حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز دوربین سامسونگ گلگسی ای ۵۰ (Galaxy A50) در DxO مشخص شد: چیزی بین گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۷

نوشته

4 سال قبل | 23 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تست، دوربین، سامسونگ

چهار ماه پیش بود که سامسونگ گلکسی ای ۵۰ و گلکسی ای ۳۰ رسما معرفی شدند. گلکسی ای ۵۰ (Galaxy A50) در این بین با دوربین سه گانه تمرکز ویژه ای بر دوربین دارد. در حال حاضر یکی از متعدد (!) موبایل‌های میان رده موجود در بازار است که از یک دوربین اصلی سه‌گانه بهره می‌برد. امروز نتایج تست DxOMark دوربین سه گانه گلکسی ای ۵۰ (Galaxy A50) منتشر شد، که نشان می‌دهد عملکرد دوربین آن فراتر از انتظارات است و می‌توان گلکسی A50 را چیزی بین گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۷ دانست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین سامسونگ گلگسی ای ۵۰ (Galaxy A50)

دوربین سامسونگ گلگسی ای ۵۰ (Galaxy A50)

دوربین سامسونگ گلگسی ای ۵۰ (Galaxy A50) 

بررسی لابراتوار DxOMark نشان داده است که گوشی گلکسی A50 توانسته در این بنچمارک نمره کلی 83 را کسب کند. اگرچه این امتیاز از نمره کسب شده توسط پرچمدارهای سال 2019 کمتر محسوب می‌شود، اما حاکی از آن است که دوربین سه‌گانه گوشی گلکسی A50 از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار سال‌های گذشته که در حال حاضر نیز در بازار یافت می‌شوند قدرتمندتر است. کسب نمره 83 توسط دوربین اسمارت فون، سبب می‌شود که بتوان آن را با دوربین موجود در گوشی‌های قدرتمندی نظیر ال‌جی G7 ThinQ، نوکیا 8 Sirocco و آیفون 7 مقایسه کرد.

بررسی صورت گرفته توسط بنچمارک DxOMark، همچنین نشان می‌دهد که عملکرد دوربین سه‌گانه این اسمارت فون در بخش ثبت تصاویر بهتر از ثبت ویدیوها بوده است. در حالی که در بخش ثبت تصاویر، نمره 85 به دوربین این اسمارت فون اختصاص داده شده، در بخش ثبت ویدیوها شاهد کسب نمره 79 هستیم. در بخش دیگری از این بررسی آمده است که تولید رنگ بسیار عالی، Dynamic Range وسیع، نوردهی خوب و همچنین تنظیم میزان نور تصاویر، مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین این گوشی هوشمند هستند.

جایگاه کلی دوربین سه گانه گلکسی ای ۵۰ در بررسی DxO

همچنین ضعیف‌ترین نمره‌ها در بخش عکاسی در حوزه فراهم کردن جزییات مناسب، دقت و سرعت در فوکوس در محیط‌های با نور کم و همچنین تولید رنگ‌های سبز و صورتی به ثبت رسیده است. می‌توان کاهش نمره این گوشی هوشمند در بخش ثبت ویدیو را هم ناشی از عدم پایداری در فوکوس خودکار و فقدان جزییات مناسب در ویدیوهای خروجی دانست. با این وجود، می‌توان گفت عملکرد این دوربین در هنگام ثبت ویدیوها در بخش تولید رنگ‌ها و همچنین کاهش نویز بسیار عالی بوده است. DxOMark همچنین اعلام کرده است که سیستم لرزش‌گیر موجود در این اسمارت فون نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دوربین پشتی گوشی گلکسی A50 توسط یک سنسور اصلی 25 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگمf/1.7 پشتیبانی می‌شود. یک سنسور 8 مگاپیکسلی با گشادگی f/2.2 و همچنین یک سنسور 5 مگاپیکسلی دیگر با همین گشادگی نیز در دوربین این اسمارت فون یافت می‌شود. سنسور 8 مگاپیکسلی قادر است زاویه دید وسیعی را برای دوربین این گوشی فراهم کند و سنسور 5 ماپیکسلی نیز وظیفه ثبت عمق اجسام را برعهده دارد. این دوربین سه‌گانه در بهترین حالت قادر است ویدیوها را با وضوح 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

