حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک تصویر از گوگل پیکسل ۴ درون قاب دیده شد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | شایعات، گوگل

به نظر می رسد امسال گوگل و اپل هر دو روی یک طرح مشابه برای طراحی قاب دوربین موبایل های خود کار می کنند. می دانیم که دوربین سه گانه آیفون ۲۰۱۹ درون یک قاب مربعی خواهد بود. هر چند این یک طراحی عجیب است اما به هر حال یکتاست. گوگل اما پس ار اینکه دست از لجاجت برای استفاده از تنها یک دوربین برداشته است، به نظر می رسد پیکسل ۲۰۱۹ آن ها یا همان پیکسل ۴ با دوربین دوگانه دارای طراحی مربعی شکل ارایه می شود. امروز یک تصویر از گوگل پیکسل ۴ درون قاب دیده شده که طراحی مربعی قاب کلی دوربین دستگاه را مشخص می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قاب گوگل پیکسل ۴

یک ماه پیش بود که طراحی گوگل پیکسل ۴ با دوربین مربعی رسما تایید شد و از آن به بعد ما می دانیم که این بخش از پیکسل ۴ به چه شکل طراحی می شود.

امروز اما همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، یک پیسکل ۴ درون قاب دیده می شود که این قاب کمی عجیب است. به نظر نمی رسد که این قاب یک قاب محافظ باشد و احتمالا برای لو نرفتن طراحی کلی دستگاه و در نتیجه جلوگیری از سرفت آن طراحی شده باشد اما به اندازه کافی عجیب و غریب به نظر می رسد که توجهات را به خود جلب کند.

اولین تصاویر از پیکسل ۴ را با دوربین مربعی در واقعیت ببینید

پیش از این هم شاهد لو رفتن پیسکل ۴ با دوربین مربعی بودیم که البته دستگاه درون قاب قرار داشت. نظر شما درباره این طراحی برای پیکسل ۴ چیست؟ مشخصا زودتر از پاییز امسال نمی تواند منتظر رونمایی پیکسل ۴ بود اما این دستگاه ماه ها زودتر حداقل از نظر طراحی لو رفته است.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

آقای ع.طایی نظر شما در خصوص این طراحی چیه؟ تصور میکنید این هم می‌تونه یکتا و جاه طلبانه باشه؟!

ahmad

بنظرم این گوشی و میت ۳۰ پرو بهترین باشن

Dr.Nazer

طراحی گوشی‌ها داره به خاکِ عظما میره. اون از نوت ۱۰ این از پیکسل ۴ و اون از میت ۳۰ پرو😐 آیفون 11 هم که کلا درباره‌اش حرف نزنم بهتره. البته میدونم که تمام این گوشیا وقتی به بازار بیان و مردم ببیننِشون میگن وای چه گوشی قشنگی کاش میشد اینو بخرم! ولی اون‌جوری که تا حالا پوسترهای رسمی و رندر‌ها و عکسایِ لو رفته نشون داده طراحی‌هاشون خیلی داغون تر از این حرفاس.

نیما عرفانی

(اون‌جوری که تا حالا پوسترهای رسمی و رندر‌ها و عکسایِ لو رفته نشون داده طراحی‌هاشون خیلی داغون تر از این حرفاس.)
همیشه همین بوده ولی در جواب ، همون حرف خودت کفایت می‌کنه
(البته میدونم که تمام این گوشیا وقتی به بازار بیان و مردم ببیننِشون میگن وای چه گوشی قشنگی کاش میشد اینو بخرم! )
ضمناً با اینکه می‌دونم این حرفم به مذاقِ یه عده خوش نمیاد اما چون اسم میت ۳۰ پرو اوردی لازم شد که بگم .
همونجور که هواوی برای دوربین پی ۳۰ پرو شعارِ “بازنویسیِ قوانینِ عکاسی” رو درنظر گرفت ، شک ندارم در خصوص میت ۳۰ پرو مشابه همون شعار منتها اینبار درمورد دیزاینش صدق می‌کنه و به حدی می‌تونه طراحیش جذاب و یکتا باشه که معیار و سطح طراحیِ نوین و ایده آل رو چند پله ببره بالاتر .
اینم باید اضافه کنم, از اون طرف هم رقیب دوست و همسایه یعنی شیائومی به شدت داره رو پرچمدار بعدیش یعنی میکس ۴ کار می‌کنه و از اونجایی که سریِ میکس همواره جزو دیوایس های لوکس و با پرفورمنس بالای شیائومی بودن پس دور از ذهن نیست که میکس ۴ هم طراحیِ مجذوب کننده ای داشته باشه.

