حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک حق اختراع عجیب برای گوشی تاشو گوگل با چهار نمایشگر

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | گوگل

وقتی درباره مورد طراحی گوشی‌های تاشو صحبت می‌‌شود، همگی به یاد دستگاهی می‌افتیم که همچون یک کتاب امکان باز و بسته شدن را دارد. این طراحی است که در حال حاضر دو شرکت سامسونگ و هواوی برای نسل جدید از گوشی‌های تاشوی خود در نظر گرفته‌اند. اما به نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد یک طراحی متفاوت را برای گوشی تاشوی خود تدارک ببیند. امروز یک حق اختراع عجیب برای گوشی تاشو گوگل با چهار نمایشگر منتشر شده که می تواند جذاب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی تاشو گوگل با چهار نمایشگر

به تازگی تصاویری را از یک پتنت جدید ثبت شده توسط گوگل منتشر کرده است که نشان می‌دهد گوگل در نظر دارد گوشی تاشوی خود را به چهار نمایشگر مجزا، تجهیز کند. تصویر منتشر شده از این پتنت به یک گوشی تاشوی کتابی شکل شباهت دارد که این چهار نمایشگر نقش صفحات آن را بازی می‌کنند. این صفحات قابلیت چرخش و جا به جایی را دارند و به صورت همزمان می‌توانند تصاویر متعددی را به نمایش بگذارند. به نظر می‌رسد با استفاده از این چهار نمایشگر قابلیت چندوظیفگی گوشی‌های تاشو بسیار بهتر از قبل قابل لمس خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعاتی از اینکه این اسمارت فون چگونه باید توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرد در دسترس نیست. در اصل باید گفت تا به امروز کسی نتوانسته است از میزان قدرت و پتانسیل گوشی‌های تاشو اطلاعات دقیقی را کسب کند. چرا که هنوز به صورت رسمی هیچ محصولی در این رده روانه بازارهای جهانی نشده است. در هر صورت باید گفت که پتنت جدید گوگل، یک روش تازه برای به کارگیری نمایشگرهای منعطف و تاشو را در گوشی‌های هوشمند به نمایش می‌گذارد.

اگرچه گوگل این فایل پتنت را به ثبت رسانده است، اما هنوز مشخص نیست که چنین محصولی قرار است آیا به مرحله طراحی و تولید انبوه برسد یا خیر. از سوی دیگر هنوز اطلاعاتی در مورد زمان تقریبی برای آغاز طراحی این گوشی گوگل نیز در دسترس نیست. گوگل چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که مشغول بررسی و مطالعه فناوری‌های مربوط و لازم برای تولید یک گوشی تاشو است. این شرکت همچنین در این مطلب اعلام کرده بود که این شرکت مدت هاست مشغول این کار است و تاکنون نسخه‌های اولیه از یک گوشی تاشو را هم تولید کرده است.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد پیش از معرفی و عرضه گوشی تاشوی خود، تا زمان به بلوغ رسیدن این محصولات صبر کند. برخلاف گوشی گلکسی فولد که از دو نمایشگر جداگانه بهره می‌برد، گوشیMate X هواوی تنها به یک نمایشگر تاشو مجهز است. این موضوع سبب شده است که محصول هواوی دارای مصرف انرژی کمتری باشد و علاوه بر قیمت مناسب‌تر، وزن سبک‌تری نیز داشته باشد. باید دید که گوگل در صورت تجهیز گوشی تاشوی خود به چهار نمایشگر مجزا، چگونه می‌تواند از این مشکلات رهایی پیدا کند.

این شرکت این روزها مشغول طراحی و تولید گوشی‌های پیکسل ۴ خود است. گوشی‌های هوشمندی که گفته می‌شود دارای یک طراحی جدید و بروز خواهند بود.

نظر شما درباره این حق اختراع عجیب از گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

WTF

m.b

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_cc9_series_specs-news-37832.php
جناب عطایی مشخصات cc9 و cc9e مشخص شد…
مثل اینکه دو نسخه هم نیست و سه نسخه دارن…
نسخه سوم 8/256 هست که توسط میتو دوربینش ارتقاء پیدا کرده و بدنه آبی رنگ داره مثل اینکه…
لطفاً پوشش بدید…

_V_

حاجی رنگش خیلی باحال بود

silver30

جیزز کرایز

MohammadFarhaadi

گوگل هم گیرآورده ملت رو.مطمئنا فقط ثبت کرده که اگ روزی شرکتی خواست اینطور گوشی بزنه ازش حق پتنت بگیره وگرنه فکر نکنم دیگه اینقد اسکول باشن که همچین مزخرفی بدن بیرون!البته با توجه به دوربین دوگانه تو برجستگی مربع شکلی که امروز ازش دیدم کلا امیدم رو نسبت بهش از دست دادم!

Amin B3DA

دفتر مشقه مگ 😐😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)