حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باید بدانید که تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ با عکس شما فریب می خورد

وقتی این ویدیو Unbox Therapy را می دیدم مدام عنوان تیتر زرد در سرم می چرخید تا آنجا که به خود گفتم شاید تو و امثال تو این موضوع را بدیهی بدانند، چون هیچ کاربری از سیستم تشخیص چهره ۲ بعدی انتظار امنیت ندارد ولی این مطلب برای آن هایی که خبره این کار هستند نیست، این برای عموم کاربران است و باید بدانید که سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ با عکس شما فریب می خورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اخطار رسمی گلکسی اس ۱۰ مبنی بر عدم امنیت کافی سیستم تشخیص چهره

تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰

تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰

برای عموم کاربران که فرصت مطالعه در این زمینه را ندارند و عموما هم پرچمدار برتر سامسونگ را با پرچمدار برتر اپل مقایسه می کنند، شاید تصور کنند که این سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ نیز همانند آیفون X یا آیفون Xs ایمن است.

ازطرفی فارغ از این مقایسه باید بدانید که سامسونگ تا نسل قبلی پرچمدارهای خود از سیستم تشخیص عنبیه چشم بهره می برد که امنیت بالایی داشت اما خانواده گلکسی اس ۱۰ از آن بی بهره اند.

در حقیقت همانطور که بالاتر گفتیم، سیستم تشخیص چهره خانواده گلکسی اس ۱۰ بر اساس یک تصویر ۲ بعدی از چهره شماست و آنطور که بررسی ها نشان می دهد به راحتی با یک عکس یا ویدیو از شما فریب می خورد.

نکته قابل توجه این است که وقتی شما بخواهید این روش را برای قفل گلکسی اس ۱۰ خود انتخاب کنید، دستگاه این هشدار را به شما می دهد که روش انتخاب شده، امنیت کافی ندارد اما از آن جا که شاید بدون توجه به آن، از آن عبور کنید، باید حتما باید بدانید که تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ با عکس شما فریب می خورد.

این موضوع را می توانید در ویدیو زیر ببینید:

 

شما می توانید برای امنیت بیشتر از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس استفاده کنید که امنیت آن از حسگر اثرانگشت های عادی خازنی بالاتر است و البته اگر گلکسی اس ۱۰ ای دارید، از حسگر اثرانگشت روی لبه دستگاه استفاده کنید.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ در نظر داشته باشد که سیستم تشخیص چهره ۲ بعدی روی تمام دستگاه ها امنیت پایینی دارد و این فقط مختص گلکسی اس ۱۰ نیست.

اشتراک در
اطلاع از
47 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

خوب چ دلیلی برای گذاشتنش؟
این قابلیت ب جای اینکه نقطه قوت دستگاه ب حساب بیاد
برعکس نقطه ضعف میشه و ارزش دستگاه میاره پایین

تشخیص چهره فقط ایفون
اوج هنر و نبوغ
جالبه هنوز هیچکدوم ب اون تکنولوژی نرسیدن البته تو شعار های تبلیغاتی اره ولی در عمل ن

Dariushrd

یه بنده خداهایی هم بودن میگفتن پرچمدار جدید سونی تشخیص چهره نداره و بهمین دلیل از اس ۱۰ پایینتره، سونی و اپل کمپانی هایی هستن که تا یه تکنولوژی رو به بلوغ نرسونن و در بهترین حالت نباشه ازش استفاده نمیکنن، تبلیغاتی که ذهن مشتریو خیلی ریز و نامحسوس فریب بده انجام نمیدن، اما متاسفانه این کاریه شرکتای چینی و بعدم سامسونگ به دفعات دارن انجام میدن و با قابلیتای بی مصرف کلیم به فروششون اضافه میشه، مث همون حسگر ضربان قلب و خیلی چیزای دیگه، الانم همین تشخیص چهره معیوب… از طرفی توی تستا مشخص شد که چقد اگزینوس و ایزوسل از اسنپ و آی ام ایکس ضعیفترن و سامسونگ با کاری که میکنه رسما داره مردم خاورمیانه رو هیچش حساب می‌کنه و این یجور تحقیر محسوب میشه، به همین دلایل من هیچوقت سمت سام نرفتم و چینیارم بخاطر معیوب بودن در امنیت و کیفیت ساخت پایین، رابط کاربری بچگونه و البته سار بالا هیچوقت انتخاب نمیکنم… و من الله توفیق

نیما عرفانی

تا حدودی موافقم

UnderTaker

این دیگه خیلی نوبره ، درسته 2 بُعدی هست ولی فیس آنلاک خیلی از گوشی های دیگه هم 2 بُعدی بودن و امنیتشون به این حد مسخره نبوده !!!!

Vahid

جناب عطایی ی سوال
بنده ی گوشی از خارج کشور برای اقوام با پاسپورت خودش آوردم
و ثبت گمرکم شد و‌هزینه پرداخت شده و قانونی
ولی کد برای ثبت تو‌سایت همتا نمیومده و الان گوشی غیر فعال شده
راه حل شما چیه ممنون میشم کسی هم اطلاعاتی داره بگه

Mashallah_khan

جالبه بعد بازاریاباش و ظرفداراش میگفتن از تشخیص چهره آیفونم امنیتش بیشتره
همینطوری چپ و راست داره به هیکلش ر..ده میشه چپ و راست گ..ه رو میکنه تو حلق طرفدارا و خریداراش در میاره میکنه تو یه جای دیگشون
شرکتی که ماهیتش کثافت و دزدی هست همینه دیگه
کل نواوریش همینه
حتی گوشی 150 دلاری هم می..نه بهش تو امنیت چون تا حالا کسی دورش نزده ( دوربینم م..رینه بهش نایت مود داره سامسونگ درپیت نداره ) هواوی بماند یا وانپلاس

Hadiii

خب این که خیلی مسخره شد..ما گفتیم با حسگر اثرانگشت که با محافظ صفحه کار نمیکنه حداقل میشه از این تشخیص چهره استفاده کرد،که اینم کلا کنسل شد…یعنی یه عقبگرد به دوران پسورد گذاشتن!!!!

mega08

شما نگیر و اون همه پولو بده آفون والا ، همچین میگن انگار میخواس الان بگیره . برا این مشکل نمیگیری
آدم واقعا چرا باید انقد پول بده به گوشی آخه ! که چی واقعا!!
هرکی دلیل منطقی برای خرید گوشی با این قیمت داره بگه مام بدونیم

HM-Royal

بهترین گزینه آنلاک همین تشخیص سه بعدیی مثل FaceID کافیه گوشی رو به سمت صورتت بگیری و تمام حتی اگه کامل مستقیم جلو صورتت نباشه و با زاویه جلو صورتت بگیری هم کار میکنه

Genesis

با وجود حسگر اولترا سونیک که در برابر اب و چربی هم مشکلی نداره و امنیت عالیش که قطعا از فیس ایدی هم بیشتر هست دلیلی وجود نداره ادم از فیس اسکنر اصلا استفاده بکنه.
تشخیص چهره فقط قرتی بازی بین شرکتا هست که کاربرا تصور کنن خیلی گوشی پیشرفته ای دارن وگرنه کل دنیا میدونن هیچی مثل اثر انگشت نمیشه

Saeed Mohammadipouya

مسترچالتون نمیبینمت
سونی و اپل یا یچیزیو نمیزارن یا بزارن بی عیب و نقصشو استفاده میکنن

نیما عرفانی

کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو زده به خواب هیچ جوره نمیشه بیدار کرد .
مصداق خیلی هاست

✔ TVKade

اینم کم کاری بعدی سامسونگ.
سامسونگ باید از دوربین دوم گلکسی اس 10 پلاس برای قفل گشایی سه بعدی چهره استفاده میکرد مثل LG G8 ThinQ که دوربین دومش Tof هست و برای تشخیص عمق سه‌بعدی استفاده میشه. ولی سامسونگ از دوربین دوم سلفی گلکسی اس 10 پلاس که برای عکسهای سلفی پرتره کاربرد داره هیچ استفاده درستی نکرده و عملا یه سوراخ اضافی و بیخوده.
الان گوشی های سری اس 10 تنها روش امنیتی بیومتریکی که دارن سنسور التراسونیکه که با ترک برداشتن صفحه نمایش از کار میفته.

