حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه حاشیه نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس با آیفون Xs مکس و هواوی میت ۲۰ پرو

یک هفته پیش بود که حاشیه نمایشگر گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس را در تصویری دیدیم و خیلی جذاب نبود. امروز اما تصویری منتشر شده که شاید پایانی بر همه این ماجرای حاشیه نمایشگر باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه حاشیه نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس با آیفون Xs مکس و هواوی میت ۲۰ پرو را داشته باشیم.

حاشیه لبه پایین آیفون Xs مکس هنوز از همه رقبا کمتر است

همانطور که در مقایسه حاشیه نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس با آیفون Xs مکس و هواوی میت ۲۰ پرو می بینید، حاشیه لبه پایین آیفون Xs مکس هنوز از همه رقبا کمتر است اما چقدر؟ خیلی کم. به هر حال اپل هنوز می تواند به خود افتخار کند که توانسته حاشیه پایین را تا آن حد کم کند.

حاشیه لبه پایین گلکسی اس ۱۰ پلاس از هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو کم تر است. همچنین حاشیه لبه های کناری گلکسی اس ۱۰ پلاس بسیار کمتر از رقباست. برای مقایسه بهتر بین گلکسی اس ۱۰ پلاس و آیفون Xs مکس را پایین تر ببینید:

مقایسه حاشیه نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس با آیفون Xs مکس

مقایسه حاشیه نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس با آیفون Xs مکس

به جز حاشیه لبه پایین که بسیار ناچیز در آیفون Xs مکس کمتر است می بینیم که حاشیه لبه کناری گلکسی اس ۱۰ پلاس بسیار بسیار کمتر از آیفون Xs مکس است. همچنین حاشیه لبه بالا نیز در گلکسی اس ۱۰ پلاس کمتر است. این ها را در نظر داشته باشید به علاوه اینکه سوراخ نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس مساحت کمتری نسبت به ناچ آیفون Xs مکس دارد، به صورت کلی می توان گفت که نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی اس ۱۰ پلاس بالاتر از آیفون Xs مکس خواهد بود.

نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی اس ۱۰ پلاس بالاتر از آیفون Xs مکس خواهد بود

به این صورت در این جنگ حاشیه‌های نمایشگر به نظر می رسد که برنده سامسونگ باشد اما چون حاشیه نمایشگر آیفون Xs مکس متقارن تر است، در نگاه ما ساده تر حذف می شود.

نظر شما کدام یک بهتر است؟ حاشیه نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس یا آیفون Xs مکس و یا پرچمدارهای هواوی؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی بی حاشیه بودنم مشکلپیش میاره یکم حاشیه لازمه

chalton

حاشیه پایین که در اصل برابری میکنه با xs max و حاشیه های لبه کناری هم که سامسونگ یکه تازه،در کل برنده این رقابت اس 10 هست،بدون تعصب امسال رقبا هیچ شانسی در مقابل سامسونگ نخواهند داشت.اگه کلی بخواید حساب کنید پرچمدارای برندهای رقیب هر کدومشون نقطه ضعف هایی دارن ولی اس 10 واقعا بدون ایراد خواهد بود و با اختلاف یکه تازی میکنه در دنیای موبایل.

علی شیخ زاده

در زمینه تقارن حاشیه ها و میزان حاشیه پایین نمایشگر برتری کامل با آیفونه بعداز دو سال هنوز هم شرکت های اندرویدی نتونستن بهش برسن.
چراکه میزان حاشیه از چهار جهت برابره و بنظرم این برابری کاملا عمدی هست و اگر بحث تقران نبود میتونست حاشیه های کناری رو کمتر از این چیزی که هست درنظر بگیره
اما از نظر درصد صفحه نمایش به بدنه از بقیه جا مونده و اس ۱۰ پلاس تونسته بالاترذاز بقیه قرار بگیره.
البته حرف من درمورد این تصویره و ممکنه روز معرفی چیز دیگه ای معرفی بشه

ahmad

در مورد آیفون و‌تقارنش کاملا موافقم باهات شرکتی که حاشیه پایینش اینقدر کمه این قدرتو داره حاشیه کنارشو صفر کنه ولی بخاطر تقارن این کارو نکرده

