حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی ای ۵۰ و گلکسی ای ۳۰ رسما معرفی شدند: دوربین فوق عریض و ناچ قطره طور

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | MWC 2019، برترین‌های ترنجی، سامسونگ

شرکت سامسونگ، هفته‌ی گذشته از چند دستگاه جدیدش از جمله پرچمدارش، گلکسی اس 10 رونمایی کرد. اما خوشبختانه غول تکنولوژی کره، دست خالی به رویداد MWC نیامد. گلکسی ای ۵۰ و گلکسی ای ۳۰ رسما معرفی شدند و با دوربین فوق عریض و ناچ قطره طور مجهز شده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دو گوشی جدید معرفی‌شده گلکسی A30 و گلکسی A50 نام دارند. این گوشی‌های سری A، به‌گفته‌ی سامسونگ به تمرکز بر قابلیت‌های اصلی تولید شده‌اند. در طول یک سال گذشته، شاهد آن بودیم که شرکت‌های مختلف به سمت تولید گوشی‌هایی با نمایشگر بدون قاب رفته‌اند. سامسونگ نیز در دو گوشی جدید گلکسی A30 و A50 چنین طراحی بدون قابی را پیاده‌سازی کرده است.

گلکسی A50

گلکسی A50

گلکسی A50

هر دو میان‌رده‌ی جدید سامسونگ از نمایشگر‌های سوپرامولد ۶.۴ اینچی، موسوم به infinity-U استفاده می‌کنند. این نام نشانگر شکاف U شکل در این دستگاه برای دوربین سلفی است. دوربین سلفی ای ۵۰، ۲۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی ای ۳۰، ۱۶ مگاپیکسل است. دوربین‌های سلفی این دو دستگاه، تفاوت‌های جزئی دیگری نیز دارند که در مقاله‌های آینده به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

برای تولید قاب پشتی هر دو دستگاه، از پلاستیک براق استفاده شده و آلومینیوم یا شیشه در آن‌ها به کار نرفته‌ است. این موضوع احتمالا به‌خاطر کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت نهایی بوده است. همان‌طور که قبلا هم پیش‌بینی می‌شد، دوربین‌های پشتی به‌صورت عمودی در گوشه‌ی بالایی دستگاه تعبیه شده و لوگوی سامسونگ نیز در وسط قاب خودنمایی می‌کند. نکته‌ی جالب آنکه گلکسی A30 مجهز به حسگر اثر انگشت است اما گلکسی A50 با حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر ارایه می شود.

دوربین‌های فوق عریض بهبودیافته با هوش مصنوعی

دوربین‌های پشتی A30 و A50 تفاوت‌های چشم‌گیری دارند. A50، از دوربین اصلی ۲۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند. این بدان معنا است که دوربین کیفیت خوبی دارد اما چندان هم خارق‌العاده نیست! حسگر اصلی گلکسی A50، با یک حسگر واید ۸ مگاپیکسلی و همچنین حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی همراه شده است که موجب بهبود کیفیت تصویر ناحیه‌ی خارج از فوکوس می‌شود. گلکسی A30، درکنار حسگر اصلی، مجهز به حسگر عمقی ۵ مگاپیکسلی شده است.

در هر دو گوشی، دوربین، به‌وسیله‌ی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یافته است. گلکسی A50، به قابلیت فوکوس در سلفی و هچنین Bixby Vision مجهز شده است. این قابلیت، امکان خرید آنلاین ازطریق دوربین، ترجمه‌ی متون و یافتن اطلاعات را فراهم می‌آورد.

باتری بزرگ، پردازنده‌ی معمولی و حافظه‌ی داخلی زیاد

به دلایل نا معمولی، سامسونگ نام پردازنده‌ی استفاده‌شده در A30 و A50 را معرفی نکرده و تنها به اعلام تنظیمات octa-core و سرعت پردازنده بسنده کرده است. با این وجود، اطلاعات اعلام‌شده نشان می‌دهد که پردازنده‌ی مورد استفاده در A50، احتمالا اگزینوس 9610 و پردازنده‌ی A30، احتمالا اگزینوس 7904 است. اولی معادل اسنپدراگون 660 و دومی قابل مقایسه با اسنپدراگون 636 است.

گلکسی A50 با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. همچنین مدل قوی‌تر 6/128 GB نیز برای آن موجود است. A30 نیز در دو مدل 3/32 GB و 6/128 GB عرضه می‌شود.

هر دو دستگاه مجهز به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، قابلیت شارژ سریع و درگاه microSD هستند. اندروید مورد استفاده در این دو دستگاه نامشخص است. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ از اندروید 8.1 اوریو، به‌جای اندروید 9 پای، در A30 و A50 استفاده کند.

Samsung قیمت گلکسی A30 و A50 را اعلام نکرده است؛ اما، احتمالا این دو دستگاه تا ماه آینده وارد بازار می‌شوند. در ابتدا فروش این دو دستگاه به بازارهای آسیایی مانند بازار هند محدود می‌شود و پس از آن وارد بازار کشورهای اروپایی و بازارهای جهانی می‌شود. A50، در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و مرجانی الهام گرفته از نور پراکنده عرضه می‌شود. A30، تنها در سه رنگ اولی موجود است.

