حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS تا چند سال برای آیفون ارایه می شود؟

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، سیستم عامل

هرچند دلایل متفاوتی از جمله سبک طراحی، دوربین باکیفیت، پلتفرمی غنی و بازاریابی قوی اپل باعث شده که آیفون در سال‌های اخیر همواره عنوان محبوب‌ترین گوشی هوشمند را از آن خود کند، با این حال شاید بتوان از پشتیبانی و عرضه بلندمدت آپدیت به عنوان یکی از دلایلی یاد کرد که کاربران متعددی را مجاب به انتخاب این محصول می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آپدیت iOS تا چند سال برای آیفون ارایه می شود؟

آپدیت iOS آیفون

آپدیت iOS آیفون

آپدیت iOS آیفون

شرکت اپل همواره به پشتیبانی بلندمدت از دستگاه‌های تولیدی خود متعهد بوده است. به عنوان مثال در زمان معرفی اولین گوشی آیفون این شرکت وعده داد که حداقل تا چهار سال متمادی آپدیت‌های نرم افزاری را برای آن منتشر کند. در همین راستا موسسه Statista به تازگی تحقیقی را انجام داده که نشان می‌دهد ساکنین کوپرتینو دقیقاً تا چه میزان به پشتیبانی و آپدیت آیفون های قدیمی پایبند هستند.

بر کسی پوشیده نیست که یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران گوشی‌های هوشمند به خصوص آن افرادی که مدل‌های پرچم‌دار را انتخاب می‌کنند، دریافت طولانی مدت آپدیت های نرم افزاری و امنیتی است. در این حوزه به دلیل یکپارچگی پلتفرم با سخت افزار، گوشی‌های آیفون ساخت اپل به مراتب از مدل‌های اندرویدی بهتر ظاهر شده‌اند.

به عنوان مثال تصویر بالا به عنوان نتایج تحقیق ارائه شده از سوی Statista نشان می‌دهد که آیفون 4 اس در از زمان عرضه ۴ آپدیت iOS پشت سر هم از زمان عرضه را دریافت کرده است. در سوی دیگر تعداد آپدیت‌های دریافتی از سوی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با حساب آپدیت iOS 13 نیز به ۴ آپدیت اساسی می‌رسد.

آمار ارقام منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که هرچند اپل متعهد به پشتیبانی 4 ساله از گوشی‌های آیفون شده است، با این حال بد نیست که بدانید آیفون 5 اس سال گذشته با دریافت iOS 12 به طور متمادی توانست ۵ آپدیت را دریافت کند.

این در حالی است که در خوش بینانه‌ترین حالت گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی نهایتاً تا سه سال آپدیت‌های سیستمی را دریافت می‌کنند. در سوی دیگر شرکت‌های اندرویدی گاها یک سال بعد از معرفی نسخه‌های جدید اندروید، آپدیت‌ها را به مرور زمان برای گوشی‌های خود منتشر می‌کنند، با این حال تمام آیفون‌های قدیمی از یک ساعت مشخص مجوز دریافت آپدیت‌های جدید را دریافت می‌کنند و خربری از نوبت نیست!

همین امر باعث می‌شود سهم نسخه‌های جدید اندروید از بازار پلتفرم‌ها با سرعت بسیار کم افزایش پیدا کند. به عنوان مثال بد نیست بدانید که اندروید 9 پای بعد از گذشت یک سال از زمان معرفی، اکنون تنها بر روی 10.4 درصد گوشی‌های اندرویدی فعال است. این رقم برای iOS 12، آخرین آپدیت همگانی پلتفرم موبایلی اپل بعد از گذشت یک سال از زمان انتشار به بیش از 87 درصد رسیده است.

آپدیت آیفون های قدیمی چقدر در تصمیم خریداران موثر است؟

انتشار بسته‌های آپدیت آیفون برای مدل‌های قدیمی این گوشی اپل، حس اطمینان را به استفاده کنندگان گوشی‌های این شرکت القا می‌کند که شرکت سازنده برای سال‌های طولانی به تعهد خود پایبند خواهد ماند.  اپل امسال در نظر دارد آپدیتiOS 13 را برای گوشی هوشمند آیفون 6 نیز عرضه کند. این محصول در سال 2015 راهی بازار شده و تا پیش از این موفق به دریافت چهار آپدیت سیستمی شده است.

به هر حال هرچند در هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید بایستی به نکات بیشتری در کنار مدت زمان انتشار آپدیت های جدید توجه داشته باشید، با این حال پرواضح است که آیفون‌های قدیمی در این حوزه یک سر و گردن بهتر از گوشی‌های اندرویدی عمل می‌کنند.

نظر شما درباره عملکرد اپل برای ارایه آپدیت نرم افزاری چیست؟ این عامل در خرید شما چقدر تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)