نیما عرفانی

در مورد نوآوری های الجی به خصوص در جی ۸ در پست های گذشته مفصل توضیح دادم ، جی ۸ از سه روش احراز هویت با امنیت بالا بهره می‌بره که در حال حاظر هیچ گوشی از چنین قابلیتی برخوردار نیست ( تشخیص چهره ۳ بعدی ، Hand ID اونم به صورت ۳ بعدی به علاوه حسگر اثر انگشت پشت گوشی ).
در تست های یوتیوب دیدم حتی حسگر اثر انگشت گلکسی إس ۱۰e از حسگر اوتراسونیک دو مدل بالاتر سرعت و عملکرد بهتری داشت .
میت ۲۰ پرو با اینکه حدود ۵ ماه زودتر از سری إس ۱۰ معرفی شد اما اونم از تشخیص چهره ۳ بعدی بهره می‌بره که چند پله بالاتر از روش های احراز هویت سامسونگ هست.
واقعاً برای یه دیوایسی که بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده داشتن این عیوب زشته و توجیه پذیر نیست.

m.b

برای هواوی 3d واقعی نیست…
چون سخت افزارشو نداره…
مجازی هست…
تنها شرکت هایی که از 3d واقعی استفاده کردن در حال حاضر اپل و شیائومی هستن…
البته الجی و سونی هم با عرضه محصولاتشون، به این لیست اضافه میشن…
ولی چون هنوز عرضه نشدن، نمیشه عملکردشون رو قضاوت کرد…
اما راجب حسگر اپل و شیائومی، واسه اپل یه تصویر 3d میسازه و الگوبرداری میکنه و تشخیص میده…
ولی مثل اینکه برای نسخه عادی mi 8 تصویر سازی نمیکرد و فقط تو اعماق مختلف صورت با تعداد بالا کد گذاری میکرد که سریعتر تشخیص بده…
منتظرم الجی و سونی هم بیان که سرعت و عملکردشون رو ببینم…

نیما عرفانی

یعنی چی برای هواوی واقعی نیست و مجازیه؟! میت ۲۰ پرو سخت افزارشو نداره؟؟؟ داداش تمام سخت افزار مورد نیاز فرآیند تشخیص چهره ۳ بعدی رو داره و از سنسور های جداگانه مشابه فیس آی دی اپل استفاده می‌کنه .
در مورد الجی و سونی هم ، سونی گفته شده در محصولات آینده میخواد از سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی مبتنی بر لیزر استفاده کنه اما الجی در جی ۸ برای این فرآیند از دوربین سه بعدی TOF استفاده کرده و عملکردش هم در یوتیوب دیدم و رضایت بخشه.
دقت و سرعتش نسبت به نمونه ی اپل و هواوی خیلی بهتره چون سیستم محاسبه و سنجش فاصله و اسکن چهره در دوربین های TOF متفاوته و در مورد برتری های TOF چندین و چندبار در ترنجی و سایت های دیگه مطلب به انتشار گذاشته شده.
حالا قابلیت انقلابیِ HAND ID جی ۸ به کنار که خودش میطلبه دربارش کلی صحبت کرد.

m.b

نیما جان، وقتی برادر های دوقلو رو اشتباه میگرفت،یعنی 3d واقعی نیست…
چون چهره برادر های دوقلو ممکنه شبیه هم باشه…
اما هیچوقت اعماق عناصر صورتشون یکی نیست…
برای همین نمیتونن face id اپل رو گول بزنن…
پس چهره رو مقایسه کرده نه اعماق عناصر صورت رو… مکانیزمش هنوز که هنوزه من نمیدونم واقعا چطوره…
https://www.phonearena.com/news/huawei-mate-20-pro-3d-face-unlock-technology-vulnerability_id110179
انگلیسیت خوبه مقاله رو بخون…
گفته حتی اون زمان به پای امنیت 2d هم نمیرسیده…
والا منم جایی نشنیدم که هواوی از فرستنده و گیرنده فراصوت استفاده کنه…
هرچند بعد آپدیت مثل اینکه مسئله حل شد…
الگوریتم های 3d فرق داره…
یکی کد میذاره رو اعماق مختلف صورت…
یکی تصویر سه بعدی از صورت میسازه…
اینا هر دو توسط دو قلو ها اشتباه نمیکنن…
اما مال هوآوی اشتباه کرد…
همین باعث شد اون زمان بعضی منابع بگن، از طریق هوش مصنوعی و یه سری الگوریتم مجازی پیچیده دیگه، الگو سازی کنه…

m.b

اینکه گفتم سخت افزارشم نداره بخاطر اعتماد به همون منابعی بود که گفتن هر دو الگوی تصویر سه بعدی و کد گذاری در اعماق صورت با برادر های دوقلو اشتباه نمیکنن بود…

m.b

شایدم من اشتباه میکنم…
اما اون خرابکاری که کرد، ذهن خیلی هارو مثل من بهش بی اطمینان کرد…

نیما عرفانی

درسته مصطفی جان من هم اوایل که میت ۲۰ پرو معرفی شد و تست های تشخیص چهرش رو در یوتیوب دیدم ذهنیتم خراب شد اما در تست های بعدی که هواوی براش آپدیت داد دیگه چنین مشکلی نداشت و بدون نقص کار میکرد حتی در بعضی موارد عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌ی اپل داشت ولی خب برای اپل ارزش بیشتری قائلم چون پیشرو بوده .
در خصوص سخت افزار تشخیص چهره میت ۲۰ پرو هم ، اگه یادت باشه در زمان معرفی این گوشی ، مدیر بازاریابی گوگل اومد رو صحنه گفت میت ۲۰ پرو اولین گوشی در پلتفرم اندروید هست که از تشخیص چهره ۳ بعدی به صورت کامل و بهینه بهره می‌بره یعنی در توسعه‌ی نرم افزار و کانفیگش با سخت افزار ، با گوگل همکاری کرده یعنی به صورت پیش فرض رو اندروید سِت شده ولی برای می ۸ شیائومی تشخیص چهرش رو رابط miui سِت شده بود.
ضمناً تمام سنسورهای مورد نیاز تشخیص و شناسایی سه بعدی رو داره ، بازم در زمان معرفیش از همین قابلیت استفاده شد در اسکن ۳ بعدیِ اون عروسک به صورت دقیق که قاعدتاً اگه سخت افزار مورد نیاز رو نداشت نمیتونست اون کارو انجام بده و هواوی اون قابلیت رو بعداً با آپدیت به تمام میت ۲۰ پروها اضافه کرد .

