حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دور زدن تحریم با بیت کوین

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی

ارز‌هایی مانند بیت‌کوین به علت تسهیل در مراحل نقدشوندگی و اعتبار جهانی به راحتی می‌تواند به تبادلات بین کشور‌ها کمک کند. ما نیز این روزها از نظر جا به جا کردن پول خیلی مشکل داریم اما به نظر می رسد که دور زدن تحریم با بیت کوین یا رمزارزهای دیگر راحت تر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بیت‌کوین طی چند ماه اخیر به ثبات نسبی رسیده است (البته افت ناگهانی این روزها را در نظر داشته باشید) و از نظر امنیت نیز یکی از قابل اعتمادترین ارز‌های دیجیتال است که تا به امروز کسی نتوانسته سیستم آن‌ را هک و به کدهای آن دسترسی پیدا کند و به همین دلیل می‌تواند مورد توجه افراد و حتی دولتمردان قرار گیرد.

حسینی افزود: درحال حاضر بیت‌کوین اعتبار زیادی در جهان دارد و بدون شک بسیاری ازکشورها حاضر به تبادلات تجاری خود مبنی‌بر این نوع ارز خواهند بود؛ چون به راحتی قابل انتقال است و از آن مهمتر می‌توان آن را در کمتر از چند ساعت به هر واحد پولی تبدیل کرد.

این کارشناس ارز‌های‌دیجیتال با اشاره به اینکه شرکت‌های معتبر زیادی از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، گفت: کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت‌های شرکت‌های مطرح به خرید و فروش محصولات خود برپایه بیت‌کوین اقدام کنند و این موضوع از جایگاه و اهمیت ارزهای دیجیتال حکایت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از بیت‌کوین می‌تواند با حجم بسیار بالا بین ایران و دیگر کشورها مورد استفاده قرار گیرد؟ گفت: اگر راهکارهای مناسبی برای این کار در نظر گرفته شود، هیچ مشکلی در تجارت‌های بین کشور‌ها نیست و در حوزه کلان نیز می‌توان از بیت‌کوین استفاده کرد.

حسینی با اشاره به حساب‌های ایرانی بیت‌کوین که اخیرا توسط آمریکایی‌ها مسدود شد، اظهار کرد: این حساب‌ها به دلیل مرتبط بودن با حساب‌ها و شرکت‌های آمریکایی ، قابل ردیابی بودند و اگر در خارج از این کشور ایجاد می‌شدند آمریکایی‌ها نمی‌توانستند آن‌ها را مسدود کنند.

این کارشناس ارز‌های دیجیتال افزود: یکی از ویژگی‌های ارز‌هایی مانند بیت‌کوین همین موضوع است و هیچ کشور، نهاد و یا شخصی نمی‌تواند حساب‌ها را کنترل کند.

وی با بیان اینکه بیت‌کوین تنها ارز دیجیتال رمزنگاری شده نیست، گفت: برای دور زدن تحریم‌ها باید ارزهای دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرند چون هریک از سکه‌های‌مجازی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و باید دید کدام‌یک برای این کار مناسب‌ترخواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

اگه میسه در مورد برنامه pivot و ارز دیجیتالش هم یه پست بزارید

Jahandar

این یارو حسینی خودش اسکله یا مخاطب رو اسکل فرض کرده؟؟؟ توی دو تا جمله پشت سر هم دو تا حرف کاملا متضاد زده و با همین تضاد اعتراف کرده بیت کوین امنیت نداره و قابل ردیابیه ? :

[حسینی با اشاره به حساب‌های ایرانی بیت‌کوین که اخیرا توسط آمریکایی‌ها مسدود شد، اظهار کرد: این حساب‌ها به دلیل مرتبط بودن با حساب‌ها و شرکت‌های آمریکایی ، قابل ردیابی بودند و اگر در خارج از این کشور ایجاد می‌شدند آمریکایی‌ها نمی‌توانستند آن‌ها را مسدود کنند.
این کارشناس ارز‌های دیجیتال افزود: یکی از ویژگی‌های ارز‌هایی مانند بیت‌کوین همین موضوع است و هیچ کشور، نهاد و یا شخصی نمی‌تواند حساب‌ها را کنترل کند.]

از یه طرف قبول داره حسابهای بیت کوین ایرانیها در آمریکا ردیابی و مسدود شدند (توجیهشم اینه که چون با حسابها و شرکتای آمریکا در ارتباط بوده ردیابی و مسدود شده!!)
از اونطرف خط بعد میگه حسابهای بیت کوین توسط هیچ کشور و نهاد و شخصی قابل کنترل نیست!!!
با این توجیه کردنشم، فردا اگه حسابای بیت کوین ایرانیا رو در انگلیس ببندند میاد میگه چون با حسابها و شرکتای اینگلیسی در ارتباط بوده!
اگه حسابای بیت کوین ایرانیا رو در فرانسه ببندند میاد میگه چون با حسابها و شرکتای فرانسوی در ارتباط بوده!!
خلاصه در هر خرابشده ای با این منطق جناب کارشناس، حسابهای ایرانیا قابل کنترل و ردیابی و مسدود شدنه!!!!! پ دیگه اون ادعای عدم قابل ردیابی و کنترل کردن چیه؟؟!!! ????

پ.ن : بگذریم از دستبردهای میلیون دلاری که به صرافیهای مجازی میزنند و نشون میده امنیت ادعا شده در مورد عدم امکان دزدیدن این ارزها هم دروغی بیش نیست. ??

Amin.light33

عزیزم فک کنم امنیت رو اشتباه متوجه شدی، اول اینکه اگه بیت کوین هات تو کُلد والت باشه یا تو لجر یا ترژر هیچ بنی بشری نمیتونه هکت کنه، بعدشم که اون حساب هایی که بلاک شدند حساب هایی بودند که تو صرافی بودند( صرافی ها از طریق آی پی یا بعضی هاشون مدارک ایرانی تونستند حساب هارو بلاک کنند), وگرنه اگه تو والت درست و حسابی باشه هیچ کسی بلاک نمیتونه

Mohammadsoly

چه چیز خوبیه این بیس کویت

ronin

من در عجبم اگه خوبه چرا سایتای مرتبط با ارز مجازی مثل blockchain.com فیلتره
یا واسه اینا خوبه واسه ما‌بد
چجوریه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)