نظر شما درباره دوربین گلکسی ای ۵۰ (Galaxy A50) چیست؟ فکر می کنید می تواند برای شما یک گزینه قابل اعتماد باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

بسیار عالی 👏👏
واقعا بعضی از میان رده های سامسونگ با پرچمداران برند های دیگه برابری میکنه،این نشان از احترام به مشتری سامسونگ هست که در میان رده هاش هم کیفیت رو در اولویت قرار میده،واقعا تو میان رده های سامسونگ هیچ کم کاری وجود نداره.

The Destroyer

الان خودت فهمیدی سامسونگو مسخره کردی؟ الان کیفیت دوربین a50 اونم با 3 دوربین در حد s7 هست که مال 3 سال پیشه. البته من خودم به شخصه اصلا دگزو رو بعد از امتیازایی که به ال جی g8 و سونی xz3 داد قبول ندارم.

Dr.Nazer

لعنتی تو دیگه مرز‌های ترولی رو نابود کردی. امتیاز میان رده ۲۰۱۹ باید از پرچمدار ۲۰۱۶ کمتر باشه؟ داری به چی افتخار میکنی؟ برادر شما داری حیف میشی تو این مملکت برو مدیرعامل سامسونگ شو

Dr.Nazer

البته من تاحالا عملکرد دوربین A50 رو از نزدیک ندیدم و دیگه خیلی وقته به Dxo بی‌اعتماد شدم.

Amir galaxy

من a50 دارم و الان باهاش تایپ میکنم….
گوشی خیلی خوبیه و انتظارات منو براورده کرده…
طراحی خیلی نازی داره…قاب پشتیش کمی خمیده هست و راحت تو دستم جا میگیره(بستگی به سایز دستتون هم داره)
من رنگ سفیدش رو تهیه کردم…رنگ سفید رو یکی از فروشگاه ها 100 تومن گرونتر میداد البته دلیلش رو نمیدونم و ازش نپرسیدم چون رفتم اهواز و مغازه اشنامون با قیمت اصلی خریدم…
مقاومت خوبی داره اما به شدت خش پذیر هست…
وقتی تست مقاومت رو دیدم پشمام ریخت چون قبل از خرید اصلا ندیدمش….
صفحه نمایش هم نیازی نمیبینم تعریف کنم…(خوراک فیلم و گیم)
باتریش برای من که شاید روزی یه ساعت بازی کنم عالیه…صبح که فول شارژ هست نگه میداره واسم تا فردا بعد از ظهر(ساعت 2 تا 4)
پسر برادرم وقتی گوشیم تو دستشه خیلی بازی میکنه اما بازم شارژ دهی خوبی داره….
دوساعته شارژ میشه
توی بازی پابجی خوبه و من مشکلی ندیدم اما بعد از یه ساعت کنار دوربینش گرم شد(گرم شده داغ نشده)
دوربینش برای من که فوقش از یه کوه و چند تا درخت عکس بگیرم عالیه….
توی شب زیاد تعریفی نداره…
سلفی محشری داره (با سلفی زیاد کار میکنم عالیه)
توی روز که واقعا برای من عالی بود و هیچ مشکلی باهاش ندارم….
فیلم برداریش هم خوبه به خصوص توی روز….
اسلوموشن هم کیفیت خوبی داره (البته برای پسر برادرم که تکواندو کار میکنه عالیه هر بار که میاد یه فیلم از حرکاتش رو اهسته میکنه و حال میکنه😑👌)
اثر انگشتش هم شنیدم بدرد نمیخوره اما چون انتظار یه پرچمدار ازش نداشتم خریدمش
اوایل بد بود اما اپدیت ها خیلی کمک کردن…حساسیت رو بالا بردم…یه انگشتم رو سه بار ثبت کردم الان راضی هستم ازش…(اگه انتظار پرچمدار نداشته باشی راضیت میکنه حسگر)
یه بار هم از دستم افتاد موقع سلفی خوشبختانه چیزیش نشد…(اما وقتی از دستم ول شد در جا سکته ناقص زدم😂👌)
ریپلای چالتون زدم که اول باشه متنم
میدونم یه سری نمیخونین اما شاید بدردتون بخوره🙂😉