Rog_Pc_Gamer

آدم نظر ا تو میبینه از خنده روده بر میشه
خصوصا بعضی کار بر ایی که جایی مثب تا به نفعشون باشه ازش بالا میرن و برعکس‌
یا اون دوستی که خودش گ…..ه ریال نمیارزه میگه گ….ه تو حلق خریداراش میکنه و…

@ن.ی.م.ا
مشکلی نیست که حل نشه همونطوری که اس ۸ چنین مشکلی رو داشت در حالی که بعد چند اپد یت هیچ جوره نتونستن باز کنن اینم به سرعت قابل حله روی کاغذ
در‌مورد میت ۲۰ پروم بد نیست حداقل تو ر ندر هایی که اومده از پی ۳۰ پرو نشون میده گو یا این گوشیم مثل می۹ از تشخیص چهره سه بعدی نداره
حالا اینکه‌بعضیا میگن میت ۲۰ پرو از اس ۱۰ پلاس بهتره به کنار
در مورد سرعت حسگر انگشت اس۱۰ پلاس همینو بس که‌گذاشتی و به سرعت ورداشتی دستت رو گوشیو بازم باز میکنه که ویدیو جدیدش بعد اپدیت افزایش سرعتش هست
حالا شما قیمت گوشیو با اسکنر های بیو متر یکی میسنجی به کنار! که به اینم باشه حسگر انگشت الترا سونیک درون صفحه اس۱۰ کم و کسری نداره
اینکه میگی ۱۰۰۰ دلار چنین ایرادایی داره و جو رو خراب میکنین بد نیست به ۱۰۰۰ دلاری های دیگه من جمله اپل و سونی و حتی هواوی یه نگاهی بندازین
میتونین خودتونو راحت کنین ۱۰۰۰ دلار پول ندین به گوشی موبایل چون هیچ گوشی ای کامل نیست فقط قیمت بالا ها پک کامل تری رو بهتون تحویل میدن
هنوزم با این ایرادا معتقدم نسخه اسنپدراگون اس ۱۰ 5g کامل‌ترین گوشی اندرویدی حال حاضره و این نظر شخصیمه

پ ن : حالا اینکه الان یه عده ترول که هیچ فرقی با چالتون و سعید محمد پویا و معزز و … ندارن بهشون فشا ر میاد و این نظر و همه جا بخش میکنن برام دیدنی خواهد بود!!! 😂

نیما عرفانی

@Rog-Pc-Gamer
من مشکلی ندارم که شما از خوندن کامنت های بنده خندت بگیره ، راحت باش .
ولی خب همین جمله ی شما برای من بیان گو و اثبات کننده ی این شد که نباید نسبت به همه ذهنیت مثبت داشته باشم و همیشه باید انتظارِ اتفاقات غیر منتظره رو داشته باشم که خلافِ ذهنیت ها و باورهای من هست.
شاید برای شما نفعی داشته باشه اما در خصوص من اسامی که نام بردی به بنده ربطی ندارن و بهتر بود در پاسخ به کامنت من ، اسامی دیگران رو وارد نمیکردی .
من جو رو هیچ وقت خراب نمیکنم و چنین قصدی هم ندارم و این برداشت اشتباه ناشی از تعصب و تفکرات شماست.
بله باید به سایر دیوایس های ۱۰۰۰ دلاری هم اشاره میکردم مثل میت ۲۰ پرو و آیفون های اپل اما باید اینم بگم اگه موبایل اپل ۱۰۰۰ دلار قیمت داره پیشنهاد میکنم یکبار از نزدیک با XS max کار کنید که قطعاً کار کردین اما نمیخواین قبول کنید ۱۰۰۰ دلار اپل با ۱۰۰۰ دلار سامسونگ تفاوت داره .
آیفون X, XS , XS max از سخت افزار و نرم افزار مختص به اپل بهره می‌برن که راجع به یکپارچگی و آپدیت دهیش بارها و بارها توضیح دادم ، آیفون از سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی بهره می‌بره که به تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به حسگر اوتراسونیک سامسونگ نیاز داره و اپل ۲ سال پیش اون سیستم رو برای اولین بار استفاده کرد که به مراتب بیشتر از اقدام سامسونگ ارزش داره .
مقاومت بدنه ی XS , XS max بهتر از إس ۱۰ سامسونگ هست و این ادعا در تست های مربوط به ضربه و سقوط که انجام شده و یک نمونش در همین ترنجی هم وجود داره به اثبات میرسه .
درسته که إس ۱۰ با دو کانفیگ عرضه شده اما شما خودتو توجیه نکن که هرکس بخواد می‌ره مدل اسنپدراگونش رو میگیره ، حرف من اینه که داخل ایران همیشه با مدل اگزینوس وارد میشه که در مواردی خاص قابل قیاس با چیپست اپل نیست .
درضمن دنیای ios با دنیای Android متفاوته و من اصلاً منکرِ این موضوع نمیشم که هر دستگاهی در کنار مزایایی که داره از معایبی هم برخورداره اما شخصاً اگه قرار باشه بیشتر از ۱۵ میلیون برای یک گوشی هزینه کنم قطعاً یک آیفون XS max برمیدارم چون این اطمینان رو بهم میده که از نظر پردازشی در طولانی مدت ازش پشیمون نشم و در عین حال از ارزش مادیش کاسته نشه .
در مورد میت ۲۰ پرو هم ، لازم به ذکر هست شما خودت سری میت ۱۰ رو با سری میت ۲۰ از نظر امکانات و طراحی مقایسه کن ببین چقدر تفاوت دارن ( حالا من سری پی هواوی رو فاکتور میگیرم چون اگه بخوام اونم اضافه کنم حجم کامنتم خیلی می‌ره بالا) .
هواوی با اینکه سالگرد ۱۰ سالگی نداشت اما تغییراتی که در میت ۲۰ پرو داد خیلی بیشتر از سامسونگ بود .
اضافه شدن دوربین ۳ گانه با اپتیک بهتر از پی ۲۰ پرو ، اضافه شدن تشخیص چهره سه بعدی که دربارش در پاسخ به کامنت مصطفی توضیح دادم ، اضافه شدن حسگر اثر انگشت اپتیکال داخل نمایشگر که با وجود تشخیص چهره ۳ بعدی دقتش توجیه پذیره .
اضافه شدن شارژ بیسیم با سرعت ۱۵ وات ، اضافه شدن شارژ بیسیم معکوس برای اولین بار ، بالابردن رزولوشن صفحه نمایش نسبت به میت ۱۰ پرو ، اضافه شدن ظرفیت باطری نسبت به میت ۱۰ پرو ، اضافه شدن گواهی ip68 نسبت به میت ۱۰ پرو ، طراحی جذاب تر به ویژه در نمای پشت، اضافه شدن شارژ سیمی فوق سریع ۴۰ وات . ( سخت افزار رو نگفتم چون اولین چیزی که در محصول جدیدتر ارتقاء پیدا می‌کنه سخت افزاره و نیازی به گفتنش نیست) .
حالا تغییرات إس ۱۰ پلاس نسبت به إس ۹ پلاس در حالی که سالگرد ۱۰ سالگیِ سری إس بود .
اضافه شدن دوربین ۳ گانه با اپتیک های مشابه میت ۲۰ پرو و الجی وی ۴۰ که در نهایت هم امتیاز با میت ۲۰ پرو شد! ، اضافه شدن دوربین دوگانه ی سلفی که شخصاً از کیفیت خروجیش راضیم و بالاترین امتیاز سلفی رو اورد اما همچنان معتقدم ترکیب دوربین سلفی درکنار دوربین TOF در جی ۸ منطقی تره و خروجی بهتری میده در عین حال امنیت و قابلیت های بیشتری داره. اضافه شدن شارژ بیسیم معکوس که چیزه جدیدی نیست و هواوی در این زمینه پیشرو بوده سامسونگ فقط توانش رو بالابرد، ارتقاء توان شارژ بیسیم از ۵ وات به ۱۵ وات که اینم چیزه جدیدی نیست که بخوایم براش بوق و کرنا راه بندازیم.
بالارفتن ظرفیت باطری از ۳۵۰۰ میلی آمپر به ۴۱۰۰ میلی آمپر که تا حدودی رضایت بخشه ، حذف تشخیص عنبیه و جایگذاری حسگر اوتراسونیک که در این باره هم صحبت کردم، ایجاد حفره در صفحه نمایش برای خاص جلوه کردن و متمایز بودن نسبت به راهکار و طراحی اپل که سامسونگ براش نام جدید در نظر گرفته که بیشتر در نظر کاربران جلوه کنه تحت عنوان Dynamic AMOLED به جهت پشتیبانی از محتوای HDR 10+ ، و در نهایت بالابردن ظرفیت رم در مدل پایه و اضافه شدن یک مدل خاص با ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگ رم با بدنه‌ی سرامیکی که برای داشتن این محصول خاص در کنار إس ۱۰ ۵جی باید هزینه ی بیش از ۱۵۰۰ دلار پرداخت کرد!!!
فقط خواهشاً حرفی از گلکسی فولد نزن که در جوابش راجع به میت ایکس کلی جواب دارم
********
خب حالا بدون تصعب تغییرات هواوی رو با جشن ۱۰ سالگی سامسونگ مقایسه کن ببین برای خرید یه موبایلی که بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت داره کدوم گزینه عقلانی تر و منطقی تره که تعجب نمیکنم بگی سامسونگ اما من این توضیحات رو در پاسخ به کامنت شما دادم که سایرین قضاوت کنن .
پیشنهاد میکنم کامنت آخرم در همین پست رو ببین که درباره اکسپریا وان گفتم و بدونی طراحی یعنی چی و اگه به توضیحات بیشتر نیاز داشتی استقبال میکنم .
موفق باشی هموطن

