حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک واقعیت مجازی هوآوی بین ۱ تا ۲ سال دیگر رسما عرضه می شود

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | مطالب ترنجی

عینک واقعیت مجازی یکی گجت های است که پس از ۲۰۲۰ خیلی بیشتر از این روزها درباره آن ها خواهیم شنید. داستان عینک واقعیت افزوده یا همان عینک AR با گوگل گلس آغاز ولی با لغو شدن آن پایان نیافت. تقریبا همه شرکت ها در تکاپوی تصاحب این آینده هستند و تا کنون اپل و اینتل بیشترین سر و صدای تجاری را پیرامون آن داشته اند. اینتل با یک نمونه پیش تولید و اپل با شایعات اما هوآوی حالا با یک خبر رسمی وارد گود می شود! طبق اظهار نظر مدیر عامل این شرکت چینی، عینک واقعیت مجازی هوآوی بین ۱ تا ۲ سال دیگر رسما عرضه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پیش از ادامه باید تاکید کنم که تصویر اصلی مطلب تزئینی است. بسیار خوب، ما در ترنجی خواندیم که عینک اپل (Apple Glasses) که مبتنی بر واقعیت مجازی (AR) است تا سال 2020 عرضه می شود و باید منتظر اخبار هیجان انگیزی در آن بازه بود. طبق پیش بینی موسسه IDC امسال ۰.۲ میلیون و سال ۲۰۲۲ حدود ۲۲ میلیون (دقیقا ۲۱.۵۶ میلیون) به فروش برسد. هوآوی که این روزها در تلاش برای پس زدن سامسونگ از سر راه خود برای تصاحب عنوان پرفروش ترین برند موبایل هوشمند است، قطعا نگاهی قوی به چنین بازار پر پتانسیلی دارد.

مدیر عامل هوآوی آقای Richard Yu در مصاحبه خود با شبکه CNBC امریکا درباره این شرکت برای عینک واقعیت افزوده (AR) صحبت کرده است. بخشی از صحبت او را می توانید پایین تر بخوانید:

با این واقعیت افزوده، شما می توانید عینک های واقعیت افزوده داشته باشید که با موبایل شما کار می کند، شاید شما در فضای بیشتر چیزهای بیشتر ببینید. در ابتدا شاید چیز خاصی به نظر شما نباشد اما به مرور زمان ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. من فکر می کنم تا یک یا دو سال دیگر این صنعت به صورت تجاری ارایه می شود، حتی هوآوی شاید. ما دستگاهی به تجربه کاربری بهتری ارایه خواهیم کرد.

به این صورت باید بیشتر به AR یا همان واقعیت افزوده فکر کنیم ولی اینکه این عینک ها همچنان وابسته موبایل باشند خود به هزینه زیاد و دردسرهای دو دستگاهه بودن منجر می شود که جالب نیست، شاید 5G بتواند این وابستگی محدوده نزدیک بلوتوث طور را کمتر کند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید فاتح آینده عینک های واقعیت افزوده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

هواوی بدجور افتاده تو مسیر پیشرفت به عملکرد این شرکت از سال ۲۰۱۴ تا الان توجه کنید مدیریت و سیاست های صحیح موج میزنه جوری که تو بازار کاملا راکد و بعضا منفی رشدی ثابت داره.
راستی امروز یه خبر در مورد پی ۳۰ پرو اومده و میگه که زوم ۱۰ برابری اپتیکال خواهد داشت که البته صحت این خبر با گذشت زمان مشخص میشه
https://www.phonearena.com/news/huawei-four-rear-cameras-10x-optical-zoom-flagship-phones-2019_id110945

علی شیخ زاده

ببخشید تصحیح میکنم البته گفتن پرچمدار ۲۰۱۹ و اسمی از پی ۳۰ نیومده

کهکشان

قبلا در مورد میت 20 پرو هم گفتن زوم اپتیک 5 برابری داره ولی خبری نبود
راستی تو یه مقایسه نمیدونم فکر کنم خودت گذاشته بودی یا ترنجی بود
زوم دیجیتال پیکسل 3 از زوم اپتیک میت 20 پرو خیلی بهتر بود
موفق باشی

علی شیخ زاده

منم گفتم گذشت زمان مشخص میکنه این خبر چقدر صحت داره نگفتم حتما این خبر واقعیه?
اون زومی که شما دیدی تو حالت نایت مود بود

علی شیخ زاده

ضمن اینکه زوم ۵ برابری هواوی دروغ نبوده و بسیار با کیفیتم هست منتها اپتیکال نیست

کهکشان

نه برعکس در روز بود حالا لینکشو پیدا میکنم میفرستم برات
ضمنا توی خبر ها گفتن زوم اپتیک 5 برابری وگرنه پی 20 پرو هم زوم 5 برابری داشت

علی شیخ زاده

https://youtu.be/iJ3Bre4D52I
خدمت شما مقایسه کامل دوربین میت ۲۰ پرو و پیکسل ۳ ایکس ال توی همه حالت ها که شامل زوم ۳ برابری و ۵ برابری هم میشه?

کهکشان

بعد ببخشید مگه عینک واقعیت مجازی که با موبایل کار میکند قبلنم نبود ؟

CAPCOM

یادش بخیر یه زمانی تو بخش ارتباطات راه آهن میرفتیم همه وسایل ارتباطی ساخت هواوی چین بود بعدشم مودم های هواوی بعدش گوشیه جی ۶۰۰ الانم پی ۲۰ ای بعدشم بهتر خواهد شد

CAPCOM

روماس جان برو متنو کامل بخون بعد کامنت بذار

کهکشان

شدی رفیق عطایی هرچی واست کامنت میذارم حذف میکنه ! مرسی اقای عطایی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)