حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۱۰ سهم سامسونگ از بازار چین را ۳ برابر کرد

نوشته

5 سال قبل | 24 دیدگاه | سامسونگ

همه ما با تلفن‌های هوشمند سامسونگ آشنا هستیم، این شرکت برای سالیان طولانی تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند بوده و محصولات این شرکت را می‌توان در بازارهای مهم و کلیدی مثل آمریکای شمالی و اروپا مشاهده کرد، علاوه‌بر این‌که این شرکت در غرب کره‌زمین فعال است، این کمپانی کره‌ای بازارهای آسیایی را هم از محصولات خود پر کرده اما اوضاع در کشور پهناور چین بسیار متفاوت است. گلکسی اس ۱۰ سهم سامسونگ از بازار چین را ۳ برابر کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

این شرکت با وجود تلاش‌های بسیار زیاد در طول سال‌های گذشته، فقط 1 درصد از بازار این کشور را سهم خود کرد، اما به لطف محصول جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 به‌نظر می‌رسد اوضاع سامسونگ در چنین بازار وسیعی بهتر می‌شود.

یکی از منابع افشا‌کننده در حوزه فناوری با نام Ice Universe گفت که سهم سامسونگ از بازار چین از ابتدای سال جاری تقریبا چهار برابر شده که این سهم در اوایل ماه ژانویه حدود 1 درصد بود اما در طی هفته دهم 2019 (4 مارس تا 10 مارس) این سهم با افزایش چشمگیری به میزان 3.6 درصد رسیده است. عرضه گلکسی اس 10 یکی از عوامل اصلی در این رشد به حساب می‌آید.

سری جدید پرچمدارهای سامسونگ در روز 8 مارس 2019 در سراسر جهان عرضه شد، گزارشات نشان می‌دهند که گوشی‌های سامسونگ در سال گذشته به‌طور گسترده‌ای در بازار چین عرضه شدند. در حقیقت تعداد پیش‌خرید هندست‌های گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس در دو ساعت اول عرضه، دو برابر تعداد گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس بود که در یک روز فروخته شدند.

این رشد بسیار خوب در سایر بازارهای مهم جهانی هم گسترش یافت. در ایالات متحده و بریتانیا یک رکورد جدید برای پیش‌خرید دستگاه‌های سامسونگ ثبت شد. علی‌رغم قیمت زیاد، گلکسی اس 10 پلاس یکی از پرفروش‌ترین پرچمدارهای سامسونگ در این دو بازار شد.

فقط در طی این ماه 10 میلیون گلکسی اس 10 به بازار عرضه خواهد شد، با وجود این‌که آمارهای مختلفی از افشا‌کنندگان در رابطه با تعداد فروش گلکسی اس 10 وجود دارد، اما در حالت کلی به نظر می‌رسد تعداد فروش پرچمدار جدید این شرکت تا پایان سال حدود 40 تا 45 میلیون عدد باشد.

تا پایان ماه ژوئن هم باید تعداد 20 میلیون عدد از خانواده گلکسی اس 10 (اس 10، اس 10 پلاس و اس 10e) عرضه خواهد شد. اگر این تعداد از گلکسی اس 10 تا پایان ژوئن به فروش برسد، یک رکورد جدید برای سامسونگ ثبت خواهد شد، زیرا سال گذشته در همین بازه زمانی تعداد 19.2 میلیون عدد از گوشی‌های گلکسی اس 9 به فروش رسیدند.

البته با توجه به عملکرد بسیار خوب سامسونگ در یک مدت کوتاه، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که 10 میلیون گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10e فقط تا پایان این ماه به بازار عرضه می‌شوند.

انتظار می‌رود که سهم سامسونگ از بازار چین در طول سال افزایش یابد، البته اگر فروش سامسونگ گلکسی اس 10 همانند روزهای عرضه باقی بماند. اما سامسونگ هم نباید فراموش کند که گوشی‌های هوشمند میان‌رده گزینه خوبی برای افزایش سهم بازار چین هستند.

اواخر سال گذشته سامسونگ برای رقابت با شرکت‌های چینی، استراتژی خود را تغییر داد و به سمت عرضه هندست‌های میان‌رده رفت. این غول کره‌ای برای اجرای این استراتژی تمرکز زیادی برروی دوربین گوشی‌های میان‌رده خود کرد. علاوه‌بر این موارد، سامسونگ وعده داد که قابلیت‌های پرچمداران خود را به گوشی‌های هوشمند میان‌رده مثل سری گلکسی A اضافه خواهد کرد تا مصرف‌کنندگان زیادی به سراغ این گوشی‌ها بروند.