Dr.Nazer

من اسم شیائومی رو نیوردم چون این مدل رو ندیدم ولی الان طراحی پشت Note 10 سامسونگ و ببین؛ کاملا از زبان طراحی معروفش خارج شده و از قضا خیلی هم شبیه هواوی P30 Pro شده؛ اون دوربین Hole Punch هم که اومده وسط صفحه اصلا زیبا نیست و دقیقا مثل یه زائده اضافه‌س. از اون طرف میت 30 پرو با طراحی قاب دوربین گرد منو یاد موتورولا میندازه، و به‌نظرم قشنگ هم نیست. و از پیکسل رد میشیم چون خیلی معلوم نیست طراحیش این باشه یا نه، ولی.. خدا رحمت کنه استیو جابز و😑🤦‍♂️ تیم کوک اپل و نابود کرد. حالا هم که دیگه اپل با طراحی جدیدش که اصلا برای یه گوشی کوچیک در سایز آیفون 10 و 10S خوب نیست و شاید برای XI Max خوب باشه ولی بازم زیبا نیست یعنی فقط هست. هیچ جلوه زیبایی نداره که آدم و به خریدِش ترغیب کنه. از طرفی هم که درباره از ناچ استفاده کرده و هیچ نوآوری‌ای به کار نبرده. خب حالا دیگا من چی میتونم بگم؟

نیما عرفانی

نه شیائومی رو که در آخر بحثم اوردم که به اون هم اشاره کرده باشم .
درمورد طراحیِ نوت ۱۰ ، من بارها گفتم که شخصاً اعتقاد دارم دیزاین سریِ نوت ۱۰,بهترین دیزاین در تاریخ سامسونگ هست، طراحیِ فریم فلزی(در قسمت بالا و پایین) که تقریباً الهام گرفته از زبان طراحیِ چندسال پیش سونی تحت عنوان آمنی بالانس هست و خب بی شباهت به فریم پی ۳۰ پرو هم نیست.
درمورد هول پانچ ، باز به نظرم بهتر شده و تغییر موقعیتش باعث شده متقارن باشه و دیگه دست برای دیدن نوتیفیکیشن ها رو دوربین سلفی نمیره ، در عین حال چون ابعاد خیلی کوچیکی هم داره پس آنچنان زائده ی رو مخی نیست و تقریباً مثل ناچ قطره ای تلقی میشه با این تفاوت که حفره، تکنولوژیِ پیشرفته تری داره.
تغییر موقعیت دوربین ها و حذف جک هدفون هم بارها دربارش صحبت کردم و دلیلش برمیگرده به وجود قلم و فضایی که اشغال کرده پس سامسونگ مجبور شد برای قرار دادن باتری بزرگتر و حافظه ی پیش فرض بیشتر ، این تغییرات رو صورت بده به همراه حذف اسلات کارت حافظه .
و در آخر هم درمورد طراحیِ آیفون و ناچشون, به نظرم به جهت وجود تشخیص چهره ۳ بعدی و حاشیه های متقارن از هر چهارطرف و به ویژه کم ترین میزان حاشیه از قسمت پایین ، وجود ناچ عریض توجیه کننده باشه و مثل اینکه آیفون های ۲۰۱۹ ، ناچ کوچیکتری دارن اما باز زیاد تفاوتی حاصل نمیشه. کلاً ماهیت طراحیِ اپل به خصوص در آیفون xs max بیشتر جلوه می‌کنه چراکه اگه از نزدیک باهاش کار کرده باشی به کیفیت بالا و حس فوق العاده ای که فریم فولاد ضد زنگش و زیباییِ رنگ بندیِ طلایی-کرمش بهت میده پی می‌بری.