Rog_Pc_Gamer

خوب بذارین تکلیفتون رو روشن کنم
اولا. Xs max کار کردم قیمت نجومیشو نداشت تو ایران و با اکوسیستم ios مشکل نداشتم قطعا اونو میخریدم ولی خوب با ۱۰۰ تا دلیل اندروید رو بهش ترجی میدم و نوت ۹ هم چیزایی داشت که به جای خرید ایفون توجیهش کنم
حالا شما میگی مال اپل ارزش بیشتری داره خوب برای این حرفتون ترجیحا منبعشو میخوام از کجا اومده!
محض اطلاع هم اگزینوس هم اسنپ وارد ایران میشن و ریجستری میشن
مقاومت بدنه ایفون بیشتره اما اونم یه واقعیته که گارد میخواد در ثانی نسخه سرامیک اس۱۰ هم باید مقایسه شه که به احتمال بالا مقاومت خیلی بیشتری از شیشه ایفون از خودش نشون میده
حالا در مورد هواوی که اینقدر طرفداریشو میکنی و میگی بی تعصبی
اولا میت ۱۰ پرو چی داشت؟ دوربین با سایز سنسور ۱.۲۵ میکرونی که به قدری افتضاح بود کیفیت عکساش که از روش تقریبا هر پرچمداری ازش رد میشد اگر باور نداری حرفمو خودت برو مقایسه کن من اینجا کاره ای نیستم که عکس بیارم بگم مقایسه منو قبول کن
سخت افزار از cpu سال پیش استفاده کرده که نتیجش چند هسته امتیاز ۶۸۰۰ بود در مقابل رقباش که بالای ۸۵۰۰ میگرفتن
از صفحشم نگم دیگه تقریبا یکی از بدترین صفحه نمایش هایی بود که تو یه پرچمدار دیدم فقط‌من نیستم از هرکسی که مقایسه کرده بپرسی محاله خلاف اینو بگه
پس این دو موردو بحثی راجبش ندارم اگر بحثی کنید معلوم میشه مقایسه ای نکردید

کل زحمت هواوی این بوده قابلیت هایی که از زمان اس۷ خاطره شده بود برام اضافه کنه
مثل‌رزلوشن qhd یا استاندارد ip68 و شارژ بی سیم و اسلات sd و صفحه نمایش خمیده و….
(البته نمیدونم از کجا شارژ بی سیم ۵ واتو در اوردین
سامسونگ سریعترین شارژ بی سیم رو در حال حاضر جز شیائومی بین تمام رقباش حتی هواوی داره
شارژ بی سیمی که برای اس۸ بهمون هدیه دادن توانش ۱۵ واته جهت اطالاع! اونم خیلی هنر نکرده هواوی بعد یک سال و خورده ای اورده رو فلگ شیپش!!! )
باید بگم خیلی هنر کرده در اوخر سال ۲۰۱۸ چنین چیزایی رو به گوشیاش اضافه کرده شما اسمشو میزاری تغییرات و میخوای توجیه کنی قیمت ۱۰۰۰ دلاریش رو بگی چون خیلی تغییر کرده شده در حد رقباش پس ۱۰۰۰ دلار میارزه بهش میدیم
خوب سامسونگ اینارو چند سال قبل داشته و حالا از شما سوال دارم چیزایی که سامسونگ خیلی وقت پیش داشت رو گوشیاش حالا هواوی اومده گذاشته رو گوشیاش شما به عنوان تغییرات ازش یاد میکنین
۱۰۰۰ دلار باید بدیم میت ۲۰ پرو بابت تغییرات زیاد نسبت به سال قبل که تازه در حد رقباش کرده؟ تازه این نظر عددی هست از نظر عملی همچنان تو صفحه نمایش حرف خاصی برای گفتن جلو ایفون و سامسونگ نداشت
بگذریم این گوشی کاملی که بهش مینازین ضعفایی غیر قابل بخشش مثل اسپیکر استریویی که اسپیکر تکی وانپلاس از روش رد میشه یا حسگر انگشت کند گوشی یا حتی گرافیک فوق العاده ضعیف پردازنده که داره با اگزینوس ۹۸۱۰ تو گرافیک رقابت میکنه و حتی سلفی فوق العاده ضعیف
( خودم شخصا یکی از طرفدارای این گوشی بودم ولی خوب با کمی تحقیق و مقایسه های واقعی متوجه شدم همش هایپ بیخودی بود و تو بهترین حالت در حد بقیه هست و اگه اون دوتا چیز داشته باشه بقیم دوتا چیز دیگه دارن )

و بازم طبق همیشه نمره dxomark رو میکشین وسط که برای من از چند سال پیش یه شوخیه گلکسی اس ۱۰ سامسونگ تو هر سایتی که قبولش داری بهش رجوع کنی عکسای رو در روش رو ببینی به جز محیطای خیلی تاریک از هر لحاظ تو اکثر شرایط حتی دوربین واید و همچنین فیلم برداری همه جوره یعنی لرزش‌گیر صدا رنگ داینامیک رنج شب و روز و…. سرتره اینو من نمیگم تقریبا اکثر منابع خودم این حرفای بالامو تایید میکنن و کلیم براش منبع دارم ( البته مراعاتشو کردم وگرنم پیکسل با نمره ۱۰۱ هم حتی تو شبم ازش رد میشد )
الان کار‌dxo برای خیلی از دوستام و خیلی کاربرای خارجی اگه بخش کامنتاشو بخونی میبینی به جایی رسیده بخوان منبعی رو زیر سوال ببرن میگن اون منبعم یه ک…شعری مثل dxo هست!

