حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت دانلود نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ در دنیای واقعی تحت اپراتور Verizon در شهر شیکاگو امریکا

این صدای پای 5G است که می شنوید، صدای اولین گام های شبکه 5G در دنیای واقعی و نه در آزمایشگاه یا تحت شرایط خاص! اپراتور ورایزن امریکا در شیکاگو شبکه 5G را به صورت محدود راه اندازی کرده است و در حال حاضر تنها موبایل 5G که در بازار می توانید پول بدهید و آن را بخرید، گلکسی اس ۱۰ 5G است. نظر شما چیست که تست سرعت دانلود نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ در دنیای واقعی تحت اپراتور Verizon در شهر شیکاگو امریکا را ببینیم؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تست سرعت اینترنت گلکسی اس ۱۰ 5G

تست سرعت اینترنت 5G روی نسخه 5G گلکسی اس ۱۰

تست سرعت اینترنت 5G روی نسخه 5G گلکسی اس ۱۰

پیش از این و در شرایط آزمایشگاهی دیدیم که تست سرعت دانلود نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ عدد ۲.۶۳ گیگابیت بر ثانیه را نشان می دهد. در دنیای واقعی و تجاری اما همه چیز با آن چیز که در آزمایشگاه به آن می رسند متفاوت است اما همین خروجی متفاوت هم هنوز فوق العاده است و شاید هنوز در خواب هم چنین سرعت اینترنتی را روی موبایل خود تصور نکنید!

سه شنبه هفته گذشته عرضه نسخه 5G از گوشی گلکسی اس 10 با همکاری اپراتور Verizon در کشور آمریکا آغاز شد. اگرچه نسخه پایه از این گوشی هوشمند در حدود 1300 دلار قیمت دارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اسمارت فون در هنگام ارتباط با شبکه‌های 5G، یک سرعت خارق العاده و باورنکردنی را به نمایش می‌گذارد.

دو سایت معتبر Digital Trends و Cnet اخیراً با حضور در شهر شیکاگوی آمریکا به تست و بررسی سرعت گوشی گلکسی اس 10 5G در هنگام ارتباط با یکی از نخستین شبکه‌های عمومی 5Gدر دنیا پرداخته‌اند. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی هردو سایت، سرعت این اسمارت فون در هنگام دانلود و آپلود اطلاعات بسیار عالی و امیداور کننده بوده است.

خبرنگار سایت Digital Trends اعلام کرده که توانسته است در شهر شیکاگو با استفاده از این گوشی هوشمند، نسخه موبایل از بازی PUBG (با حجم حدودی 1.9 گیگابایت) را در تنها 26 ثانیه دانلود کند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی این خبرنگار، برای دانلود این بازی با استفاده از ارتباط4G LTE به دو دقیقه و یک ثانیه زمان نیاز بوده است.

وی همچنین توانسته است به لطف سرعت بالای دانلود اطلاعات در این شبکه، در عرض تنها 93 ثانیه یک فصل کامل از سریال جنایی Sneaky Pete را دانلود کند. با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت که سرعت این گوشی سامسونگ در دانلود اطلاعات توانسته است حتی از سرعت باورنکردنی 1 گیگابیت بر ثانیه نیز تجاوز کند.

سایت Cnet نیز سعی کرده است با اعزام یکی از خبرنگاران خود به شهر شیکاگو سرعت این گوشی را در هنگام اتصال به شبکه‌های 5G اندازه‌گیری کند. براساس گزارش منتشر شده از سوی این خبرنگار، در بهترین حالت سرعت دانلود و آپلود اطلاعات به ترتیب در حدود 1341 و 59.8 مگابایت بر ثانیه بوده است که نتایج خیره‌کننده‌ای محسوب می‌‌شود.

باید توجه داشت که هنوز قابلیت آپلود اطلاعات در شبکه‌های 5G ممکن نشده است و در بررسی بالا گوشی گلکسی اس 10 از شبکه 4G LTE برای آپلود داده‌ها استفاده کرده است. به همین دلیل انتظار می‌رود در آینده نزدیک سرعت آپلود اطلاعات پس از استفاده از شبکه‌های 5G نیز رشد خیره‌ کننده‌ای پیدا کند.

پوشش داخلی شبکه 5G هنوز در دسترس نیست و فقط در فضاهای باز می توانید به آن متصل شوید

بدون شک عملکرد گوشی گلکسی اس 10 در این بررسی بسیار عالی بوده است و این سرعت‌ها دقیقاً به همان میزانی است که سامسونگ و دیگر شرکت‌ها به کاربران خود قول داده‌ بودند. با وجود این، به نظر می‌رسد هنوز تا دست‌یابی به تمامی قابلیت‌های شبکه‌های 5G راه زیادی باقی مانده است. سایت Digital Trends در گزارش خود نوشته است که در حال حاضر تنها محدوده کوچکی از شهر شیکاگو تحت پوشش این شبکه‌های پرسرعت قرار گرفته است و به زمان زیادی نیاز است تا محدوده پوشش آن به شبکه 4G LTE برسد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد هنوز در این شهر در هیچ فضای بسته‌ای امکان دسترسی به شبکه 5G وجود ندارد و کاربران برای دستیابی به این سرعت دانلود و آپلود بالا باید به فضاهای عمومی مراجعه کنند.

پیش از این سرعت گوشی Moto Z3 نیز در دانلود و آپلود اطلاعات به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفته بود. با توجه به اینکه این گوشی توسط یکی از ماژول‌های توسعه Moto Mod به قابلیت ارتباط با شبکه‌های 5G مجهز شده، سرعت دانلود اطلاعات توسط آن با نتایج بالا قابل مقایسه نیست. بزودی قرار است دو گوشی ال‌جی V50 5G و HTC 5G Hub نیز با همکاری اپراتورSprint در کشور آمریکا عرضه شوند. باید دید که این دو اسمارت فون چه عملکردی را در هنگام دانلود و آپلود اطلاعات از خود نشان خواهند داد.

نظر شما درباره تست سرعت اینترنت 5G روی گلکسی اس ۱۰ 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

خوبه ولی تا 5سال اینده یه مزیت بی فایده هست و فعلا تنها فایده ای که داره قیمت گوشی برده بالا
البته برای ایران تا 10سال اینده شاید5Gراه اندازی بشه پس بهتره به فکر سرعت واقعی4Gفکر کنیم 5Gپیش کش

ramin123

این تفکر که حالا 5g پیشکش، همون 4g رو بهتر کنن، یعنی این که حداقل خودمون هم توقع داریم این اختلاف 10 ساله بین ایران و جهان ادامه داشته باشه!!! چون عادت کردیم که از لحاظ تکنولوژی، 10 سال از بقیه دنیا عقب باشیم، باید تا ابد به این روند ادامه بدیم؟؟؟ کی میخواییم از خودمون شروع کنیم؟؟

Mahdi.L

سرعتی بین ۴۰تا ۸۰مگابایت بر ثانیه! فوق العادس
بنده روی 4G با ایرانسل و رایتل تا مرز ۱۹مگابایت هم سرعت رو تجربه کردم، یک بار هم طی کمتر از ۶ ساعت، بیشتر از ۲۰۰گیگابایت با ایرانسل طرح شبانش دانلود داشتم.
حالا فکر کنید با این سرعت 5G چه میشه کرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)