگی در آیفون 15 پرو به نمایش در خواهد آمد. این کار با توجه به استانداردهای رایج اندروید قطعا خیلی برای اپل دیر خواهد بود. سامسونگ و هواوی در حال حاضر گوشی‌هایی با زوم اپتیکال 10 برابری تولید می‌کنند که توسط لنزهای پریسکوپی انجام آن امکان پذیر شده است. از طرف دیگر، آیفون 13 پرو به زوم 3 برابری محدود شده است.

در حالی که گوشی‌ های اندرویدی چندین سال است که از این فناوری استفاده کرده‌اند، اپل طبق روال سنتی که با آن به خوبی آشنایی دارید، سعی می‌کند تا قبل از اجرای هر ویژگی، آن ویژگی را کامل کند. در حال حاضر برای سال آینده ابتدا باید نگاهی به پیکسل‌ بینینگ با دوربین 48 مگاپیکسلی در کلاس آیفون‌های 2022 داشته باشیم. اما در آینده می‌توان به استفاده از دوربین های پریسکوپی در آیفون ها امیدوار بود.

 

آیا قابلیت زوم بالا قابلیت پیش‌ پا افتاده‌ و کم مصرفی است یا اینکه عطش اپل در استفاده از فناوری های نو نسبت به سال های گذشته فروکش کرده است؟ قضاوت با شما…

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

دیگه وقتش بود(البته اگه این شایعه هم مثل صفحه کلید هولوگرامی و اینترنت ماهواره ای نباشه) وگرنه فقط جی ال ایکس این نمونه دوربین رو در محصولاتش استفاده نکرده که اونم تا اواخر امسال استفاده می‌کنه
البته اپل میاد اسم دوربین رو عوض می‌کنه و میگه آیفون برای اولین بار در جهان مجهز به دوربین تلو ‌‌رتینا شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری