حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام اسنپدارگون ۶۶۵ (Snapdragon 665) رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

پس از اینکه با کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ (Snapdragon 730) و اسنپدراگون ۷۳۰ جی (Snapdragon 730G) یعنی چیپست های ۸ نانومتری میان رده کوالکام آشنا شدیم، نوبت به سومین چیپستی است که کوالکام امروز رونمایی کرد. کوالکام اسنپدارگون ۶۶۵ (Snapdragon 665) هم همراه با اسنپدراگون ۷۳۰ و مدل مخصوص بازی آن رسما معرفی شده که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، با ترنجی همراه باشید.

کوالکام اسنپدارگون ۶۶۵ (Snapdragon 665)

اسنپدراگون ۶۶۵

اسنپدراگون ۶۶۵

این تراشه‌ در حقیقت نسخه‌ی جدید اسنپدراگون ۶۶۰ (متعلق به‌سال ۲۰۱۷) محسوب می‌شود. قرارگیری اسنپدراگون ۶۷۵ در گوشی‌هایی نظیر ویوو وی ۱۵ پرو باعث می‌شود تفاوت‌هایی که اسنپدراگون ۶۶۵ می‌تواند ایجاد کند، چندان به‌چشم نیاید. ۶۶۵ دقیقا همچون ۶۷۵، دارای هشت هسته‌ی پردازشی با لیتوگرافی ۱۱ نانومتری است، اما از هسته‌های کندتر کرایو ۲۶۰ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۰ استفاده می‌کند. این تراشه همچنین توانایی پشتیبانی از دوربین‌های سه‌گانه و حسگرهای حداکثر ۴۸ مگاپیکسلی را دارد.

اسنپدراگون ۶۶۵

این چیپست جانشین اسنپدراگون 660ای شده است که در سال 2017 معرفی شده بود. البته در این میان اسنپدراگون 675 نیز ارائه شده بود که در گوشی‌هایی مانند ویوو V15 Pro استفاده شده بود و این موضوع باعث شده تا پردازنده جدید دارای تفاوت‌های اساسی با نسل قبل خود نباشد. مانند 675، اسنپدراگو 665 نیز دارای هشت هسته پردازشی با معماری 11 نانومتری است اما از هسته‌های کندتر Kryo 260 استفاده کرده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 610 می‌باشد. این تراشه همچنین از دوربین‌های سه گانه و سنسورهای 48 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

کوالکام انتظار دارد گوشی‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ۶۶۵، ۷۳۰ و ۷۳۰ جی در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، روانه‌ی بازار شوند. نظر شما درباره اسنپدراگونن ۶۶۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مقایسه دوربین Huawei P30 Pro و Pixel 3 XL

پیکسل فقط با یک دوربین همچنان فوق العاده اس 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=RGdRdbdJZoM

✔ TVKade

منتظر یه پردازنده مشابه و جایگزین اسنپدراگون 625 از کوالکومم یعنی 8 تا a55 با لیتیوگرافی 10 نانومتری

amer

افرین بر کوالکام هم 665و هم730که نزدیک به 845هست دمش گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)