در مورد گلکسی فولدم به چندین دلیل بهتر از میت ایکس میدونمش اره خوب طراحی میت ایکس بهتره ولی ایده گلکسی فولدو بیشتر دوست دارم اگر طراحی جلوشو یه دستی بکشه

Rog_Pc_Gamer

گفتم مال اپل منظورم اسکنر بیومتریکش هست که چرا میگین اسگنر چهرش از مال سامسونگ با ارزش تره

Rog_Pc_Gamer

ادیت: دوربین با سایز پیکسل ۱.۲۵ میکرونی
نه سنسور ۱.۲۵ میکرونی

نیما عرفانی

من چندتا از حرفاتو قبول دارم و درکنارش به چندتاش دست رد میزنم.
قبول دارم که برای ایران به دلیل محدودیت هایی که هست اندروید بهتر و کاربردی تر از ios هست، اره میدونم xs max نسخه ی 256 حدود 20 تا 21 تومن قیمتشه اما به دلایلی که گفتم اگه قرار باشه یه روز بخوام همچین هزینه ای کنم یه آیفون برمیدارم.
من با نوت 9 کار کردم از نظر طراحی و خوش دستی نوت 8 برام رضایت بیشتری داشت اما اینکه میگی نوت 9 هم چیزایی داره که آیفون نداره خب اره طبیعیه که اینجوری باشه . مهم ترین تمایز سری نوت سامسونگ نسبت به تمامی گوشی ها حتی سری إس خودِ سامسونگ ، قلم سری نوت هست به ویژه قلم نوت ۹ که ویژگی های سخت افزای، نرم افزاری و مالتی تسکینگ فوق العاده ای داره. من میگم ترکیب یه آیفون درکنار یه نوت عالی میشه اما اگه قرار باشه یکیو انتخاب کنم با احتساب بودجه گزینه ی اولم آیفونه و گزینه ی دوم نوت 9 اونم نه نسخه ی 128 ، نسخه ی 512 با 8 گیگ رم در غیر این صورت گزینه ی دوم میشه میت 20 پرو.
در مورد بدنه ی سرامیکی إس 10 که میگی مقاوتش باید از شیشه ی آیفون بیشتر باشه ، خب شما خودت قاضی شو ، چند درصد از مردم توانایی خرید إس 10 سرامیکی با قیمت فضایی رو دارن؟ در حالی که شیائومی با یک سومه اون قیمت داره گوشی با بدنه سرامیکی میده!.
من درمورد ضعف های میت 10 پرو صحبت نکردم ، بحث من این بود که میت 20 پرو به نسبت میت 10 پرو کلی تغییرات داشت که میگی کاره شاقی نکرده و امکاناتی که سامسونگ چند سال پیش داشت رو اضافه کرده البته انتظارشو داشتم اینو بگی . در جواب میگم خودت سابقه ی سامسونگ با هواوی رو مقایسه کن ببین سامسونگ بیش از 10 سال هست که در صنعت موبایل فعالیت داره در حالی که هواوی 5،6 ساله که شروع کرده و اسمش افتاده ورده زبونا. یعنی میخوام بگم جایگاهی که الان سامسونگ داره از اول در چنین سطحی نبوده و موقعیت الان هواوی مثل زمانیه که گوشی های سامسونگ دربرابر اچ تی سی و اپل بیشتر شبیه به شوخی بود.
برای یه شرکتی که در عرض 6،5 سال رسیده به رتبه ی دوم موبایل ، هرتغییراتی که بده قابل ستایشه.
میگی سخت افزار میت 20 پرو ضعیف تر از رقباست خب بله بایدم باشه اولا اگزینوس 9820 و اسنپ 855 چندماه دیرتر از کایرین 980 اومد و طبیعیه که قوی تر باشه در حالی که کایرین 980 تقریباً در تمام موارد از اگزینوس 9810 برتره و حتی نسبت به اسنپ 845 به جز گرافیک در بقیه موارد بهتر بوده.
سابقه ی تراشه های هواوی رو نگاه کن ببین سال به سال داره فاصلشو با رقبا کمتر میکنه . شرکتی که رتبه ی اول برند مخابراتی رو داره و تراشه ی 5 جی که تولید کرده دوبرابر سریع تر از تراشه ی 5جی کوالکامه پس تواناییش رو داره در آینده ای نزدیک بهترین تراشه ی مجمع موبایل هم بزنه .
در مورد دوربین سلفی ضعیف میت 20 پرو گفتی که بازم طبیعیه اینجوری باشه چون هواوی چند ساله که تمرکزش رو دوربین اصلیه و پیشرفت های خوبی داشته اما تقریبا رو دوربین سلفی مانور زیادی نداده البته در مقایسه باید گفت دوربین سلفیه سری پی 20 و سری میت 20 نسبت به پی 10 و میت 10 خیلی بهتر شده اما اره دربرابر رقبا حرفی برای گفتن ندارن که اینم مطمئنم از سری پی 30 به بعد ارتقاء قابل توجهی پیدا میکنه.
گفتی دوربین اصلیه میت 20 پرو در محیط های تاریک از پیکسل 3 گوگل هم عقب موند ، خب من واقعاً نمیدونم چه جوابی بدم یعنی حرفت اصلا منطقی نیست . برادر گوگل قوی ترین تیم برنامه نویسی و پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی رو داره و بایدم در محیط های کم نور بهتر باشه در حالی که سخت افزار دوربین میت 20 پرو اصلاً قابل قیاس با سخت افزار ساده ی دوربین پیکسل 3 نیست .
اکثر توانایی های دوربین پیکسل 3 نرم افزاریه و شاید تا مدت ها هیچ شرکتی در این زمینه به گوگل نرسه .
ضمناً قیاس دوربین إس 10 با میت 20 پرو عقلانی نیست دوست عزیز ، انتظار داری گوشی که 5 ماه دیرتر با سخت افزار جدید اومده از دوربین میت 20 پرو عقب بیفته ؟؟؟! هنوز نمیدونی که رقیب سری إس، سری پی هست نه سری میت؟؟؟ صبر کن 6 فروردین سری پی 30 معرفی بشه بعد اگه دوربین إس 10 پلاس تونست دوربین پی 30 پرو شکست بده اون وقت دیگه حق باشماست و من دیگه حرفی از هواوی نمیزنم اما اگه برعکسش شد و سامسونگ در بیشتر موارد حرفی واسه گفتن نداشت ازت میخوام که دیگه سکوت کنی.
میت 20 پرو رقیب مستقیم نوت 9 بود که در عکاسی با دوربین اصلی زد نوت 9 رو با خاک یکسان کرد( تاکید میکنم عکاسی دوربین اصلی نه سلفی).
در مورد dxo و امتیازدهی میت 20 پرو و إس 10 قبلاً در پستی مفصل توضیح دادم نمیدونم اونو خوندی یا نه با این حال اگه پیداش کنم میفرستم اینجا که با دقت بخونی .
در مورد گلکسی فولد، شخصاً جنس بدنه و رنگ بندی گلکسی فولد رو خیلی قبول دارم و معتقدم سامسونگ اگه صفحه نمایش نمای جلوش که 4.7 یا 4.8 اینچ بود بزرگتر و بدون حاشیه کنه و از اون طرف نمایشگر حالت تبلتش رو به بیش از 10 اینچ ارتقاء بده در عین حال قلم سری نوت هم براش در نظر بگیره دیگه با قاطعیت میشه گفت بهترین طراحی یک دیوایس منعطف رو داره اما در حال حاظر طراحی و ماهیت میت ایکس رو بیشتر قبول دارم و قطعاً اگه سامسونگ از گلکسی فولد بازخورد مثبت میگرفت نمیومد 2 تا طرح دیگه برای گلکسی فولد انتخاب کنه که یکیش شبیه به میت ایکس باشه!!!
****************
اره هنوزم میگم برای مکانیزم تشخیص چهره ی اپل ارزش بیشتری نسبت به حسگر اولتراسونیک سامسونگ قائلم چون تکنولوژیه پیشرفته تری نیاز داره در حالی که اپل 2 سال پیش اون قابلیت رو اورد به دنیای موبایل و اینقدر ازش مطمئن بود که سال بعدش برای آیپد هم فیس آی دی گذاشت و طبیعتاً مک بوک های 2019 هم از فیس آیدی بهره میبرن.
خب این یعنی از نظر تکنولوژی امنیتی برای احراز هویت اپل حداقل 2 سال جلوتره. با این حال طبق حرف هایی که قبلاً هم در پست های مختلف گفتم سهولت استفاده در حسگر اثر انگشت اولتراسونیک بهتره اما از نظر دقت و سرعت تقربیاً در یک سطح قرار میگیرن. تنها دلیلی که باعث شده سرعت نمونه ی سامسونگ نسبت به اپل بیشتر باشه، وجود انیمیشن های ios هست که با تأخیر بسیار کم همراهه البته فکر کنم بشه از طریق تنظیماتش انیمیشن رو غیر فعال کرد که سرعتش بره بالا.
***********
ودر نهایت لازمه که بگم من فن و طرفدار هواوی نیستم و هدفم صرفاً گفتن حقایق و اطلاعات گذاشتن در اختیار دیگران هست وگرنه رو هیچ برندی تعصب ندارم اما اگه قرار باشه بخوام بگم از کدوم برندها بیشتر خوشم میاد و مورد علاقم هستن اسم سونی ، نوکیا و الجی رو به زبون میارم چون از بچگی خیلی باهاشون خاطره دارم .

