حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارشناسان معتقدند که فروش آیفون ۲۰۱۹ ناامیدکننده خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 20 دیدگاه | اپل

موبایل‌های امسال اپل تقریبا ۲ ماه دیگر یعنی اوسط شهریور رونمایی خواهند شد. انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها دارای ابعاد متفاوتی در مقایسه با نسل قبل باشند. باتری آنها احتمالاً بزرگتر خواهد بود و به شارژر بی‌سیم معکوس نیز مجهز خواهند شد. قابلیتی که اولین بار هوآوی با گوشی میت ۲۰ پرو از آن رونمایی کرد و پس از آن سامسونگ نیز نسخه قوی‌تر آن را به گلکسی اس ۱۰ رساند. شارژ بی‌سیم معکوس به آیفون ۲۰۱۹ اجازه خواهد داد که با قرار دادن دستگاه‌های دیگر مانند کیس ایرپادز یا اپل واچ آنها بر روی پشت گوشی، آنها را شارژ کند. با تمام این وجود اما کارشناسان معتقدند که فروش آیفون ۲۰۱۹ ناامیدکننده خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فروش آیفون ۲۰۱۹

فروش آیفون ۲۰۱۹

فروش آیفون ۲۰۱۹

برای شارژر بی سیم معکوس آیفون به خودی خود نیاز به باتری بزرگتری خواهد داشت و این توجیح می‌کند که چرا باید ظرفیت باتری آیفون‌های ۲۰۱۹ بیشتر از گوشی‌های ۲۰۱۸ باشد. به‌غیر از این تغییر ساختار دوربین این گوشی‌ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد و مانند گوگل پیکسل‌ ۴ یک قاب مربعی شکل برای دوربین سه‌گانه آیفون ۲۰۱۹ در نظر گرفته می‌شود، در حقیقت البته شاید پیکسل ۴ شبیه به آیفون ۲۰۱۹ باشد! البته آیفون XR ۲۰۱۹ از آنجاییکه دارای دوربین دوگانه خواهد بود، ساختاری مشابه با آیفون‌های ۲۰۱۸ خواهد داشت.

بر کسی پوشیده نیست که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل فروش مناسبی نداشتند و به‌نظر می‌رسد که این روند در سال 2019 نیز ادامه پیدا خواهد کرد. Jun Zhang تحلیلگر موسسه Rosenblatt Securities با قطعیت اعلام کرده است که فروش مدل‌های 2019 آیفون “ناامیدکننده” خواهد بود. او همچنین پیش‌بینی کرده که رشد فروش آیپدها در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت. درآمد اپل از فروش آیپد در سه ماهه ژانویه تا مارچ به طرز جالبی با 22 درصد رشد در مقایسه با سال قبل همراه بود و رقم آن به‌طور دقیق 4.87 میلیارد دلار بود. بازار فروش تبلت ضعیف و آیپد یک استثنا به حساب نمی‌آید. با این حال، آیپد پرو جدید اپل که اواخر سال گذشته معرفی شد و دو تبلت جدید آنها فروش خوبی داشته است.

امید به افزایش فروش و درآمد اپل در سال ۲۰۱۹ کم است

تحلیلگران همچنین عنوان کرده‌اند که فروش دیگر محصولات شرکت مانند HomePod، ایرپاد، اپل واچ و… درآمد آنچنانی به شرکت اضافه نخواهند کرد. حتی سرویس‌های اپل که دومین بخش سودده و پردرآمد شرکت است نیز وضعیت مشابهی خواهند داشت. اپل در فکر اینست که درآمد بخش‌های کلیدی را در سال آینده از 25 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار برساند. در طول سه ماهه دوم مالی سال این بخش 11.45 میلیارد دلار فروش داشته است. دلیل اصلی تمرکز بر بخش سرویس‌ها کاهش فروش میزان آیفون از میزان 231.22 میلیون دستگاه سال 2015 تا به امروز است. در سال 2018 اپل 217.72 میلیون دستگاه به فروش رساند.

