حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کورنینگ (Corning) در تلاش برای ساخت شیشه گوریلا گلس منعطف است

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | فناوری‌های نوین

موبایل ها یا دستگاه های منعطف یکی از چالش‌های بزرگی را که پیش روی خود داشتند، تقریباً حل کرده‌اند. این چالش یعنی نمایشگر منعطف که سال‌هاست شاهد دستیابی به آن هستیم و هر سال بهتر می‌شود تا امسال که نمونه نمایشگر منعطف سامسونگ تحت عنوان Infinity Flex را دیدیم. از دیگر چالش‌های یک دستگاه منعطف که مربوط به نمایشگر هم می شود، شیشه محافظ آن است. کورنینگ که سازنده شیشه‌ای گوریلا گلس است در حال سرمایه گذاری روی این شیشه های منعطف محافظ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر آغاز تلفن‌های همراه هوشمند را همزمان با ارائه آیفون در سال ۲۰۰۷ بدانیم، کورنینگ از ابتدای موبایل های هوشمند تا کنون با ما بوده است. این شرکت که حضور شیشه هایش موبایل های ما قوت قلب ویژه‌ای به ما می دهد، قطعه نمی‌خواهد که در بازار موبایل های منعطف ما را تنها بگذارد.

در حقیقت بازار دستگاه های منعطف که می‌توانند موبایل های متعطف یا تبلت منعطف باشند در سال های آینده حسابی داغ خواهد شد. نمونه پیش تولید شیشه مقاوم منعطف گوریلا گلاس شرکت کورنینگ با ضخامت ۰.۱ میلی متر تولید شده است. این شیشه می‌تواند تا قطر ۵ میلیمتر خم شود. پس تا به اینجای کار می دانیم که موبایل های منعطف بدون گپ در قسمت لولا نخواهند بود.

مدیرعامل کلونینگ می‌گوید چون هنوز فرم فکتور موبایل های منعطف مشخص نشده است آنها نمونه های مختلفی از شیشه منعطف خود را تولید می‌کنند تا به نتیجه نهایی برسند. البته به نظر ما این اظهار نظر مدیرعامل کورنینگ که کمی شکسته نفسی است، با هر حال نمی شود که شرکت های تولید کننده بزرگ که می‌خواهند موبایل منعطف بسازند پیش از آن به فکر شیشه منعطف محافظ آن نباشند و با کورنینگ مشورت‌های نکرده باشند.

نظر شما چیست؟ تا رسیدن به دستگاه‌های کاملا قابل انعطاف فاصله زیادی داریم و چالش‌های بزرگ دیگری مانند باتری و بورد باید حل شوند. نظر شما چیست؟ این دستگاه باید به صورت کامل قابل انعطاف باشند یا فقط در قسمت هایی که پیش بینی شده و لازم است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

https://youtu.be/ToYJrT21vk8
این کلیپم بد نیس در مورد مطلب

ahmad
Pouya

عالیه?

mostafa3

امتیاز دوربین آیفون RX هم اومد
Dxo

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)