Amir galaxy

اگه سوالی هم هست در خدمتم

_V_

اون که بقل دوربین داغ میشه چون چیپستش اونجاس
😅
اکسینوس ۹۶۱۰ بالاتر از اسنپ ۶۶۵ و پایینتر از ۷۱۰ و ۶۷۵ ئه و فکر میکنم قدرتش خیلی خوبه
چالوسا باتریش انقدر عمرش زیاده؟!

Amir galaxy

اره داش من زیاد مصرفی ندارم….
وقتی سر کارم زیاد با گوشی کار نمیکنم…
میام خونه هم یه سایتی چک میکنم و اگه تونستم یه ساعتی بازی میکنم و بقیه چیزا مثل واتس.اپ و …
حالا شاید من مصرفم خیلی کمه شاید هم باتریش خوبه👌

ahmad

قبل اینکه شیائومی ردمی نوت 7 بخرم از گزینه های خرید من بود رفتم از نزدیک دیدمش و با گوشی شیائومی دوستم مقایسه کردم اگه این امتیاز برای این گوشی درست باشه باید به شیائومی ردمی نوت 7 امتیاز 120 بدن واقعا دگزو رو چه حسابی نمره میده موندم من

ahmad

آقای ع طایی سلام من می ۸ و نوت ۹ و اس۸ پلاس رو امتحان کردم به جرات میتونم بگم حرف نداره دوربین حرف نداره طراحی عالی و سرعت روان در کنار باتری بینظیر از معایبش میتونم به اسپیکر صدا و عالی نبودن صفحه نمایش بگم ولی با قیمت حدود ۳۶۰۰ قطعا با اختلاف زیاد بهترینه a50 به جز در صفحه نمایش در بقیه موارد با اختلاف زیاد بازنده هست

m.b

قیمت a50 هم تازه از ردمی نوت 7 بیشتره…

afsoon

فریم پلاستیکی با کوچکترین ضربه ای فرو می‌ره و رنگ برمیدارع و بخاطر روشن بودن رنگ فریم خیلی به چشم میاد .نمایشگر سرد هست و کنتراست بشدت پایین و رنگ سفید رو فوق العاده ضعیف نشان می‌دهد .دوربینش معمولی هست .اسپیکر بده؟ به نظر من که خیلی اسپیکر خوبی داره هرچند نسبت به نوت۶ پرو هیچ ارتقایی پیدا نکرده .طراحیش هم پشتش زیباست اما جلو حاشیه دارد .خوش دست نیست گوشی ضخیم هست و مثل ماهی از دست سر میخوره .دوربین اش خیلی بیرون زده خیلی زیاد با توجه به ضخامت زیادش نباید اینجوری میشد .گارد شفاف داخل جعبه متاسفانه بدترین و افتضاح ترین کیفیت رو دارد این همه گوشی شیائمی خریدم هیچ کدوم گارد ژله ای اینجوری نداشتن و نمی‌دونم چرا واسه نوت۷ به این افتضاحی گذاشتن .شارژر و کابل هم کیفیت پایین تر از بقیه شیائمی ها دارن .عملکرد تاچ هم خوب نیست و گاهی اوقات توی کیبرد حسابی اذیت کننده هست .۳۶۰۰ هم به نظر من ارزش خرید ندارد من یک و نیم گذاشتم روی ای۲ نوت۷ رو خریدم ۳۸۰۰ اما اگر نگم پسرفت کردم پیشرفت هم نکردم و بجز حاشیه های کمتر و باطری بهتر واقعا هیچ برتری که ندارد هیچ ضعیف تر هم عملکردش هست .

