حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو A72 و اوپو A52 با مشخصات مشابه رسما معرفی شدند

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اوپو

اوپو برای ورود به اروپا دو میان رده در نظر دارد که نام آن ها هم شبیه به دستگاه های موفق سامسونگ در همان بازار است! دو میان رده اوپو A72 و اوپو A52 با مشخصات مشابه رسما معرفی شدند. این دو دستگاه آنقدر به یکدیگر نزدیکند که گاهی سوال پیش می آید که چرا دو دستگاه معرفی شده است؟

اوپو A52

باتری اوپو A52

باتری اوپو A52

اوپو اخیرا جدیدترین دستگاه میان رده خود را با نام تجاری جدید A52 ارایه کرده است. این گوشی دیروز در چین با چهار دوربین، چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ و یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی رسما معرفی شد.

در جلو ما یک صفحه نمایش با پنل LCD در اندازه ۶.۵ اینچی با وضوح FHD + و سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی داریم. این پنل همچنین از نسبت ابعاد 20:9 برخوردار است. اوپو A52 از بلندگوهای دوگانه بهره برده و یک اسکنر اثر انگشت در کنار دستگاه برخوردار است.

در قاب پشتی، همانند نام مشابه محصولات سامسونگ، مجموعه چهار دوربین L شکل دیده می شود. این دوربین چهارگانه با یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین زاویه دید عریض ۸ مگاپیکسلی و دو ماژول ۲ مگاپیکسلی پیدا می کنیم، که یکی برای عکاسی ماکرو و دیگری برای داده های عمق تصویر است.

در قلب دستگاه تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ را با ۸ گیگابایت رم و 128 گیگابایت ذخیره سازی داریم که از طریق microSD قابل ارتقا است. باتری بسیار بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری این گوشی از شارژ 18W پشتیبانی می کند.

در بخش نرم افزار اوپو از رابط کاربری ColorOS 7.1 خود را روی اندروید ۱۰ استفاده کرده است. Oppo A52 با رنگ های سیاه و آبی عرضه می شود و برای در چین ۲۲۵ دلار قیمت دارد.

اوپو A72

اوپو A72

اوپو A72

قبل از اینکه به اختلافات بین این دو بپردازیم، به سخت افزاری که آنها به اشتراک می گذارند می پردازیم. هر دو Oppo A52 و A72 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با وضوح FHD+ (به احتمال زیاد LCD) هستند. آنها از چیپست اسنپدراگون 665 با 4 گیگابایت رم بهره می برند. همچنین در قسمت پشتی یک دوربین چهارگانه و یک اسکنراثرانگشت در کنار آن وجود دارد، به علاوه جک 3.5 میلی متری در قسمت پایین. باتری 5000 میلی آمپری از شارژ سریع 18W پشتیبانی می کند.

با این حال Oppo A72 دارای دوربین های بهتری است. دوربین اصلی آن دارای سنسور 48 مگاپیکسلی است (از 12 مگاپیکسلی بر روی A52) و دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسل را ارایه می کند (از 8MP). سه ماژول دیگر در پشت همان‌هایی است که در A52 است. اوپو ای ۷۲ همچنین دارای حافظه داخلی 128 گیگابایت است اما توجه داشته باشید که هر دو مدل دارای اسلات کارت حافظه microSD هستند. این دو رابط کاربری Color OS 7.1 را بر اساس اندروید ۱۰ ارایه می نماید.

نظر شما درباره اوپو A72 و اوپو A52 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

مشخصات با نوت۸ یکی هست ببینیم قیمت گذاری چقدر هست .هرچند خعلی دیر هست واسه عرضه چنین گوشی

Mahdi

‌a52 تو چین ۲۲۵ دلار قیمتشه حالا میخواد از طلا ساخته شده باشه ارزش خرید نداره

Milad7

چقدر شبیه به a51….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)