نیما عرفانی

اینم اون پیامی که قبلاً در خصوص dxo فرستاده بودم
نیما عرفانی
ترنجِ رسیده
فوریه 22, 2019 در 8:38 ب.ظ
5 0
بله درسته من دیشب به این نکته توجه کردم که با وجود امتیاز یکسان در جمع امتیازات فیلم برداری و عکاسی و نتیجش تقسیم بر دو، چرا إس ۱۰ پلاس و می ۹ امتیاز یکسانی نگرفتن!!! من فکر کنم ۳ تا دلیل داره. امتیاز بخش عکاسی و فیلم برداری گلکسی إس ۱۰ پلاس با میت ۲۰ پرو دقیقاً برابرِ هم هستش یعنی هردو به ترتیب امتیاز ۱۱۴ و ۹۷ رو اوردن و امتیاز نهایی شده ۱۰۹ که اگه ملاک امتیاز نهایی باشه مجموعِ دو امتیاز مجزا تقسیم بر ۲ که نمیشه ۱۰۹ ، میشه ۹۷+۱۱۴=۲۱۱ ، ۲۱۱÷۲=۱۰۵.۵ که اگه رُندش هم کنیم میشه ۱۰۵ یا ۱۰۶ اما اینجا برای هردو گوشی میت ۲۰ پرو و گلکسی إس ۱۰ پلاس زده ۱۰۹ ، حتی این اعداد و ارقام با نتیجه ی دوربین می ۹ هم جور در نمیاد ، می ۹ در بخش عکاسی و فیلم برداری به ترتیب گرفته ۱۱۲ و ۹۹(بهترین دوربین در فیلم برداری) ،که بازم طبق محاسبات باید میشد همون ۱۰۵.۵ ولی شده ۱۰۷ . پس نتیجه میگیریم ملاک و معیار امتیاز دهیِ دگزو صرفاً به مجموع و تقسیم امتیازات اصلی مربوط نمیشه و دگزو برای متمایز کردن دوربین موبایل ها ، چند امتیاز رو خودش به عنوان ارفاق و امتیاز ویژه در نظر میگیره.
و دلیل دوم از اون جایی که معیار و ملاک بررسی دگزو از میت ۲۰ پرو تغییر پیدا کرد و به اصطلاح از اون موقع دقیق تر و منطقی تر بررسی می‌کنه ، من فکر میکنم دگزو دیده هم دوربین می ۹ خیلی پیشرفت داشته نسبت به می ۸ و میکس ۳ و از اون طرف هم دوربین إس ۱۰ پلاس هم نسبت به إس ۹ پلاس و نوت ۹ پیشرفت داشته اومده به سامسونگ امتیاز همسان با میت ۲۰ پرو داد ، چون اگه بالاتر میداد شاید خیلیا میگفتن چطور از میت ۲۰ پرو بهتره ( یعنی از طرف شرکت هواوی مورد انتقاد شدید قرار میگرفت چون هواوی میتونست بگه چطوری میشه که میت ۲۰ پرو نسبت به پی ۲۰ پرو با وجود سخت افزار جدیدتر امتیازش بیشتر نشد ولی إس ۱۰ پلاس ، ۶ امتیاز بیشتر از نوت ۹ گرفته؟!!! ) و از اون طرف هم اگه کمتر از ۱۰۹ میداد ، از طرف سامسونگ مورد عنایت قرار می‌گرفت و میگفتن مگه میشه با وجود سخت افزار قوی تر نسبت به نوت ۹ ، امتیازش از میت ۲۰ پرو هم کمتر بشه . پس در نهایت دگزو تصمیم گرفت حدِ وسط و اعتدال رو برای إس ۱۰ پلاس در نظر بگیره که نه سیخ بسوزه نه کباب ! بهش همون امتیاز برابر با میت ۲۰ پرو داد.
در مورد شیائومی هم به نظرم به خاطر این بهش امتیاز ۱۰۷ داد چون اگه کمتر از امتیاز آیفون XS که ۱۰۵ گرفته بود میداد خب عقلانی نیست چون سخت افزار دوربین می ۹ همه جوره نسبت به موبایل أپل بهتره پس نباید کمتر از اون می‌گرفت ، از طرفی هم اگه امتیاز برابر با میت ۲۰ پرو میداد پس دیگه جایی برای امتیاز إس ۱۰ پلاس نمیموند یعنی دگزو نخواست شیائومی رو با سامسونگ یکی کنه، بازم میتونست به شیائومی امتیاز ۱۰۸ بده اما ۱۰۷ داد چون خواست جا برای بررسی دوربین نسخه ی ویژه ی می ۹ که با ۴ دوربین عرضه میشه بذاره ( البته فقط برای بازار چینه)، شاید اون گوشی امتیاز ۱۰۸ یا ۱۰۹ بیاره و همین قضیه برای مدل ۵ جی گلکسی إس ۱۰ پلاس با دوربین ۴ گانه صدق می‌کنه ، به نظرم یک ماه دیگه که سری پی ۳۰ هواوی معرفی میشه ، دگزو به پی ۳۰ امتیاز بالای ۱۰۹ میده و صبر می‌کنه امتیاز دوربین مدل ۵ جی إس ۱۰ پلاس و پی ۳۰ پرو باهم بررسی کنه.
و دلیل آخر هم برمیگرده به دوربین سلفیِ إس ۱۰ پلاس ، به نظرم داشتن دوتا دوربین سلفی با بهترین کیفیت در این مدل بی تأثیر در کسب امتیاز نهاییش نبوده.

Rog_Pc_Gamer

بهتر‌ین تراشه مجمع موبایل؟ بعد کوالکام و اپل و سامسونگم بیکار نشستن هواوی بیاد ازشون رد شه! تقریبا میشه گفت تو این چند سال غیر ممکنه مثال میزنم یه سال سامسونگ از کوالکام جلو زد تو بنچمارک و راندمان ( سال ۲۰۱۵ ) چه جوری رفت زیرش‌؟ جوری‌که به چیپش یه عده میگن زباله

همین جملت که گفتی نوت ۹ رو با خاک یکسان کرد هواوی کافیه بهت بگم تو یک فن هواوی هستی!!
البته ناراحت نشو هرکسی که ادعای بی تعصبی میکنه خودش یک پا متعصبه این مورد درباره منم صدق میکنه!
عکاسی روز اکثر شرایط به دلیل hdr بهتر و فیلم‌برداری نوت۹ عملکرد به وضوح عملکرد بهتری رو از میت ۲۰ پرو داشت
شما خودتم محدود کردی به این سایت dxo اما من بیش از ۱۰۰ ها کانال یوتوب و سایت سراغ دارم برای اثبات حرفام
حتی‌خود فن هواویشم قبول نداره dxo رو
حالا ممنون میشم منابع خودتو بیاری که ثابت کنی چه طور نوت ۹ رو با خاک یکسان کرده میت ۲۰ پرو
خودتم همین الان تا حدودی میگی نمراتش مسخره بازیه!
سخت افزار جدید تر؟‌ از نظر مشخصات سنسور که مشابه هم دیگه هستن نوت ۹ و اس۱۰ فقط الگوریتم نرم افزاری متفاوت شده
ضمن اینکه من با اس۱۰ کار کردم و خوب نمیدونم چطور ۶ نمره اختلاف نمره dxo نوت ۹ و اس۱۰ هست قبلا گفتم الانم میگم هیچ فرقی‌بین دوربیناشون ندیدم توی عکسای روز و شب شاید اس ۱۰ کمی تو هوای ابری جزییات ابرا رو بیشتر نشون میداد همین به نظرم کل فرقشه!