نیما عرفانی

اینم یادم رفت بگم
(. از اون طرف میت 30 پرو با طراحی قاب دوربین گرد منو یاد موتورولا میندازه)
طراحیِ کادر دوربینش بیشتر از اینکه بخواد آدمو یاد موتورولا بندازه، شکل و شمایل قاب دوربین نوکیا لومیا رو تداعی می‌کنه 😄👌.

ahmad

ن ی م ا جان منم طراحی سری نوت رو بدترین طراحی سامی میدونم و سری ای و اس رو بهترین میدونم طراحی سری نوت زمخت هست و ظرافتی هم نداره طراحی درز کرده از نوت ۱۰ هم همینطوره یه تیکه اجر میمونه ولی در قدرتش شکی نیس

نیما عرفانی

سلام احمد جان
خب طبیعیه که سریِ إس و اِی از طراحیِ خمیده تر در ۴ گوشه ی نمایشگر و فریم فلزی و همچنین از ظرافت بیشتری بهره میبرن که خب باعث میشه در مجموع گوشی خوش دست تر باشه .
اما سریِ نوت چون برای افراد حرفه ای تر که به نوت برداری و طراحی با قلم بها میدن پس میطلبه صفحه نمایش بزرگتری هم داشته باشه ، ساخته شده و پرفورمنس و کلاس کاریِ بالایی داره پس طبیعیه که باید دیزاین جسورانه تر با گوشه های تیزتر داشته باشه.
خلاصه که سامسونگ خواسته با این کار تفاوت و فاصله ی سریِ نوت بیش از پیش به چشم بیاد و با تغییرات در زبان طراحی خواسته طیف گسترده ای از سلایق کاربران رو پوشش بده و من برخلاف شما دوستان عزیز، لحاظ شدن این تغییرات رو مثبت ارزیابی میکنم و مطمئناً طبق روال هرسال بعد از معرفی و عرضه به بازار بازخوردهای مثبتی به خودش میبینه.

_V_

اقا بخدا درسته حرفای اقای عرفانی یه مدت تایید بودن همه ولی اسمشون نمیره تایید😂😅
امتحان می کنیم
نیما

نیما عرفانی

😂😂
دست جیغ هورا👍👌👏⁦👏🏼⁩🙌

_V_

😂🙌

Dr.Nazer

ولی به‌نظر من طراحی نوت ۱۰ نسبت به نوت ۹ خیلی افت کرده. خدابیامرز نوت ۹ چقد باکلاس و شیک بود😑🤦‍♂️

نیما عرفانی

اتفاقاً من رویکرد متفاوتی دارم😄
اون بزرگوار حتی نسبت به نوت ۸ عقبگرد داشت به ویژه در طراحی و دیزاین قاب پشت و کادر دوربین ها .
اگه از نزدیک نوت ۸ رو با نوت ۹ قیاس کرده باشی به حرفام پی می‌بری.
موقعیت حسگر اثر انگشت و همسطح بودن دوربین ها و وزن کمتر در نوت ۸ باعث میشد گوشی خیلی خوش دست تر و زیباتر از نوت ۹ باشه(البته که می‌دونم دلیل وزن بیشترِ نوت ۹، به ظرفیت باتریِ بیشترش مربوط میشه) اما کلیت طراحیِ نوت ۸ رو بیشتر میپسندم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)