برای مثال این شرکت تاکنون عرضه گوشی‌های گلکسی A10، A20، A30 و A50 را آغاز کرده و این نشان‌دهنده این است که سامسونگ طیف وسیعی از جامعه را برای محصولات خود هدف گرفته و پیشنهادهای مقرون به صرفه هم در این طیف قرار دارند.

البته گوشی‌های میان‌رده جدید این شرکت با نام‌های گلکسی A40، A60 و A70 هم برای پوشش بازار گوشی‌های میان‌رده، عرضه خواهند شد.

گلکسی A90 یکی از گران‌ترین میان‌رده‌ها در بین محصولات سامسونگ خواهد بود، اما قیمت این دستگاه کمتر از گلکسی اس 10e بوده و شایعات این خبر را به ما می‌دهند که این میان‌رده اقتصادی مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 855 خواهد بود.

 

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

سامسونگ توی جذب مشتریان از تمام اقشار داره خیلی موفق عمل می‌کنه و برخلاف برندهای گرانفروش رقیب از جمله اپل خیلی راحتتر داره خودشو سازگار می‌کنه تا بازار رو از دست نده.تیم مدیریتی قوی پشت تفکرات این برند هستند و تمام تلاش خودشو می‌کنه تا بازار رو به برندهای خیلی خوب و خوش قیمت چینی ها واگذار نکنه اگر چه کار خیلی سختی داره چون در ارایه میان رده های خوش قیمت هنوز خیلی عقبه و باید دل از سودهای کلان بکنه و حاشیه سود پایینی برای خودش متصور باشه چون با کوچکترین اشتباه یکی دو ساله بازار رو برندهای سرسختی چون هواوی و شیامی واگذار می‌کنه.

Shiral

البته احتمال واگذار کردن بازار به این رقبا با سیاست خوب این شرکت کمه و قطعا طی این یکی دو سال خودشو جمع میکنم تا مشتریان ثابتش رو از دست نده

ronin

گوشیه عالی‌ایه و حقشه مطمعنا👍

mehrdad_ma

البته ذکر کنید گلکسی s10 نسخه اسنپدراگون

.Alireza.

انگار نسخه اگزینوس مشکل داره و نمیتونه بازی هارو اجرا کنه😐یه ۲ امتیاز اینور اونور هیج تاثیری توی کار های روزمره نداره حتی بازی های خیلی سنگین
من طرفداری اگزینوس رو نمیکنم ولی قبول کنین یه چند امتیاز بالا پایین رو اصن نمیشه توی کارکردن با گوشی های حس کرد

Mahdi.L

تو بازیای معمولی مشکلی نداره
ولی تو بازیای سنگین با بالاترین گرافیک دچار مشکل میشه، البته یک بخشش قدرت پایین تر گرافیکیه و بخش دیگش عدم سازگاریه مناسب بازیا با چیپ اگزینوسه
یعنی اگه برای بازی کردن صرف کسی بخواد گوشی بگیره، بهترین انتخابش چیپ اسنپ دراگونه که هم تو بازیای اندروید، هم تو اجرای بازیهای کنسول های قدیمی با شبیه شاز عملکرد بهتری داره

HasanHoseinPoor

حیف که نسخه اسنپدراگون‌ نمیاد‌ ایران

pouya

اگه بازی کردن باش هیچ پردازنده ای به چیپ های اپل نمیرسه مخصوصا سری جدید A12

اپ هایی که برای آی او اس توسعه داده میشه مشکلات کمتری نسبت به نسخه اندرویدی رو دارن

✔ TVKade

مساله فقط سرعت نیست، مصرف انرژی این پردازنده.
1000 دلار پول گوشی داد و پردازنده پارسال کمپانیای دیگه رو تحویل گرفت مشکل داره.
یه اسپید تست چند وقت پیش ترنجی پوشش داد از یک کانال یوتیوبی که فن سرسخت سامسونگه بین گلکسی اس 10 و میت 20. من غیر از این کانال جایی ندیدم اس 10 بهتر از میت 20 پرو بشه.

