حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کورینینگ در حال توسعه شیشه محافظ برای گوشی های تاشو است

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون

اگر به یاد داشته باشید حدودا سه ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم کورنینگ (Corning) در تلاش برای ساخت شیشه گوریلا گلس منعطف است. ماه گذشته کمپانی‌های زیادی نظیر سامسونگ، هواوی و … از تلفن‌های هوشمند تاشو رونمایی کردند و اکنون این مدل موبایل‌ها توجه تمامی کابران جهان را به خود جلب کرده‌ است. با این وجود برخی از کارشناسان کاربران سخت‌گیر ایراداتی به مفهوم کلی موبایل‌های تاشو معرفی شده در MWC امسال می‌گیرند و از نظر آنها این مدل‌ها گوشی تاشوی واقعی نیستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

به باور آنها، نمایشگر مدل‌های معرفی شده به معنای دقیق گوشی تاشوی واقعی (foldable) نیستند بلکه خم می‌شوند (‌Bendable) و انعطاف پذیر‌ند. حال خبر خوب این است؛ شرکت کورینگ که پیشتر تمامی شیشه‌های گوریلا گلس را توسعه داده به دنبال راه حلی برای این مسئله بوده و قصد دارد شیشه گوشی تاشوی واقعی و مقاوم بسازد.

چند هفته پیش و پس از معرفی گوشی تاشوی سامسونگ، برخی کاربران مدعی شدند که گلکسی فولد به صورت کامل تا نمی‌شود و یک فضای خالی جلوی لولای آن ایجاد می‌شود.

گلکسی فولد

گلکسی فولد

دلیل ایجاد فاصله، این است که هنوز شیشه‌ تاشو واقعی ساخته نشده و سامسونگ گلکسی فولد یا هواوی میت ایکس در حال حاضر از پلیمر پلاستیک بهره می‌برند. درست است که این متریال قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارند اما مقاومتی آنچنانی در برابر خراش از خود نشان نمی‌دهند و سطح آنها به راحتی خط می‌افتد.

به همین دلیل است کورنیگ سعی دارد تا یک شیشه گوشی تاشوی واقعی و مقاوم توسعه داده و فاصله‌ی جلوی لولای گوشی‌های تاشو را از بین ببرد.

به گزارش نشریه Wired کورنینگ هدف دارد یک شیشه انعطاف پذیر بسیار نازک توسعه دهد که ۰.۱ میلیمتر ضخامت دارد و می‌توان آن را تا شعاع ۵ میلمتر خم نمود.

John Bayne یکی از مسئولین کورینگ باور دارد که محصولات بعدی این شرکت به نوعی باید اصول فیزیک را نقض کند چرا که باید نازک‌تر از همیشه باشد و از سوی دیگر بتواند در برابر سقوط، ضربه و خراش از خود مقاومت نشان دهد. این مسئله کار را سخت‌تر می‌کند اما کورنینگ احتمالاً این چالش‌ را نیز حل خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که باید حداقل یک نسل دیگر تا خرید فاصله بگذاریم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)