حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه اینترنت 5G اسپانیا با همکاری هواوی راه‌اندازی شد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه 5G

شرکت مخابرات ودافون اسپانیا توانست شبکه اینترنت 5G را با همکاری شرکت چینی هواوی در شهرهای بزرگی چون مادرید، بارسلون، والنسیا و سویل راه‌اندازی کند. در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اخیرا شرکت مخابرات ودافون (Vodafone) اسپانیا اعلام کرد به واسطه همکاری با شرکت چینی هواوی توانست در 15 شهر بزرگ اسپانیا شبکه اینترنت 5G را راه‌اندازی کند. از این رو شهرهای بزرگی چون مادرید، بارسلون، والنسیا و سویل از این پس تحت پوشش نسل پنجم اینترنت قرار خواهند گرفت. گفتنی است مدتی قبل شرکت هواوی به واسطه افزایش تنش‌های میان آمریکا و چین در لیست سیاه قرار گرفت که در همین رابطه ژنگ‌فی رن، بنیانگذار هواوی عنوان کرد حتی با وجود تحریم‌های آمریکا علیه هواوی نیز هیچ شرکتی قادر نخواهد بود با فناوری اینترنت نسل پنجم (5G) که توسط این شرکت ساخته شده است، رقابت کند.

راه‌اندازی شبکه اینترنت 5G در اسپانیا

مشترکان اسپانیا به کمک فناوری اینترنت نسل پنجم این امکان را خواهند داشت تا در زمان دانلود به سرعتی برابر با 1 گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند که از اینترنت شبکه 4G حدود 10 برابر سریع‌تر خواهد بود. البته مسئولان مخابراتی ودافون اسپانیا در این خصوص عنوان کردند تا پایان سال 2019 میلادی سرعت اینترنت به 2 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد.

از این رو اسپانیا جزو اولین کشورهای عضو اتحادیه اورپا محسوب می‌شود که از شبکه فوق سریع موبایلی استفاده خواهد کرد. در همین رابطه شعبه شرکت هواوی در اسپانیا نیز اعلام کرد هواوی در این پروژه به عنوان تامین کننده تجهیزات اصلی شبکه اینترنت 5G همکاری داشته است. گفتنی است شرکت چینی هواوی و ودافون اسپانیا بیش از 10 سال با یکدیگر همکاری دارند.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

خوش به حالشون😟 ما هنوز کامل ۴جی هم نیستیم

afsoon

اگر تحریم نبودیم و وضعیت درآمدی دولت داغون نبود ما هم فایو جی از هواوی می‌گرفتیم افسوس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)