حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه ۵G در عربستان، مصر و قزاقستان به صورت آزمایشی اجرا شد

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | شبکه 5G

شرکت مخابراتی اریکسون به منظور توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت ۵G با اپراتورهای فعال در کشورهای مصر، قزاقستان، روسیه و عربستان سعودی قرارداد همکاری امضا کرده است. شبکه ۵G در عربستان، مصر و قزاقستان به صورت آزمایشی اجرا شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

شبکه 5G در خاورمیانه

شرکت اریکسون که همواره یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی فعال در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده است که قراردادهای همکاری و تفاهم نامه‌های جدیدی را با اپراتورهای فعال در کشورهای مصر، عربستان سعودی و قزاقستان به امضا رسانیده است تا شبکه اینترنت پرسرعت ۵G را در این کشورها راه اندازی و برقرار کنند.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

اریکسون

اریکسون

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فراتر از آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون اسپانیا حاکی از آن است که این شرکت توانسته است قراردادهای همکاری مربوط به توسعه زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G را با شرکت‌های مخابراتی مصری، قزاقستانی، روسی و عربستانی منعقد کرده است.

بر اساس همین گزارش‌ها که در وب سایت telecompaper آمده است، انتظار می‌رود که مرحله و برنامه آزمایشی برقراری شبکه ۵G در کشورهای مذکور تا سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ میلادی صورت می‌پذیرد.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

شبکه 5G سال ۹۸ در ایران ارائه می‌شود

شبکه 5G سال ۹۸ در ایران ارائه می‌شود

همچنین گفته می شود که شبکه 5G سال ۹۸ در ایران ارائه می‌شود. مدتی قبل محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرده بود در حال حاضر تمامی شهرها و بالغ بر 66 درصد از روستاهای کشور به اینترنت نسل سوم (3G) و نسل چهارم (4G) دسترسی دارند، اما در آینده‌ای نزدیک سعی داریم دسترسی کاربران را به اینترنت پرسرعت 5G نیز فراهم کنیم و تحریم‌ها نیز مانعی برای این پیشرفت نخواهند بود.

وزیر ارتباطات که در گذشته نیز بارها از ارائه اینترنت پرسرعت نسل پنجم خبر داده بود و اکنون در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

پیش به سوی 5G، هدفی است که در کنار توسعهاینترنت اشیا برای سال 98 در نظر گرفته‌ایم. نسل جدید ارتباطات منتظر ما است.

متاسفانه درباره اینکه کدام اپراتور مجوز گرفته، کدام یک سریع تر 5G را در ایران ارایه می کند و مشخصات فنی آن چیست، صحبتی نشده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ما در ایران می توانیم هنگام با بازارهای پیشرو جهانی، از شبکه 5G بهره مند شویم؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

40 سال قبل عربستان به نسبت ایران یه کشور عقب افتاده بود،الان جای ایران با عربستان عوض شده 😐

mostafa3

با پول میشه همه کار کرد
در ایران 5g اجرا بشه بدرد کی میخوره
بدر اون افرادی که ماهانه 20میلیون حقوق میگرن میتونن گوشی 5g بخرن امسال

Mosi

تا وقتی که ۵g همه گیر بشه مطمئن باش به گوشیای میان رده و حتی پایین رده هم راه پیدا میکنه، اونوقت باید دید تو این مملکت دلار چند
میشه 😑😐

Mosi

الان که میبینین ۵جی با تاخیر داره داره تو دنیا پیش میره اینه که گفتن امواج ۵g خیلی خیلی خطرناکه و واسه انسان ها مضره و تا بهینه شدن این امواج احتمالا کار گسترش ۵جی کند پیش میره…

pedram_01

یک نگاه به این عکس بنداز . سرعت 4g کشور همسایه ارمنستان . بعد با ایران مقایسه کن !! حالا ببین 4g توی امریکا یا ژاپن و یا اروپا دیگه چجوریه !! اینترنت واقعی رو اونا دارن ما فقط اسمش رو داریم کجا اینترنت های ما 4g هستن

http://uupload.ir/files/dbm4_photo_2018-04-12_20-30-04.jpg

Mosi
s.p.a.r.r.o.w

دوست عزیز برنامه speedtest سرعت واقعی رو نشون نمی ده لطفا معیار مقایسه تون این اپ نباشه .
http://s9.picofile.com/file/8353866768/photo_2019_03_02_20_09_21.jpg این هم تستیه که بنده گرفتم با اینترنت همراه اول.
و یه چیز دیگه این که لطفا ایران رو با امریکا و ژاپن مقایسه نکنین چون جهان اولن معلومه از این لحاظ خیلی پشیرفته ترن، کشورمون رو باید کشورهای هم ترازمون مقایسه بکنی که فعلا شرایط بدی هم نداره ایران درسته جا واسه پیشرفت خیلیه و باید هم استفاده بشه مخصوصا تو زمینه اینترنت ثابت و کیفیت اینترنت ولی در مقایسه با کشورهای هم تراز جایگاه نسبتا مناسبه بطور مثال اینترنت همین کشور مصر در مقایسه با ایران فاجعه باره . خود بنده دوستی اونجا دارم می گفت سرعت اینترنت من تو اون شهر حتی به یک مگ بر ثانیه هم نمی رسه با این که تو شهر نسبتا خوبی زندگی می کنه همچنین می گفت برای خرید یه بسته 5 گیگی باید یچیزی حدود 100 پوند مصر ( حدود 5 دلار) بده که با قیمت داخل کشور خوت مقایسه بگن بعلاوه حقوق ماهیانه هم اونجا زیاد نیست که بگیم براش ارزون در می اد .

mehrdad_ma

بازم به عربها بگین سوسمار خور 🤣
ما که گوشت هشت پا سگ گربه خر موجود فضایی و هر حیوانی خوردیم
نوش جان

HasanHoseinPoor

1000G هم بشیم با فیلترینگ و گرفتاری ها چه کنیم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)