Jason bourn

احمد جان آخه‌همه‌موارد بهتره ردمی نوت۷؟ به نظرم شارژر سریع که‌تو جعبش داره و خوب دوربین الترا واید داره و حسگر انگشت تو صفحه اره قبول دارم خیلی‌خوب نیست حسگر انگشتش ولی‌خوب ظاهر مدرن تری به دستگاه میده
نسبت صفحه نمایش به بدنشم بیشتره
قیمت پایشم اشتباه‌نکنم حدود ۴ تومنه در حالی که تو کشورای خارجی ردمی نوت ۷ پایه ۱۵۰ دلار و اون ۲۸۰ دلار
نسخه پایش رم بیشتر و حافظه بیشتری داره و نسخه حافظه ۱۲۸ گیگی هم داره و خوب اگر اشتباه نکنم از حافظه ufs بهره برده به جای emmc
سلفیشم به نظر من بهتره و البته مصرف‌باتریشم چون صفحش اولد هست بهتره تو خیلی جاها
پس‌بی‌انصافیه بگیم با اختلاف جز صفحه همه‌موارد بهتره
و وقتی گفتی همه‌موارد منم همه‌چیو قیاس کردم وگرنه کاملا اگاهم به برتریای ردمی نوت ۷ و خود منم همینو به a50 ترجیح میدم

ahmad

اگه خواستین یه هفته گوشی رو بفرستم براتون بررسی کنید

m.b

عجب پیشنهاد توپی احمد جان…
خیلی از کاربرا منتظر بررسی فارسیش بودن…
جدی گفتی؟ 🤔
خیلی خوب میشه…

ahmad

اره بخدا اگه بخوان میفرستم

afsoon

آقا احمد نوت ۷ هم توی روز همچنین اش دهان سوزی نیست نسبت به قیمتش و گوشی های یک ملیون ارزان تر خود شیائمی هم عملکرد بهتری دارن .اما توی شب نوت ۷ واقعا خیلی خوب عمل می‌کنه .ای۵۰ دوربینش واقعا افتضاح هست دلیل نمیشه که وقتی دگزو بهش یه نمره چرت داد توقع داشته باشی نوت۷ امتیاز ۱۲۰ بگیره .

_V_

دکسوپولیو قبول ندارم
برید توی لیست جایی که همین ای۵۰ رو گذاشته ببینید هم نمره چه گوشیاییه 🙂
منم بهتون نمیگم که پشم ریزونیش نصیب خودتون باشه!

afsoon

دگزو تا معتبر دیگه من اینجا فهمیدم که بی ارزش ترین نمره ها رو میده .ای۵۰ دوربینش به هیچ عنوان قابل قبول هم نیست .اس۷ ؟ خخخ ای۷۰ هم خروجی دوربینش در حد اس۷ نیست .توی شب این فاصله دیگه یه عمر میشه .

m.b

با توجه به اینکه الگوریتم های dxo تغییر کرده، این امتیاز عجیب نیست ولی چون s7 با الگوریتم سختگیرانه قدیمی بررسی شده نمیشه گفت دوربین این گوشی از s7 بهتر هست و فکر میکنم در خوشبینانه ترین حالت در حد همون s6 باشه…
همچنین دوربینش حتی از ردمی نوت 7 هم ضعیف تر هست بر اساس تجربه دوستان…

afsoon

مقایسه دوربین نوت۷ و ای۵۰ در روز نوت۷ جزییات بیشتری ثبت می‌کنه زوم بهتری داره اما رنگ ها به نظر من سرد هست .اما ای ۵۰ رنگ ها زیادی گرم هست طوری که احساس میکنم یه هاله نارنجی به زرد روی عکس رو میگیره .اما توی شب نوت۷ بشدت بهتر عمل می‌کنه و ای۵۰ فاجعه به بار میاره

Amir galaxy

لامصب a50 هم تو خونه دارین….
یه فکری به حال ما هم بکنین نمیگین ما هم دلمون میخواد؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)