حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین موبایل 5G هوآوی نیمه دوم سال 2019 معرفی می شود، هوآوی میت 30 (Mate 30)؟

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | هواوی

حدودا 3 ماه پیش بود که مشخصات اولیه استاندارد شبکه مخابراتی 5G مشخص شد و دیروز هایسنس اعلام کرد که سال 2019 گوشی موبایل 5G تولید و عرضه خواهد کرد. بدون شک سال 2019 آغاز موج گوشی های موبایل 5G خواهد بود و در حالی که هنوز اپراتورها در حال توسعه زیرساخت خود هستند می توان انتظار داشت که یک تا دو سال بعد شاهد انفجار استفاده از نسل پنجم ارتباطات مخابراتی در سراسر دنیا باشیم. حالا هوآوی که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه زیرساخت شبکه های مخابراتی محسوب می شود اعلام کرده اولین موبایل 5G این شرکت نیمه دوم سال 2019 معرفی می شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، هوآوی میت 10 پرو اولین موبایل با پشتیبانی از دو سیم کارت که هر دو روی شبکه 4G ثبت می شوند است و این پیشرو بودن هوآوی را چه در زمینه ارایه زیرساخت های مخابراتی و چه ارایه زیرساخت های استفاده از جدیدترین نسل های مخابراتی نشان می دهد. علاوه بر این که این شرکت به اپراتورهای موبایل برای ارایه شبکه 5G کمک خواهد کرد، چیپست مخصوص خود را برای استفاده از این شبکه ارایه خواهد کرد.

چیپست Balong 5G01 هوآوی در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش در آمد به نوعی اولین مودم شبکه 5G است و امکان انتقال اطلاعات تا سرعت 2.3 گیگابیت برثانیه را داشت. اندازه این چیپست به اندازه ای است که علاوه بر خودروها می تواند در مودم های مخصوص نیز استفاده شود اما برای استفاده در موبایل هنوز آماده نیست. پیش بینی می شود تا میانه سال 2019 شاهد معرفی اولین موبایل 5G هوآوی باشیم و اگر هوآوی به همین فرمان (!) به نام گذاری ادامه دهد باید بگوییم هوآوی میت 30 (Huawei Mate 30) اولین موبایل 5G این شرکت خواهد بود.

همچنین پیش بینی می شود تا سال 2025 حدود 1.1 میلیارد دستگاه به شبکه 5G متصل شوند که این علاوه بر 200 میلیون خودرو متصل به این شبکه است. با توجه به پتانسیل عظیم تجاری موج جدید شبکه 5G می توان تقلای شرکت های مختلف را برای یک شروع قوی دید! نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید اولین موبایل 5G متعلق به کدام شرکت باشد؟ با توجه به سابقه اپل می توان گفت که این شرکت نمی تواند اولین در این زمینه باشد، چون آن ها سعی می کنند با پایین نگاه داشتن هزنیه، سود بیشتری بگیرند و وقتی که شبکه نسل جدید مخابراتی کاملا همه گیر شد، آن را استفاده می کنند!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خب خوبه که خبرای خوبی درباره 5G می شنویم
تو کشور خودمون هم هنوز نیومده داریم تبلیغاتشو روی اپراتورا می بینیم، یعنی میشه؟

Peiman

فکر می کنید اولین موبایل 5G متعلق به کدام شرکت باشد؟

اولین شرکت سونیه طبق گفته خودش

Ebinem

به نظرم الان سرعت 4g تو کشور داریم مناسبه . الان مشکل اکثر کاربرا حجم ها هست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)