حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر HD آیفون Xr از نمایشگر FHD بعضی برندها بهتر است

نوشته

5 سال قبل | 22 دیدگاه | اپل، تست، تماشا کنید، مقایسه، نمایشگر

ما دو روز پیش به این پرسش که  آیا «نمایشگر آیفون Xr واقعا افتضاح است؟» پاسخ دادیم اما هیچ چیز به اندازه زمانی که کاربر با چشم خود بررسی کند، پاسخ قانع کننده ای نیست. بد نیست مقایسه نمایشگر HD آیفون Xr با نمایشگر FHD پوکوفون F1 که هر دو IPS LCD هم هستند را با هم ببینیم و نظر کاربران را جویا شویم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در این تست ناشناس یا همان (Blind Test) بین نمایشگر HD آیفون Xr و نمایشگر FHD پوکوفون F1 دیدیم، تمام کاربران و بدون هیچ استثنایی نمایشگر آیفون Xr را انتخاب کردند با وجود اینکه محتوای در حال نمایشگر روی هر رو موبایل FHD بود اما نمایشگر آیفون Xr رزلوشن HD دارد و شاید اینطور فکر کنید که هنگام پخش نمایشگر FHD باید برای محتوای FHD شارپ تر باشد که باید هم همینطور باشد اما گویا اینطور نیست!

نمایشگر FHD شیائومی پوکوفون F1 هیچگاه جز بهترین ها نبوده است و حتی اگر بررسی های آن را ببینید به وضوح مشخص این که این نمایشگر در حد و اندازه های متوسط ظاهر شده است اما این مقایسه در جواب به هجوم اکثر کاربران و حتی یوتیوبرها (اینجا مستقیما در پاسخ به انتقادهای بی امان jerry) به نمایشگر HD آیفون XR و مقایسه آن با نمایشگر FHD موبایل های ارزان قیمت است. به یاد داشته باشید که پوکوفون F1 تنها ۳۰۰ دلار قیمت دارد و آیفون Xr با قیمتی معادل ۲.۵ برابر آن یعنی ۷۵۰ دلار به فروش می رسد!

مشخصا همچنان نمی توان HD بودن نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون Xr با این قیمت را توجیه کرد اما نیت این تست مشخص کردن کیفیت بالای این پنل است و اینکه همیشه مشخصات روی کاغذ همه چیز نیست. همچنان تاکید می کنم چیزی از ارزش های پوکوفون F1 با قیمت ۳۰۰ دلار کم نشده اما باید واقع بین بود که نمایشگر آیفون Xr از خیلی از نمایشگرهای این رده قیمتی به مشخصات بهتر، عملکرد راضی کننده تری خواهد داشت. اگر آیفون XR را در کنار یک موبایل هم قیمت خود در اکوسیستم اندروید قرار بدهید قطعا حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

به هر صورت! جمع بندی این مقایسه را می توان در عدم اتکا صرف به مشخصات روی کاغذ دانست. نظر شما چیست؟ انتخاب شما و دلیل شما؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لازمه تَکرار کنم “اپل روح فناوری” ؟! ماشالله به این کیفیت

BeFair

داداش اگر شما با کم کردن روی گوشی 300 دلاری خوشحالی، من حرفی ندارم!

Amin

بعضیا مثل ایشون این انتظار رو دارن

اپل، روح فناوری :)

من خوشحال نیستم، دوستان دیگه هی می گفتم رزلوشن پایینه رزلوشن پایینه، بیا اینم رزلوشن کمتر اما در دید کاربر شارپ تر!

همچین تیتر زدن من فک کردم سامسونگ یا سونیو محو کرده بابا جان دگ نتونه از عهده این گوشی بربیاد باید شک کرد

Amin

منتظرت بودم استاد بزرگوار

chalton

این تست معلومه سرش میخوره به فن های اپل،تو هم خیلی اگل رو دوست داری ایفون xr رو با سری A سامسونگ که میان رده هم هست مقایسه کن ببین روح فناوریت چه جوری میخوره با مخ رو زمین،زیاد حساس نشو اپل تز آیفون 6 به بعد شروع کرد تقلید از سامسونگ اگه دوست داشتی برو سرچ کن میفهمی.روح فناوری رو به سری نوت میگن،روح فناوری رو به گوشی منعطف سامسونگ میگن روح فناوری رو به برند سامسونگ میگن که دنیای تکنولوژی مدیونشه.

