حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک اپل (Apple Glasses) که مبتنی بر واقعیت مجازی (AR) است تا سال 2020 عرضه می شود

چه ما بخواهیم و جه نخواهیم آینده بر پایه AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) خواهد بود و دلیل مشخص است، ارتباط راحت تر! به گذشته نگاه کنید و مثلا نحوه کارکرد با کامپیوترهای دارای سیستم عامل داس (MS-Dos) و یک سیستم عامل دارای جلوه گرافیکی مثل مک یا بعدها ویندوز. به موبایل ها نگاه کنید که چطور از عصر کیبرد عبور کرده اند و از رابط کاربری نقطه ای کوچ کردند. این تغییر قطعا صورت می پذیرد و یکی از رویاهای بشر را می توان سیستمی دانست که همه چیز را جلوی چشم شما نشان دهد و خودش دیده نشود، چیزی شبیه به یک لنز هوشمند. تا آن زمان اما شاید عینک هوشمند یا عینک واقعیت افزوده بتواند بهترین ایده باشد. امروز یکی از منابع قابل اعتماد می گوید که عینک اپل (Apple Glasses) که مبتنی بر واقعیت مجازی (AR) است تا سال 2020 عرضه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

گوگل گلس

گوگل گلس

گوگل گلس (Google Glass) را که به یاد دارید؟ اگر به یاد ندارید با تصویر بالا به خوبی به یادش خواهید آورد! گوگل گلس تلاش این غول فناوری بود برای ارایه یک دسته بندی جدید از گجت ها که بر اساس واقعیت مجازی فعالیت می کرد. این عینک تا مرز عرضه عمومی هم پیش رفت اما عرضه آن لغو شد. مشخصا دلیل را می توانستیم درک کنیم، این عینک اصلا کاربرد خاص نداشت و با توجه به دوربینی که روی آن بود حریم خصوص را به خطر می انداخت. حالا و پس از سال ها با پیشرفت فناوری، شاهد عینک اینتل بودیم که دیگر مثل گوگل گلس عجیب و غریب نبود و خیلی شبیه به یک عینک عادی می توانستید استفاده کنید و از همه مهم تر اینکه مثل گوگل گلس اصلا نیاز نیست یک چشم شما به آسمان باشد چون محتوا دقیقا روی شیشه جلوی چشم شما نمایش داده می شود، نه بالا تر از آن!

عینک اینتل

عینک اینتل

عینک های واقعیت افزوده به صورت جسته گریخته در بعضی نمایشگاه ها به نماش در می آیند اما مشخصا هیچ استارت آپی نمی تواند به اندازه شرکتی که ارزشش حالا از 1 تریلیون دلار عبور کرده است، در تجاری سازه ایده و تحقیق و توسعه آن موفق باشد. بله، امروز خبر می رسد که اپل می خواهد تا سال 2020 که خیلی هم دور نیست و تقریبا 1.5 سال تا آغازش فاصله داریم، عینک هوشمند مبتنی بر واقعیت مجازی خود را رسما ارایه کند.

سال گذشته شنیدیم که عینک هوشمند اپل (Apple Glass) با سیستم عامل rOS ارایه خواهد شد که برای واقعیت مجازی بهینه شده است. همچنین مدل دستگاه پیش تولید آن T288 خواهد بود. انتظار می رفت که سال آینده یعنی 2019 شاهد ارایه عینک اپل باشیم اما به گفته تیم کوک فناوری هنوز در رده ای نیست که برای ارایه این دسته گجت ها آمادگی داشته باشد و در صورت ارایه، کاربران با آن ارتباط برقرار نمی کنند.

همچنین در این گزارش عنوان می شود که قیمت عینک هوشمند اپل (Apple Glass) حدود 1300 دلار باشد که واقعا گران است اما اگر به یاد داشته باشید گوگل گلس نیز دستگاه بسیار گرانی بود، در حقیقت نسخه توسعه دهنده آن با قیمت 1500 دلار در سال 2015 عرضه شد.

همچنین در این گزارش با ماشین اپل (Apple Car) هم اشاره می شود که در مطلب بعدی به آن اشاره خواهیم کرد اما این را فعلا بدانید که با این پروژه ها اپل به سوی 2 تریلیون دلاری شدن پیش می رود!

نظر شما چیست؟ اپل می تواند همانند انقلابی که در دنیای موبایل های هوشمند داشت، دنیای عینک های هوشمند واقعیت مجازی را هم رهبری کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)