نیما عرفانی

لازمه این نکته هم در نظر بگیریم ، کم شدن بیش از حدِ حاشیه ها همون قدر که در بحث بصری و زیبایی ظاهری تأثیر مثبت داره ، در مقاومت صفحه نمایش هم تأثیر منفی میذاره.
اپل به خاطر همین قضیه نخواست حاشیه های کناری رو کاملاً حذف کنه. به همین جهت صفحه نمایش های خمیده مقاومت کمتری در برابر ضربه و سقوط نسبت به صفحه نمایش های تخت داره.

ahmad

دقیقا این هم یک مورد مهمه نیما جان

علی شیخ زاده

بله این نکته هم هست که من نگفتم و شما اشاره کردید ممنون

نیما عرفانی

@احمد
@علی شیخ زاده
🙂

نیما عرفانی

البته آقای ع.طایی بهتر بود بازم تبعیض قائل نشین و پی ۳۰ هواوی و ایکس زد ۴ سونی هم حداقل از روی رندرهاشون به این مقایسه اضافه میکردین.
من با آیفون XS مکس کار کردم ، واقعاً از هر ۴ طرف حاشیه داشت ولی چون طراحی متقارن داره حاشیه هاش کمتر به نظر میرسه. اگه رندرهای ایکس زد ۴ واقعیت داشته باشه پس میشه گفت کم ترین میزان حاشیه در قسمت پایین متعلق به پرچمدارِ سونیه حتی پی ۳۰ هواوی هم در رندرها حاشیه های پایین کمتری نسبت به پرچمدار اپل و سامسونگ داشت اما در مورد حاشیه های کناری سامسونگ موافقم، حاشیه هاش بسیار کمه و نزدیک به صفره که به لطف صفحه نمایش خمیده امکان پذیر شده و اگه این مورد رو فاکتور بگیریم بازم پرچمدار سونی با طراحی متقارن حاشیه‌ی پایین با حاشیه های کناری چپ و راست ، رقیب اصلیِ گلکسی إس ۱۰ به حساب میاد.
همچنان معتقدم بالاترین درصد صفحه نمایش به بدنه رو گلکسی إس ۱۰ با میزان بالای ۹۰ درصد داره چون پرچمدار سونی بازم قسمت بالاش حاشیه هست.

نیما عرفانی

بله درسته ولی عادلانه تر این بود که تا اضافه شدن پرچمدارهای هواوی و سونی و الجی و حتی شیائومی هم صبر میکردین بعد بررسی حاشیه هاشون منتشر میشد.
قبلاً هم یه پست گذاشته بودین در خصوص مقایسه ی حاشیه های آیفون XS max ، گلکسی إس ۱۰ و میت ۲۰ پرو.

Mashallah_khan

اپل به یه چیزی که باید افتخار کنه حاشیه های بغلیش اندازه ای هستن که پایین رده سونیم با وجود کلی حاشیه بالا پایینش از این کمتره

Vahid

اینکه بخایم بگیم حاشیه اس۱۰ تو بغل از بقیه کمتر بیشتر شبیه ی خود گول زنی هست
اون خمیده و اینا خمیده نیسن
ب گمونم حاشیه بغل تو همین حد اپل بهتره حداقل از نظر مقاومت

amer

سلام اقای عطایی به نظر شما حاشیه پایین xperia xA3از ایفون xs maxکمتر هست؟

amer

جناب عطایی یه سوال چرا گلس محافظ صفحه نمایش xz4وxa3منتشر شد ولی گلسxa3 ultraتا حالا دیده نشده و فقط کاورش دیده شده .با تشکر

MohammadFarhaadi

به نظرم گوشیای کم حاشیه تر از بقیه برندا بود برای بررسی طوری که هیچکدوم از ای گوشیا تو بررسی نباشن بهتر بود منبع خبر حداقل دو یاسه گوشی کم حاشیه از بقیه برندا میاورد و با اونایی که کم حاشیه ترن مقایسه میکرد.هر چند بخاطر محبوبیت برندای بالاست که این مقایسه انجام شده ولی گوشیای شیائ.می و اوپو ویوو هم فروش بالایی دارن و محبوبن.به هر حال ممنون از آقا سینا بابت خبر.

Sadeghh

حاشیه پایین اس 10 از میت 20 پرو کمتره ولی به نظر با میت 20 برابره!!

Mortazavi

سامسونگ واقعا تو بحث حاشیه داره قوی کار میکنه فقط ای کاش این لکه ننگ لعنتی(حفره دوربین دوگانه سلفی) رو نمیزاشت یا حداقل یه تک دوربین سلفی از نوع tof میزاشت که انقدر زشت نشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)