حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امکان مخفی کردن حفره دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ ممکن خواهد بود اما به صورت محدود

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ با قابلیتی به نام Hide front camera به کاربران اجازه می‌دهد تا حفره دوربین گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) را مخفی کنند. اما این قابلیت چگونه کار می‌کند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سامسونگ تمام قد به نمایشگرهای Infinity-O خود که در گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10از آن‌ها استفاده کرده، می‌بالد. اما این کمپانی برای کسانی که علاقه‌ای به حفره دوربین گلکسی اس ۱۰ که روی نمایشگر این گوشی ایجاد شده ندارد، پیشنهادی دارد. هر کاربری که نمی‌خوهد این حفره روی صفحه نمایان باشد، می‌تواند آن را از طریق منوی تنظیمات گوشی خود به حالت غیرفعال درآورد. البته به نظر می رسد است یک موقعیت محدود خواهد بود و سامسونگ نمی خواهد این بخش کاملا پوشیده شود.

درست مانند ناچ، به جای قرار گرفتن دوربین در حاشیه‌های بالای نمایشگر، سامسونگ تصمیم گرفته تا روی نمایشگر حفره‌ای را برای میزبانی از دوربین گوشی ایجاد کند. حفره دوربین گلکسی اس ۱۰ در واقع باعث حذف حاشیه‌های اضافی بالای صفحه شده است، با این حال اگر علاقه‌ای به این سبک طراحی جدید ندارید، هنوز هم قسمت تاریک بالای صفحه در دسترس شما خواهد بود.

به جای محو شدن کامل، این منطقه یک پس زمینه‌ی مشکی را به خود خواهد گرفت. این بدان معناست که صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها دیگر تا بالاترین نقطه از صفحه نمایش گسترش پیدا نخواهد کرد، اما همچنان در این منطقه‌ی مشکی می‌توانید مواردی نظیر نوتیفیکیشن‌ها، تعداد آنتن‌های سیم کارت، درصد باتری و دیگر اطلاعات سودمند را مشاهده کنید.

طبیعتا این قابلیت با تمام اپلیکیشن‌ها سازگار نخواهد بود و امکان دارد شما در هنگام استفاده با برخی اپلیکیشن‌های خاص، متوجه ناهماهنگی این قابلیت با چگونگی نمایش صفحه باشید. البته نگران نباشید، باید منتظر بمانید تا اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی شما پس از دریافت به‌روزرسانی، خودشان را با حالت Hide front camera گوشی های گلکسی اس 10 سامسونگ مطابقت دهند.

چنین قابلیت مشابهی در گوشی‌های ناچ اسکرین نیز وجود دارد، اما در اینجا با توجه به این که حفره‌ی دوربین در گوشی های سامسونگ کوچک است، کار این کمپانی نیز برای مخفی کردن آن سخت‌تر بوده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگر گلکسی اس ۱۰ بخرید از این قابلیت استفاده کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehrdad77

من مطمئنم تو ایران اگه کسی این گوشی رو بخره این قابلیتو خیلی کم استفاده میکنه .چون میخواد همه بدونن که اس ۱۰ داره و پولداره و …….

zanyar

درک نمیکنم چرا سامسونگ دوربین رو نچسبونده به حاشیه‌ی بالا ؟ چرا باید باز بالاتر از سوراخ دوربین چندتا پیکسل دیگه هم باشه و سوراخ رو بیاره پایین؟ خیلی بی معنیه این کارش ، اون چندتا پیکسل دور سوراخ دوربین چه خاصیتی داره ؟!؟!
نسبت به نمایشگر قطره طور مزیتی نداره و معایب زیادی هم داره. تقارن نداره. در کل خیلی حال به هم زنه. کاری کرد که احساسم به ناچهای بزرگ وسط صفحه بهتر شده‌. ببین این چیه دگ.

علی شیخ زاده

ناچ قطره ای هم متقارن تر و هم زیبا تر از تمام راه های موجوده.
اما روشی که سامسونگ انتخاب کرده بیشتر برای ایجاد تفاوت بوده و ریسکشو هم پذیرفته

Mohammadsoly

دوربین باید وسط میشد نه کنار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)