حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست کایرین ۹۹۰ با مودم 5G ساخت هوآوی Balong 5000 معرفی می شود

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

دو ماه پیش بود که چیپست کایرین ۹۸۰ (Kirin 980) اولین چیپست ۷ نانومتری دنیا با دو NPU و سرعت ۱.۴ دانلود گیگابیت رسما معرفی شد و تا معرفی نسل بعدی حدود ۱۰ ماه فاصله داریم، در حقیقت قرار است که برای هوآوی میت ۳۰ یا چنین دستگاهی و نه در هوآوی پی ۳۰ که پرچمدار بعدی هوآوی است پس فاصله زیادی تا آن داریم اما اولین شایعه به ما می گوید که چیپست کایرین ۹۹۰ با مودم 5G ساخت هوآوی Balong 5000 معرفی می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گفته می شود هوآوی ۲۵ میلیون دلار هزینه توسعه برای زیربرند HiSilicon خود که چیپست های کایرین را می سازد، داشته است ولی مشخص نیست که این مبلغ دقیقا در چه راستایی هزینه شده یا مربوط به چیست و حتی چرا در این خبر عنوان شده است اما خب! چیپست بعدی هوآوی احتمالا کایرین ۹۹۰ (Kirin 990) نام خواهد داشت و روی معماری ۷ نانومتری توسط شرکت تایوانی TSMC توسعه داده می شود.

گفته می شود که تعداد ترانزیستور و مصرف انرژی مانند نسل پیشین خواهد بود اما مهم ترین تغییری که در کایرین ۹۹۰ (Kirin 990) شاهد خواهیم بود، مودم 5G ساخت هوآوی Balong 5000 است که در حضو خواهد داشت. به این ترتیب می توان انتظار داشت که پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۹ هوآوی یعنی هوآوی میت ۳۰ حتما از فناوری 5G بهره ببرد اما درباره پرچمدار نیمه اول یعنی هوآوی پی ۳۰ اطلاعاتی در دست نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که کایرین ۹۹۰ می توان خود را همانند کایرین ۹۸۰ به عنوان یک رقیب قابل تامل معرفی کند؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

یه جا خوندم اون مبلغ صرف توسعه گرافیک اختصاصی شده

chalton

تا یه خبری از سامسونگ میاد هواوی سریع یه خبر لو میده،اکسینوس خبرش میاد،کایرین یه خبر ازش درز پیدا میکنه،صفحه نمایش سامسونگ قراره اینجوری باشه،هواوی خبر صفحه نمایش گوشی آینده اش درز میکنه بیرون،دوربین گوشی جدید سامسونگ قراره اینجوری،هواوی داره روی دوربین شگفت انگیزی کار میکنه،??
هواوی نامی که میشناسید و به آن اطمینان ندارید.

BeFair

مودم 5G خود هوآوی، جالبه

هوآوی پولاتو دور نریز، اپل سلطانه این صنعته 🙂

کهکشان

کدوم صنعت ؟ مودم؟ ترو خدا این یکیو بیخیال شو ایفون هنوز سرعت مودمش به ۸۰۰ مگابیتم نرسیده مودماشم یا کوالکام میزنهیا اینتل !

حالا من ی چیزی بهت بگم همین خود تو برو جلو شرکت اپل بگو ایرانیم و تعصب شمارو میکشم ! اگه همونجا بهت نخندیدن و نگفتن get lost بعد بیا اپل اپل کن

علی شیخ زاده

احتمال اینکه چیپست ۹۸۵ یا ۹۹۰ روی پی ۳۰ پرو قرار بگیره خیلی زیاده چون قبلا هم از این اتفاقات افتاده و چیپست سری پی نسخه ارتقا یافته سری میت بوده مثلا کرین ۹۵۰ و ۹۵۵!.
طبق این خبر هم انگار ۹۹۰ همون چیپست کرین ۹۸۰ فقط مودم ۵جی بهش اضافه شده و یک مقدار بهینه تر شده و بعیده بعنوان چیپست پرچمدار سال بعدی معرفی بشه و از طرفی مدیر هواوی قبلا گفته بود گوشی منعطف هواوی ۵جی خواهد بود و این گوشی نیمه اول ۲۰۱۹ معرفی میشه
با این حساب احتمال اینکه توی پرچمدار نیمه اول شاهد همچین چیپستی باشیم خیلی زیاده

کهکشان

از یه نسل تا نسل بعدی تنها تغییرش فقط یه مودم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)