حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام انتظار دارد حداقل دو موبایل 5G در سال ۲۰۱۹ عرضه شود

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اسمارت‌فون، پردازشگرها

اگر می خواهید درباره آینده بازار یعنی موبایل های 5G اخبار معتبری بشنوید، یکی از منابع قابل اعتماد را میتوان کوالکام دانست، چرا که این شرکت یکی از تأمین کننده های بزرگ چیپست های موبایلی است و در جریان اتفاقات این زمینه به خوبی قرار دارد. امروز کوالکام در کنفرانس خود اعلام کرده است که انتظار دارد حداقل دو موبایل 5G در سال ۲۰۱۹ عرضه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ما می دانیم که به صورت رسمی اعلام شده است شیائومی می میکس ۳ اولین موبایل 5G جهان خواهد بود. این موبایل پنجشنبه ۳ آبان رسماً معرفی خواهد شد و چون این دستگاه در سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود مشخص نیست که آیا کوالکام این دستگاه را جز موبایل های 5G معرفی شده در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته است یا خیر. البته به نظر نمی‌رسد که شیائومی از تاریخ معرفی تا تاریخ عرضه دو ماه فاصله زمانی داشته باشد.

طبق گفته کوالکام آنها انتظار دارند یک موبایل 5G در نیمه اول سال ۲۰۱۹ و یکی در پایان این سال به بازار معرفی شود. پیش از این در ترنجی خوانده بودیم که کوالکام برای اسنپدراگون X50 5G NR یا همان مودم شبکه مخابراتی 5G خود 18 مشتری دارد اما سامسونگ، اپل و هوآوی در بین آن ها نیستند، حالا نیز لیست برند هایی که برای شبکه 5G با کوالکام همکاری خواهند کرد به همان منوال (منظور غیبت نام های بزرگ است) به نظر می رسد:

شرکا کوالکام برای شبکه 5G

شرکا کوالکام برای شبکه 5G

هر چند انتظار ما تعداد موبایل 5G بیشتری برای سال ۲۰۱۹ هست اما می‌توان گفت که همچنان این انتظار درست است چرا که ما می دانیم اولین موبایل 5G هوآوی نیمه دوم سال 2019 معرفی می شود که شاید هوآوی میت 30 (Mate 30) باشد و همچنین مودم 5G اگزینوس 5100 رسما به عنوان اولین مودم سازگار با استاندارد 3GPP معرفی شده است. حتما شایعه «گلکسی اس 10پلاس 5G چهارمین عضو خانواده گلکسی اس 10 خواهد بود» را هم به یاد دارید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این پیش‌بینی کوالکام صحیح از آب دربیاید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

قطعا برند های چینی بیش از دو گوشی ۵جی معرفی میکنن.
اولین موبایل ۵جی هواوی به احتمال زیاد همون گوشی منعطف خواهد بود دیروز هم مدیر هواوی توی یه مصاحبه در موردش صحبت کرد

BeFair

من فکر می کنم قطعا تعداد بیشتری موبایل در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد

hamid reza

5 جی به ایرانم برسه بازم سرعت دانلودش از 3 جی کشور های دیگه کمتره

REZA

میرسه ولی کسی نمیتونه بخره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)