حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون Xr پرفروش ترین آیفون در امریکا در ماه گذشته شد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

آیفون Xr از پیش از عرضه رسمی و وقتی که در مرحله شایعات بود، “آیفون پرفروشه” بود! طبیعتا قیمتی که ۲۵٪ ارزان تر از آیفون Xs است و تنوع رنگی و ظاهر به روزشده ترندی با نمایشگر کم حاشیه و البته چیپست قدرتمند اپل A12 می تواند از جمله مواردی باشد که این حدس زده می شد. حالا طبق آمار می بینیم که آیفون Xr پرفروش ترین آیفون در امریکا در ماه گذشته شده و این رکورد جالبی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

طبق گزارشی که از موسسه CIRP منتشر شده، در بین آیفون های فروخته شده در ماه گذشته بازار امریکا حدودا ۶۷٪ از کل فروش مربوط به آیفون های ۲۰۱۸ بوده است. در حقیقت این ۶۷٪ ترکیب سهم ۳۲٪ آیفون Xr و سهم ۳۵٪ آیفون Xs و آیفون Xs مکس است. به این ترتیب آیفون Xr به تنهایی موفق به کسب حدود یک سوم از فروش کل آیفون های فروخته شده در ماه گذشته شده است.

یک سوم از کل آیفون های فروخته شده در ماه گذشته آیفون Xr بوده است

سال گذشته در مدت مشابه آیفون X توانسته بود به تنهایی سهم ۳۰٪ از بازار را کسب کند که با توجه به مقایسه آن زمان و انتظارات موجود، شاید بتوان گفت که آیفون Xr با قیمت ۷۵۰ دلار آنقدرها هم عالی نفروخته است. البته در نظر داشته باشید که آیفون Xs و آیفون Xs مکس نیز همزمان با آیفون Xr در بازار بوده اند و مجموع فروش این دو برادر از آیفون X بیشتر شده است.

جالب است بدانید که ۸۲٪ خریداران آیفون جدید از کاربران نسل قبلی همین دستگاه بوده اند که آیفون خود را به یک آیفون جدید ارتقا داده اند و ۱۶٪ از اندروید به iOS و آیفون های جدید کوچ کرده اند. سال گذشته این ارقام برابر ۸۶٪ و ۱۱٪ بوده است و این نشان می دهد که حداقل در بازار امریکا کوچ از اندروید به iOS افزایش پیدا کرده است.

طبق این بررسی کوچ از اندروید به iOS در بازار امریکا افزایش پیدا کرده است

البته گفته می شود در این بررسی فقط ۱۶۵ نفر از کاربران اپل شرکت کرده اند ولی موسسه CIRP بر اساس داده های قبلی توانسته تخمینی از کل شرایط موجود بزند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید راهبرد اپل برای ارایه پرچمدار اقتصادی آیفون Xr خوب بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

راهبرد خیلی خوبیه منتها ای کاش نوع نمایشگر رو بهتر انتخاب میکرد و همچنین قیمت .
یادمه دو سال پیش میگفتم سیاست کسب حداکثر سود، در بلند مدت به ضرر اپل تموم میشه و انگار همینطور هم داره میشه

ahmad

سهام شرکت ها دیروز به شدت رفت بالا آمازون ۹ درصد اپل و گوگل هم ۷ درصد شاید سهام اپل بخاطر این آمار رفته بالا

CAPCOM

علت فروش بیشتر بخاطره قیمت پایینتر و استفاده‌ از همان چیپستA12بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)