حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در اندیشه تصاحب گوشی های دکمه ای با اندروید است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، گوگل

این روزها تقریباً تمامی افراد به گوشی‌های لمسی خود عادت کرده‌اند و کمتر کسی را در حال استفاده از دکمه‌های فیزیکی گوشی‌های غیر لمسی برای انجام امور روزمره مشاهده می‌کنید. بنابر اخبار جدید گوگل قصد دارد به بازار گوشی‌های غیر لمسی ورود کند و پای سیستم‌عامل خود را به این گوشی‌ها نیز باز کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اگر نگاهی به بازار اسمارت‌فون‌ها بیاندازید، متوجه سهم 0.9 درصدی KaiOS خواهید شد. این سیستم به طور اختصاصی برای گوشی‌های غیر لمسی توسعه یافته و در میان کاربران نیز تقریباً محبوب است. شاید باورش سخت باشد اما سهم گوشی‌های غیر لمسی مجهز به KaiOS از گوشی‌های مجهز به ویندوزفون بیشتر است!

با انجام یک ضرب ساده متوجه رقم بسیار بزرگ سهم 0.9 درصدی گوشی مجهز به KaiOS خواهید شد. البته آنطور که پیدا است، KaiOS از این پس تنها نخواهد بود و مجبور به رقابت با حریفی قدر خواهد بود. بنابر اخبار جدید گوگل قصد دارد به بازار گوشی‌های غیر لمسی ورود کند و پای سیستم‌عامل خود را به این گوشی‌ها نیز باز کند.

کاربران سایت 9to5Google به تازگی کدهای جدیدی در مرورگر Chromium پیدا کرده‌اند که از آماده سازی این مرورگر برای گوشی‌های غیر لمسی خبر می‌دهد. این کدها نشان‌دهنده سازگاری این مرورگر با دکمه‌های فیزیکی و گوشی‌های غیر لمسی هستند. در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات منتشر شده توسط وبسایت 9to5Google را مشاهده کنید.

همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، نتیجه این کدها به آنچه در مرورگر Chrome موجود روی اسمارت‌فون خود مشاهده می‌کنید بسیار نزدیک است. با این حال بسیاری از کاربران بر این باورند که آماده سازی این کدها نمی‌تواند دلیل محکمی برای ورود گوگل به حوضه گوشی‌های غیر لمسی باشد.

اما اگر با کمی دقت بیشتر به اسکرین‌شات‌های بالا نگاه کنید، متوجه آیکون سیستم اندروید Oreoدر گوشه تصویر خواهید شد که نشانه محکمی از حضور سیستم‌عامل اندروید در یک گوشی غیر لمسی است. با این حال، هنوز نمی‌توان اظهار نطر قطعی در این باره کرد و باید منتظر اخبار تکمیلی ماند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا گوگل اندروید را برای سازگاری با گوشی‌های غیر لمسی توسعه خواهد داد؟ در صورت توسعه، به عنوان یک کاربر چه عواملی شما را جذب این ویرایش جدید اندروید خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

میتونه خیلی سبک اما کامل باشه
احتمال اینکه به مرور بقیه رو کنار بزنه هست

pedy6990

خیلی خوبه من همیشه دوست داشتم رو گوشی ساده م تلگرام و واتس اپ داشته باشم. البته واتس اپ ی مدت روی بعضی نوکیاها بود

mehrdad_ma

هی لعنت به روزگار یاد گوشی htc cha-cha افتادم

afsoongaregisoo

تجربه خرید اچ تی سی چاچا و داشتم میتونم بگم مضخرف ترین حالت ممکن برای اندورید سروکله زدن با دکمه هست.گوگل هم خیال می‌کنه با یه مشخصات ضعیف و چند تا دکمه می‌تونه جای گوشی های معمولی بازار رو بگیره به نظر من که حماقت می‌کنه چون گوشی سی دلاری بیست دلاری با اندروید و سخت افزار در حد ده سال پیش یعنی گیجی و کندی و پشیمان شدن خریدار از خریدش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)