حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۱ یا اندروید آر (Android R) آماده توسعه است

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | Android، گوگل

هنوز اندروید ۱۰ به صورت رسمی عرضه شنده٬‌ اما گفته می‌شود گوگل خودش را آماده‌ی معرفی اندروید ۱۱ یا همان اندروید R می‌کند. این درحالیست که گفته می‌شود عرضه‌ی اندروید Q نیز به تاخیر افتاده است. اندروید ۱۱ یا اندروید آر (Android R) آماده توسعه است و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

سیستم عامل اندروید گوگل یکی از انطباق‌پذیرترین سیستم‌های دنیا است و این شرکت آمریکایی تضمین می‌کند که هر سال یک نسخه‌ی جدید از آن را عرضه کند. اگرچه اندروید Q (یا همان اندروید 10) هنوز در دست توسعه قرار دارد و تنها دو نسخه‌ی آزمایشی از آن برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر شده است٬ اما ظاهرا گوگل تصمیم گرفته اطلاعاتی از نسل آینده‌ی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

معرفی اندروید ۱۱ در آبان ۹۸

حساب کاربری رسمی Android Developer در توییتر اعلام کرده است که بین 23 تا 24 اکتبر (1 تا 2 آبان) این شرکت میزبان رویدادی به نام Android Global Developer Summit است که در مرکز رویدادهای گوگل در کالیفرنیا برگزار می‌شود. اگرچه هیچ نکته‌ای در مورد مباحث قابل گفتگو در این رویداد اعلام نشده٬ اما اطلاعات منابع نزدیک به شرکت گوگل حاکی از آن است که غول فناوری به احتمال زیاد برای نخستین بار در این رویداد٬ در مورد اندروید 11 (اندروید R) صحبت خواهد کرد.

در حال حاضر کدگذاری‌های اولیه‌ی به‌روزرسانی‌های اندروید به ترتیب طبیعی ۲۶ حرف انگلیسی انجام می‌شود. بنابراین پس از اندروید P باید منتظر اندروید R باشیم. با این حال اندروید R هنوز در حد یک گمانه‌زنی است و نمی‌توان به طور قطع در مورد آن صحبت کرد. هرچند باید انتظار داشت اندروید کیو در هفتم می (۱۷ اردیبهشت) رسما عرضه شود٬ اما ظاهرا این عرضه با تاخیر انفاق می‌افتد.

گوگل در اندروید ۱۰ نگاه ویژه‌ای به بهبود صرفه جویی در مصرف انرژی٬ بهبود ژست‌های حرکتی٬ مدیریت نوتیفیکیشن٬ کنترل دسترسی و قابلیت‌های امنیتی (نظیر مک آدرس تصادفی) خواهد داشت. حال باید دید اندروید ۱۱ چه ویژگی‌های جدیدتری را در بر می‌گیرد و در آن روی چه مواردی تمرکز شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اندروید ۱۱ چه ویژگی های مهمی را باید اضافه کند؟ اگر کاربر اندروید هستید لطفا به ما بگویید چه نسخه ای از اندروید را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HasanHoseinPoor

آندروید ۶ دارم‌ رو گوشی نوت ۴ c

HiKa

من نیز همچنان با قدرت با 6.0.1

Milad7

دلار 13900 / 150 تومان افزایش به نسبت روز قبل 🙁

REZA

الان 14.100

erfan520

علی برکت الله
بی کفایت ترین دولت تاریخ ایران
اصلا انگیزه ای از تلاش برای رفع مشکل دیده نمیشه
این دوره در تاریخ ایران فقط یکبار تکرار شده اونم زمان قاجار که گفتن نداره

mehrdad_ma

این دولت از رییس جمهور تا نمایندگان از فیلترینگ شورای نگهبان رد شدن که هدفشون حفظ نظام هست .
مشکل از دولت نیست مشکل از اونیه که امروز میخواد بره تو لیست تروریستی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)