pouya

چقد تخیلی صحبت میکنی خسته نشدی ؟ دیگ چرت گفتنم حدی داره شورش در اوردی

Saeed Mohammadipouya

دگ زیادی داری اغراق میکنی تو مقایسه پرچمدار اپل و سامسونگ دیدیم که چجوری شارپ تر کرده بود اپل صفحرو و سامسونگ انگار یه تابلوی نقاشی ابرنگی بود

Pouya

عزیز یه جوری میگی روح فناوری انگار بقیه جلبکن :/ نمیگم اپل شرکت بدیه ها نه منم قبولش دارم و قابل احترامه و تا حالا هم به خاطر یه سری مسائل سلیقه ای ایفون نگرفتم مثلا با اندروید راحت ترم هر چند از x به بعد بیشتر قبولش دارم هم نمایشگرش بهتر شد هم از اون طراحی که جالب نبود به خاطر حاشیه های زیادش(که سلیقه منه هر کس ممکنه یه نظری داشته یاشه و نظرشم محترمه) فاصله گرفت و بهتر شد وگرنه قطعا شرکت مهمیه ولی دیگه پیاز داغشو زیاد نکنید این روح فناوری فقط توی اپل خلاصه نشده علاوه بر اپل همه ی شرکتا هستن همه شرکتا کنار هم روح فناوری رو تشکیل میدن نه فقط اپل یا فقط سام

pouya

باهات موافقم

هرشرکتی به سهم خودش تو پیشرفت و نوآوری کمک کرده اینکه بگیم ی برند فقط هست

و بقیه هیچ کاری نکردن اخر بی انصافیه

علی شیخ زاده

نباید از یه گوشی ۳۰۰ دلاری اونم با مشخصات بالارده انتظاری بیشتر از این داشت.
ولی نمایشگر ایفون ۱۰ آر عالیه

HM-Royal

رزولوشن بالاتر الزاما” باعث کیفیت بالاتر نمیشه همه اینا به کیفیت سخت افزار و نرم افزادر دیسپلی توسط سازنده بستگی داره

HM-Royal

نرم افزار
آقا چرا گزینه ادیت کامنت رو اضافه نمیکنید !؟ حتی دو دقیقه!

CAPCOM

محصولاته اپل سفارشی هستند واین نمایشگرم مارو یاد رتینا ips میندازه یادمه ایفون ۴ داشتم انگار تصویر داشت از داخلش میومد بیرون رفرش ریتشونم بالاست

اپل، روح فناوری :)

قربون آدم منطقی! آقا خدا وکیلی وقتی اپل آیفون 4 داشت و نمایشگر رتینا، کی می تونست حرفی بزنه حتی؟! نمایشگرهای امولد فوق کم نور و سبزطور سامسونگ؟! نمایشگرهای qhd بقیه؟!

اپل واقعا روح فناوری هست

Amin

انقدر هی نگو اپل روح فناوری

سامسونگ و گوگل هم کم نوآوری نداشتن.
اگر اپل هست، اینا هم هستن.
اگر سامسونگ و گوگل نیستن، پس اپل هم نیست.

#منطقی_باشیم

بیا برو انگار قرصاتو اشتباهی خوردی

Pouya

دیگه از پوکفون که بایدم بهتر باشه قطعا این گوشیه شیا که معروفه به ارزون ترین گوشی با اسنپ ۸۴۵ خیلی جاها سعی کرده از کیفیتش بزنه قبلا هم گفتم پوکفون برای اونایی مناسبه که میخوان گیم بزنن (البته باتریشو نمیدونم در چه حدیه یادم نیست تستای باتریشو شاید باتریشم خوب باشه و به درد افرادی که دنبال عمر باترین هم بخوره) xr رو خودمم میدونستم بهتر از پوکفونه رزولوشن بالاتر به معنای کیفیت بهتر نیست که کیفیت پنل هم مهمه همونطور که اولد داریم تا اولد ( نوت ۴ اولد بود اس ۹ هم اولد هر دو هم QHD نوت ۴ کحا اس ۹ کجا) قطعا ال سی دی هم داریم تا ال سی دی ال سی دیه پوکفون کجا xr کجا در هر صورت بهتر بود فول اچ دی میزاشت یا اندازه نمایشگرو کوچیکتر میکرد ولی دیگه قرار نیست از پوکفون بد تر باشه که اگر ضعیف تر بود جای تاسف داشت برا xr ولی حالا که بهتره خوش حالی نداره طبیعیه و بایدم بهتر باشه اونم از شیای 300 دلاری

chalton

سامسونگ روح بخش برند اپل

Peiman

امیدوارم تست های مقایسه نمایشگر مثل تست دوربین زیاد بشه ، متاسفانه در حال حاضر این نوع تست ها خیلی کمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)