_V_

اون معتبر ترین چنل یوتیوبیه تست سرعت گوشیاس عزیز من:)) بقیشون گوشیارو دستکاری میکنن تا میت بهتر باشه پس خوبن حتما،،،هرجا سامسونگ بهتر باشه نامعتبره هرجا بدتر باشه معتبر ترین سایت تاریخه؟
“میگن آینده رفته از این کشور”

Genesis

واقعا سامسونگ ترکوند حقشه این موفقیت

.Alireza.

کامبک سامسونگ

Naranj

اه نامرد من میخواستم این رو بگم 😅

Pouya

احسنت بهش

Vahid

شکی نیس جز بهترین ها هستن
ولی من بدجور این ال‌جی جی ۸ و وی ۵۰ چشممو گرفتن
شاید قید ایکس اس مکس میخام بخرم بزنم و برم سمت ال‌جی منتظر نتایج باتریش هستم

نیما عرفانی

سلام
پیشاپیش سال نو مبارک
قابل پیش بینی بود بهبود این شرایط برای سامسونگ ، این هم باید در نظر گرفت که با وجود مدل های جدید از گوشی های برندهای چینی از جمله شیائومی ،ویوو و اوپو و در عین حال معرفی و عرضه ی سری پی ۳۰ هواوی کارِ سامسونگ در بازار چین خیلی سخت میشه .
در خصوص ال‌جی به شدت موافقم . معرفی همزمان سری جی و وی با تغییرات مثبت و اضافه شدن قابلیت های نوظهور و انقلابی نشون از بهبود رویکرد و سیاست ال‌جی موبایل هست و نتیجه دادنِ این تغییرات نیاز به زمان داره .
در پست های قبلی مربوط به الجی در خصوص قابلیت ها و نکات مثبت جی ۸ و وی ۵۰ توضیحاتی دادم ، اگر مایل بودین میتونین مطالعه بفرمایید، امیدوارم بتونه کمکتون کنه .

Naranj

از v50 اگر لینک معتبر دارید بذارید

نیما عرفانی

دقیقاً از چی و کجاش لینک بدم؟
جی ۸ هنوز عرضه جهانی نشده ،وی ۵۰ که دیرتر عرضه میشه . اما ویدئوهای hands on اولیشون داخل یوتیوب ، Gsmarena , phonearena هست و میتونین تماشا کنید.

Sadeghh

S10 که حتما گوشی خوبی هست ولی این خبر منطقی نیست
یعنی تمام گوشی های قبل از s10 تونسته یک درصد سهم داشته باشه و s10 به تنهایی تونسته 2.6 درصد سهم داشته باشه!!!

✔ TVKade

این گوشی هایپ الکیه.
این درصدها هم بیشتر شبیه جکه. سهم سامسونگ از بازار چین تا یه ماه پیش کمتر از ۱ درصد بود، طی این یک ماهی که اس 10 معرفی شد سه برابر شد. اره باور کردیم.

Sadeghh

منم فکر میکنم این ها بازی های تبلیغاتی هست

_V_

تو ترولی سخته برات باورش:)))) برو سمت همون هواوی که برای کم نکردن حاشیه صفحه بهونه میاره مثلا توجیه کنه خخخ،،،
ارتقای تجربه کاربری //:

Naranj

خیلی بموقع و حرفه ای سامی انعطاف داد، حتی توی هند هم که بالای ۷۰ درصد دست شیا هست سرمایه گذاری کرد کارخانه زد و اپ های بومی کار کرد و سهمش رو افزایش داده

MohammadFarhaadi

در اصل یکی از حوزه هایی که سامسونگ داره پولش رو هزینه میکنه تبلیغات اینچنینیه.در زمان عرضه اولیه یه آمار مثل آمار بالا میده ولی آیا توجه کردین همون سه درصد هم در اصل ناچیزه و اشاره کرده که عامل اصلی سه گوشی اس دهه در صورتیکه سلمسونگ با معرفی گوشیای میانرده اقتصادیش تا حدودی فروشش بهتر شده ولی به پای اس ده مینویسه و این خودش یه جور تبلیغه.یه خورده از زمان عرضه که گذشت و باز آمار افول کرد توجه مردم رو به سمت پرومدار بعدی پرت میکنه و اینطوری مردم فقط اخبار مثبت از سامسونگ میشنون.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)