نیما عرفانی

هیچ وقت کسی رو زود قضاوت نکن . من فن هواوی نیستم و اگه در این چندماه به کامنتام دقت کرده باشی تنوع نظر داشتم و هیچ وقت نبوده که بخوام از یه برندی خوب بگم و در مقابلش برندی رو بکوبم.
همیشه سعی کردم نقاط ضعف و قوت اکثر برندارو بگم .
صرفا جهت اطلاع کامنت های قبلی رو با نوت 4 فرستادم این یدونه رو با لپ تاپ میفرستم .
گفتم که بدونی خودم از سامسونگ هم استفاده کردم.
داداش چرا توجیه میکنی ؟ من نگفتم بقیه بیکار نشستن ، دارم میگم هواوی این اواخر سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه ی هوش مصنوعی و soc کرده و حتی یه مرکز بزرگ و سری مخصوص در همین زمینه هم در چین احداث کرده و طبق تجربه و چیزی که دارم میبینم میگم هرسال فاصله ی کایرین داره نسبت به رقابش کمتر میشه کما اینکه در برخی موارد پیشرو و نوآور بوده و این موفقیت ناشی از مدیریت و تلاش و راهبرد درست هواوی هست.
مجدداً تکرار میکنم برندی که تونسته چیپی بسازه که نسبت به چیپ 5جی کوالکام تکنولوژی پیشرفته تر و سرعت 2 برابری داره پس این توانایی هم داره که در زمینه ی چیپ مرجع پیشتاز بشه .( تاکید میکنم چیپ 5g).
منابع من تجربیاته منه و از نزدیک با میت 20 پرو نوت ۹ و آیفون کار کردم و هرسه دوربین خوبی داشتن و در مواردی نسبت به همدیگه برتری داشتن و نتونستم دقیق بگم کدوم بهتره اما میت 20 پرو برخلاف خیلی از تست ها که بزرگ جلوه داده بودن که کیفیت نداره و فلان بهمان ، بدون تعصب میگم در دست گرفتش حس بسیار خوبی به کاربر منتقل میکرد درکنار حس فوق العاده ی آیفون، اما همونطور که گفتم نوت 8 برای من جذابیتش بیشتر از نوت 9 بود.من زیاد دلمو به فیلم های این ورو اونور خوش نمیکنم چون منم میتونم یه تست و مقایسه از هر گوشی بذارم که بخوام نشون بدم فلان برند نسبت به اون یکی برتری داره و در مقابل شما dxo رو قبول نداری منم نمیگم منبع مورد اعتمادیه همون طور که در توضیحاتی که دربارش فرستادم یه نمونشو اشاره کردم اما خب معیاری هست برای سنجش کیفیت دوربین .
حالا خوبه خودت داری میگی دوربین إس 10 زیاد با نوت 9 فرقی نداره اما همچنان میگم صبر کن سری پی 30 بیاد اون وقت مقایسه جذاب تر میشه.

Rog_Pc_Gamer

خوب هرکسی نظر شخصی خودشو داره الان نظر منو بخوای راجب میت ۲۰ پرو میگم حسی که 6t بهم داد خیلی حس بهتری نسبت به این گوشی بود چه برسه به ایفون xs و نوت ۹
و هیچ بعید نیست دنبال وانپلاس بعدی باشم
این نظر شخصی منه و برای خودمم هست
خدمت شما عرض کنم بنده خودم نوت ۹ دارم قبلشم با تمام برندایی که نام بردی کار کردم و هواویم داشتم
من اعتقادم اینه فیلم ها و سایتا معتبرن مگر خلافش ثابت شه
مثلا اگر تو ۹ تا از ۱۰ منبع ادعای من راجب دوربین نوت۹ درست باشه خوب قطعا اون یکی منبع رو رد میکنم شما میگی فیلم‌مقایسه درست میکنی؟‌خوب مشکلی نیست اگر مثل اکثر منابع باشه تستاتون خوب پس مال شما هم اعتبار داره

اگر با نوت ۹ نسخه دمو کار کردین خوب اره حق دارین بگین میت ۲۰ پرو دوربینشو به خاک یکسان کرد! ولی در کل از بحث کردن باهاتون خوشحال شدم
موفق باشید دوست گرامی

نیما عرفانی

🙂💙

Rog_Pc_Gamer

آدم نظر ا تو میبینه از خنده روده بر میشه
خصوصا بعضی کار بر ایی که جایی مثب تا به نفعشون باشه ازش بالا میرن و بر عکس‌
یا اون دوستی که خودش گ….ه ریال نمیارزه میگه گ…ه تو حلق خریداراش میکنه و…

@ن.ی.م.ا
مشکلی نیست که حل نشه همونطوری که اس ۸ چنین مشکلی رو داشت در حالی که بعد چند اپد یت هیچ جوره نتونستن باز کنن اینم به سرعت قابل حله روی کاغذ
در‌مورد میت ۲۰ پروم بد نیست حداقل تو ر ندر هایی که اومده از پی ۳۰ پرو نشون میده گو یا این گوشیم مثل می۹ از تشخیص چهره سه بعدی نداره
حالا اینکه‌بعضیا میگن میت ۲۰ پرو از اس ۱۰ پلاس بهتره به کنار
در مورد سرعت حسگر انگشت اس۱۰ پلاس همینو بس که‌گذاشتی و به سرعت ورداشتی دستت رو گوشیو بازم باز میکنه که ویدیو جدیدش بعد اپدیت افزایش سرعتش هست
حالا شما قیمت گوشیو با اسکنر های بیو متر یکی میسنجی به کنار! که به اینم باشه حسگر انگشت الترا سونیک درون صفحه اس۱۰ کم و کسری نداره
اینکه میگی ۱۰۰۰ دلار چنین ایرادایی داره و جو رو خراب میکنین بد نیست به ۱۰۰۰ دلاری های دیگه من جمله اپل و سونی و حتی هواوی یه نگاهی بندازین
میتونین خودتونو راحت کنین ۱۰۰۰ دلار پول ندین به گوشی موبایل چون هیچ گوشی ای کامل نیست فقط قیمت بالا ها پک کامل تری رو بهتون تحویل میدن
هنوزم با این ایرادا معتقدم نسخه اسنپدراگون اس ۱۰ 5g کامل‌ترین گوشی اندرویدی حال حاضره و این نظر شخصیمه

پ ن : حالا اینکه الان یه عده ترول که هیچ فرقی با چالتون و معزز و … ندارن بهشون فشا ر میاد و این نظر و همه جا بخش میکنن برام دیدنی خواهد بود!!! 😂

Rog_Pc_Gamer

از آقا س ی نا ممنون میشم که این نظرات قبلی منو تایید نکنه

Arrow

الان باید منتظر توجیهات (دروغ ها) یه تعداد فن متعصب(بازاریاب) سامسونگ که همه هم میشناسنشون باشیم

Milad7

من روی نوت ۹ تست کردم باز نشد. احتمال بسیار زیاد گزینه faster recognition را فعال کرده که سرعت بازگشایی بالا میره ولی دقت پایین میاد.