نظر شما درباره گلکسی ای ۵۰ و گلکسی ای ۳۰ چیست؟ جالب اینکه خبری از گلکسی ای ۱۰ نشده است!

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

طبق مشخصات اعلام شده در gsmarena
حسگر اثرانگشت Galaxy A50 زیر نمایشگر هست

اگر این طور باشه احتمال 90 درصد نوری هست 🤔

.Alireza.

مشخصات که خوب هستن اندرویدشون ۹ هست از ایکون و شکل ساعت روی صفحه قفل مشخصه.
اثرانگشت هم زیر نمایشگر هست برای A50

قیمت A50 اگه ۲۵۰ دلار و A30 هم ۱۲۰ دلار باشه عالیه و رسما شیائومی و هواوی جلوش سوسک میشن هر چند حیف که چنین قیمتی از سامسونگ بعیده

m.b

یه چی بگو بشه دوست عزیز…
که بعد کنف نشی…
سامسونگ تا روزی که میخواد به 25 درصد سودی که رو گوشیاش میکشه آسیبی نرسه، نمیتونه اصلاً به رقابت با اون برندایی که گفتی فکر هم بکنه…
این گوشی ها هم در امکانات ممکنه حتی عالی باشن، اما طبق معمول با قیمت، سامسونگ گند میزنه تو هرچی امکاناته که دارن…

✔ TVKade

250 دلار؟ اگر سامسونگ همچین قیمتی گذاشت من برای همیشه با شیائومی خداحافظی میکنم و طرفدار سامسونگ میشم.
به قیمت 500-600 دلاری این گوشیا سلام کن.

.Alireza.

دوستان همونطور که دیدین اخر نظرم نوشتم بعید میدونم سامسونگ همچین قیمت هایی بزاره نگفتم قیمتاش اینا هستن
ولی اگه قصد رقابت بخواد داشته باشه این قیمت ها با توجه که گوشی های شیائومی و هواوی عالی هستن ولی تقریبا غیر ممکنه همچین چیزی باشه
تو سم موبایل هم نوشته تو اروپا A50 رو ۳۵۰ یورو قیمت گزاری کردن

✔ TVKade

هردو 6.4 اینچ؟ چه خبره
چیپ اگزینوس 9610 ضعیف تر از اسنپدراگون 670 و بهتر از 660 هست.
جالبه در a30 از اگزینوس 7885 استفاده کرده که یعنی این چیپ همونطور که قبلا گفتم از 7904 گوشیای سری ام بهتره.
قیمت؟ در نهایت قیمته که مشخص میکنه دستگاه ارزش خرید داره یا نه. a50 در حد mi9se سیصد دلاری هست.ببینیم سامسونگ چند قیمت میذاره.

m.b

پردازندش به mi 9 se نمیرسه…
دوربین اصلیش هم به mi 9 se نمیرسه…
جنس بدنش هم به mi 9 se نمیرسه…
بازه صفحه نمایشش هم به mi 9 se نمیرسه…
سرعت شارژش هم به mi 9 se نمیرسه…
فقط باتریش به نظر بهتر میرسه…
تازه اگر از حسگر داخل صفحه استفاده کنه…

m.b

(برای دلخوشی شماها اصلاً حرفی از قیمت هم نزدم)

✔ TVKade

در عوض باتری بزرگتر، IP68، هدفون جک و اسلاید میکرو داره و با هم یر به یر میشن ولی مدل سامسونگی دو برابر قیمت میخوره طبق شناختی که از سامسونگ دارم.

✔ TVKade

البته توی سایت سامسونگ هیچ اطلاعاتی از IP rating بودن این گوشیا نشده و بعیده باشن، با توجه به پلاستیکی بودن بدنه، نداشتن OIS و نداشتن حتی محافظ گوریلا گلس سامسونگ داره همون راه 2018 رو میره که پارسال گوشیاش بعنوان بدترین میان رده ها شناخته شدن.

mehrdad_ma

معادل اسنپ ۶۳۶ هم نیست اخه

Sajad_k

واقعا چه اتفاقی افتاده که شرکتها دوباره به پلاستیک روی آوردن؟؟

.Alireza.

صرفا جهت پایین اوردن قیمت و وزن کمتر

Vahid

ب گمونم پردازنده نسخه a30 در حد ۶۳۶
و نسخه a50 در حد ۶۶۰ یا حالا یکم بالا یا پایین تر
پس قطعا بد نیستن
میمونه قیمت
ک من قیمت های ۳۰۰ تا ۳۳۰
و ۲۲۰ تا ۲۵۰
رو خوب میدونم هرچند بازم جا داره بیاد پایین تر

m.b

قیمت 330 از سامسونگ؟
با اختلاف جوک سال بود…

Vahid

هوشنگ خان من باتوجه ب سابقه سامسونگ و از طرفی هم اینکه قصد مبارزه در میان رده داره این قیمت گفتم در اخر نوشتم بازم جا داره بیاد پاییت
اگه انتی سام داری خواهشا چشم بسته چیزی نخون باشه پسر خوب

m.b

عزیز من تو بگو 150…
سامسونگ a50 رو اگر حسگر داخل صفحه نمایش داشته باشه که میگن داره، کمتر 400-450 دلار نمیده…

✔ TVKade

این گوشیا اینقدر قیمت خوبی دارن که سامسونگ روش نشده قیمتو اعلام کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)