فروش آیفون به‌دلیل کاهش نوآوری، قیمت گذاری بالا و ارزان‌تر بودن رقیبان اندرویدی در طول سالیان اخیر با کاهش همراه بوده است. اما اپل بخش‌های بزرگ فعالی دارد که شامل سرویس‌های اشتراک ماهانه مانند Apple Music، Apple News+، Apple TV+ و Apple Arcade می‌شود. البته این تمام ماجرا نیست و کوپرتینویی‌ها از سرویس‌های App Store، AppleCare، iTunes و iCloud نیز درآمدزایی می‌کنند. با تمام این اوصاف، Zhang روزهای روشن را برای اپل پیش‌بینی نکرده و ادعا می‌کند که در 6 تا 12 ماه آینده ارزش هر سهم اپل از 200 دلار فعلی به 150 دلار سقوط خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سال ۲۰۱۹ برای اپل به چه صورت پیش برود؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jason bourn

به احتمال قوی زوم 3x اپتیکال داره و به همراه یه نایت مود‌که به احتمال بالا با توجه به سابقه اپل شاید‌بهترین نایت مود حاضر باشه
احتمالا حافظه پایشونم ۱۲۸ گیگ میشه
امید وارم type c باشه یو اس بیشون و شارژر سریع‌رو همراه گوشی بدن بهمون
شاید یکی از دلایل اصلی فروش کمش‌به خاطر این باشه که تغییرات ظاهری زیادی نسبت به دو نسل قبل نکرده و هنوزم حسگر انگشت تو صفحه نداره با اینکه خیبیا انتظار دارن یه حسگر‌انگشت الترا سونیک بزاره پارسال حداقل یه نسخه max با رنگ طلایی داد بیرون
با اینکه هنوزم یه ظاهر مدرن و دوست داشتنی داره هنوزم xs max یک تنه‌پرچمدارای اندرویدی رو تو همه‌موارد حریفه (‌از صفحه بگیر تا بنچمارک و …)
امسال فک نکنم مردم برای ارتقا از داخل استقبال کنن با اینکه به احتمال قوی تو دوربین و باتری میترکوته با توجه به شایعات صفحه هاشونم که خدان تو گوشیا دیگه چی‌میخواد آدم از گوشی؟
در نهایتم امید وارم با قیمت منصفانه‌تری وارد ایران شه

m.b

“دیگه چی‌میخواد آدم از گوشی؟”
دمت گرم روشنمون کردی که چرا اپل فروش داره هنوزم…😅

Jason bourn

والا از حق‌نگذریم صفحش همیشه بهترین بوده
دووم باتریش‌نسبت به حجمش شاهکاره و در حد بهتریناس
حافظه ای به کار رفته توش یک سروگردن از ufs 3 بالا تره تو نرخ خوندن و نوشتن و حتی خوندن نوشتن تصادفی اسم دقیق‌حافظشو یادم نیست چی بود
اسکنر‌چهرش امنیتش فوق العاده بالاس
دوربینش هنوز که هنوزه جزو بهتریناس خصوصا عملکرد فیلم برداریش توی داینامیک رنج‌که‌ هنوز رو دستش نیست
نمیدونم حالا کامل‌بودن از نظر شما چیه ولی هرچی که هست این چیزایی‌که این بالا گفتمو خدایی نمیتونین منکر‌شین

نیما عرفانی

👏🏼⁩⁦👏🏼⁩⁦👏🏼⁩
(اسم دقیق‌حافظشو یادم نیست چی بود)
Nvme PCIE، حافظه ی SSD پرسرعت موجود در لپ تاپ ها و اولترابوک های با پرفورمنس بالا و تاپ بازار با میزان حدودی سرعت خواندن و نوشتن ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ مگابایت بر ثانیه با این تفاوت که برای آیفون و استفاده در فضای محدود موبایل بهینه و سفارشی سازی شده.
مدیونی اگه فکر کنی سرچ کردم ، خیر . به محض اینکه کامنتت رو دیدم به ذهنم اومد و گفتم از قصد جواب بدم که اشاره کنم برای اینکه خوشایندت باشه جواب کامنت قبلیت در دست تایپ قرار داره و اینکه اطلاعات درست و کامل در اختیار دوستان قرار بدی!!!.
«لازم به ذکره که اینجا ۳ بار تشویقت کردم از نوع یکنواخت¡¡¡⁦ چون کامنتت در خصوص من نبود ، اما جاهایی که مستقیماً به من اشاره می‌کنی چهارتا تشویق و بیشتر از نوع شدت آوایی متغیر از طرف من داری.👌👍»