Milad7

در کل فیس انلاک سامسونگ با دوربین دومه که مشخصه امنیت بالایی نداره.یکی از اشتباهات سامسونگ حذف عنبیه از خانواده اس ۱۰ هست.من از عنبیه + اثر انگشت استفاده میکنم.امنیت عنبیه فوق العاده بالاست.

Amin B3DA

من هیچوقت زیر این بازار گرمیا نظر ندادم و فقط خوندم. الانم نمیخواستم چیزی بنویسم و بگم کی بده کی خوب. اما تا ته نظرات که رفتم دیدم هالک و چالتون و… نیستن جالب بود برام که اگر همین اخبار برای هوآوی بود 20ثانیه بعد از انتشار خبر بصورت معجزه آسا نظرات تخریبی میدادن که جنس چینی بنجله و کیفیت فقط سام و…

در کل اس 10 در کنار خوبیاش بدیاشم ظاهرا زیاده. تا معرفی شد چشممو خیلی گرفت اما الان به این نتیجه رسیدم بازم همون میت 20پرو بهتره که نقصی نداشت در کنار کلی فناوری. از باطری و سرعت شارژ تا سخت افزار و دوربین

m.b

نگران نباش امین جان…
اونا از همون دقایق اولیه بودن و تا همین الان دارن به نظرات، از اون بالا تا پایین منفی میدن…
😅😅😅

Amin B3DA

بله داداش از منفیایی که خورده کامنتم مشخصه 😁😂

pedram_01

امسال گوشی ها همه یک پله عقب رفتن . به هیچ عنوان از پرچمدار های امسال خوشم نیامده

علی شیخ زاده

یادمه زیر اون پستی که تشخیص چهره میت ۲۰ پرو با چهره مشابه باز میشد گفتم مشکل نرم افزاریه و بزودی با اپدیت حل میشه همینطور هم شد و الان مثل فیس آیدی اپل بخوبی کار میکنه.
الان هم میگم درسته تشخیص چهره دو بعدی ایمن نیست ولی دیگه نه تا این حد پوشالی!
بنظرم سامسونگ میتونه با یک اپدیت امینت رو در حد تشخیص چهره دو بعدی بقیه برند ها بالا ببره البته اگه ببره.

اما نکته ای که الان وقتشه گفته بشه کامنت هایی هست که بعضی دوستان زیر اون پست میذاشتن ولی الان سکوت کردن.

اتفاق جالبی که با معرفی اس ۱۰ و بررسی های مختلف در حال افتادنه اینه که بعضی دوستان بعد از معرفی میت ۲۰ به هر چیزی خندیدن و به هر چیزی گیر دادن الان گریبان گیر گوشی مورد علاقه خودشون شده.

خلاصه بگم فن هر برندی هستید وقتی برای برندی مشکلی پیش میاد طوری کامنت نذارید که اگه دو روز بعد همون مشکل برای برند مورد علاقه خودتون پیش اومد خجالت نکشید و روتون بشه کامنت بذارید

نیما عرفانی

بله مشکل نرم افزاریه و مربوط به فرآیند کدنویسی و کدگذاری( الگوریتم های احراز هویت) میشه .
برندهای دیگر هم تشخیص چهره ۲ بعدی دارن اما در هیچ کدوم چنین عملکرد ضعیف و دست و پا بسته ای مشاهده نشده.
نمی‌دونم چرا سامسونگ به جای سرمایه گزاری رو حسگر اولتراسونیک که دردسر گلس داره ، یه دوربین TOF مشابه الجی جی ۸ نذاشت که اینقدر مورد انتقاد و تمسخر قرار نگیره.

m.b

حسگر اولتراسونیک اوایل راه هست نیما جان…
ما نباید درگیر هایپ و فضاسازی طرفدار های سامسونگ بشیم…
والا وقتی گفتن که سامسونگ میاد تا حسگر اثر انگشت رو بالغ کنه من همون موقع هم گفتم که کارش نیست…
منتهی بعضی دوستان درگیر فضاسازی این طرفدار ها میشن و بعد همین باعث میشه از سامسونگ و یا سایر برند ها ناامید بشن…
چون انتظاری که براشون ایجاد کردن رو برندشون نمیتونه در واقعیت برآورده کنه…
اما راجب s10، والا همه برند ها تو ده سالگیشون دیگه جشن میگرن و معمولا بهترین هاشون رو عرضه میکنن…
(نمونش آیفون x)
ولی سامسونگ به جز طراحی که شایسته ده سالگیش بود، و دوربین سلفی دیگه از نظر من مویی از بدن کسی تکون نمیده…
حتی بعضی جاها پسرفت هم داشت…
مثل باتری به نسبت note 9 و همین تشخیص هویت که عنبیه خیلی بهتر بود…

نیما عرفانی

بله اول راهه ولی با اون شایعاتی که اوایل میگفتن ۳۰ درصد از پنل نمایشگر رو شامل میشه به شدت تفاوت داشت.
بحثِ من اینه که سامسونگ اقدام ریسک پذیری انجام داد و به قیمت حذف حسگر تشخیص عنبیه اومد حسگر اولتراسونیک به کار برد که در برخی مواقع محدودیت داره ، و این کار رو فقط به جهت خاص بودن و متمایز بودن نسبت به اپل انجام داد ، همون‌طور که نخواست برای نمایشگر ناچ بذاره و به جاش
بنیان گزارِ ظهورِ ترندِ حفره دار بودن صفحه نمایش شد!!!.
در مورد جشن ۱۰ سالگی و نوع طراحی ، طراحیِ سری گلکسی إس ۱۰ در نمای جلو واقعاً زیباست اما در نمای پشت همچنان طراحیِ سری میت ۲۰ هواوی با اختلاف جذاب تره .
اگه بخوایم زیاد رو جشن ۱۰ سالگی زوم کنیم پس میشه یجورایی گفت ۱۰ سالگیِ پرچمدارای سونی هم بود ( با احتساب سری z , x, xz ) و سونی بعد از چندین سال بالاخره یه گوشی معرفی کرد که همه جوره سزاوارِ نام سونی هست و اصالت این برند دوست داشتنی رو تداعی می‌کنه .
اکسپریا وان بر خلاف بعضی ها به نظرم در بحث طراحی عالی عمل کرده و برای مالتی مدیا و مالتی تسکنیگ و گیمینگ به لطف نسبت نمایشگر ۲۱ به ۹ که در آینده ای نزدیک فراگیر میشه بهترین تجربه ی تعامل با کاربر رو داره و سونی در دوربین و صفحه نمایش از فناوری های انحصاری و اختصاصیِ خودش استفاده کرده در عین حال تنها موبایلی که هنوز از دکمه ی اختصاصیِ دوربین برای سهولت استفاده بهره می‌بره پرچمدارای سونی از جمله اکسپریا وان هست که به شخصه برای من خیلی با ارزشه.
اگه اکسپریا وان وارد ایران بشه قطعاً یکی از ۳ اولویت اولِ خریدم هست .( اسنپدراگون ۸۵۵ ، آپدیت دهی های منظم سونی و اسپیکرهای بهینه شده ی استریو دالبی اتموس ) ارزش این گوشی رو بیشتر می‌کنه.

mbazzaz81

من با تشخیص چهره گوشیم(a8 2018) امتحان کردم نشد با چند نو عکس و با چن نوع گوشی حالا چطور s10 میگید وا میشه دیگه خدا میدونه….

Saeed393

از این بهترشو برای فیس انلاک توی ورژن 2.1 اندروید داشتیم ن اون زمانا

HasanHoseinPoor

باید ۳ بعدی بشه‌ و لیزریک‌
تشخیص چهره خیلی بهتر از اثر انگشته‌ و راحت تر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)