Jason bourn

سه بار تشویقم کردی؟
Wow چه قدر مهم…
خوب‌منم یه بار عکس دستمزد کباب کردن دستاتو اپلود کردن 😂
بیا نوبکم الان با تو بودم بزن کف‌دستو 😂
البته خواستی برات یه چندتا اوا هم اپلود کنم 😂

نیما عرفانی

براوو
👏⁦👏🏼⁩⁦👏⁦👏🏼⁩
فعلاً برو همون مطلب قبلیو ببین که می‌دونم کامل نخورده کباب میشی و برای خودت محتوا آپلود می‌کنی .👌👍

Jason bourn

#باشه

Jason bourn

درسته که مارک اپل‌تاثیر‌شدیدی داره رو فروشش ولی خود گوشیاشم واقعا عالین تو زمانای خودشون

سید محسن حسینی

شما هرچقد زور بزنی بازم تو فروش پرچمدار اپل حرف اول رو میزنه

m.b

خداییش چی میزنی که فکر میکنی من اینجا حتی اگر بگم اپل مزخرفه، تو فروش جهانیش تاثیر داره؟🤦‍♂️😅
با زور زدن نتایج دیگری حاصل میشه هموطن…😅
سایت نقد و بررسی هست و منم گفتم طراحی پشتش زیبا نیست…
نگفتم فروش جهانیش کمه که…

m.b

جداً نگید اون عکس پشت اپل ها واقعیه!!؟
من همش فکر میکردم اینارو سامسونگ منتشر میکنه که اپل رو مسخره کنه😂😅
جدی جدی اپل قراره همچین طراحی‌ای داشته باشه؟
گوشی 3 دوربینش شبیه آدم فضایی که خیره شده بهت میمونه…
یعنی کمر همت بستن که با چینش دوربین ها و فلش و سوراخ فکر میکنم میکروفون، هیچ تقارنی رو رعایت نکنن…
اگر طراحی این باشه، منتظر همون یارو که برای مسخره کردن ناچ، سامسونگیا موهای پیشونیشو شکل ناچ کردن، هستیم که اینبار شکل فندک 3 شعله رو بندازن رو پیشونیش😂😅
خداییش جانی حق داشت که از کمپانی خارج شد…😅
نمیدونم چرا یاد “اپل روح فناوری” افتادم؛ خیلی وقته پیداش نیست…😅

_V_

😂😂😂فندک سه شعله😂😂😂

سید محسن حسینی

چند روز دیگه همین چینش دوربین ترند بازار نشه صلوات

Amir galaxy

به هر حال الان همه میانرده ها چینش دوربین عمودی دارن….
بالاخره باید عوض شه دیگه 😑😑😑

afsoon

سقوط ادامه دارد .😐بهترین نبودن و قیمت بالا .بعضیا میگن شاهکار هست باطری با این حجم عملکردش 😒واسه کاربر مهم نیست بهینگی .کاربر باطری خوب میخاد .بقیه دو برابر باطری بهتری دارن 😑دوربین هم که رفته قعر جدول .طراحی هم که تکراری .یه سخت افزار داره و یه سیستم عامل وگرنه توی هیچی بهترین نیست و پرچمدار های اندوریدی بهتر هستن .

_V_

نه دیگه عزیزم دوربینش که انصافا هنوزم خوبه
نکنه منظورت دکسومارکه😑
دقت کن نمیگم بهترینه میگم خیلی خوبه دوربینش!

afsoon

واسه یه گوشی هزار و اندی دلاری خوب بودن دوربین فایده ندارد .باید بهترین باشه .

_V_

خب دیگه،،اپل است دیگر
البته دوربینش بازم میگم خیلی خوبه!فقط بهترین نیست😑شاید سوم باشه🤨
شارپنس،دامنه داینامیکی و دقت رنگ خیلی خوبی داره

_V_

قشنگ یه سال از لحاظ امکانات از سامسونگ عقبه که😐😑

Ebinem

#دوران_افول

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)