حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اپل A13 هم توسط TSMC ساخته خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، پردازشگرها

می دانیم که اپل رقبای بزرگ را از تامین کننده های قطعات خود عموما خط می زند. مثلا تا آنجا که بتواند سامسونگ را از زنجیره تامین قطعات خود دور می کند. این اواخر نیز کوالکام را با اینتل جایگزین کرده است. حالا خبر می رسد که چیپست اپل A13 هم توسط TSMC ساخته خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شرکت تایوانی TSMC در تولید چیپست اپل A9 با سامسونگ وارد زنجیره تامین قطعات شد و پس از آن تامین چیپست های اپل A10، A11 و A12 را به صورت کامل در اختیار دارد. هم چنین انتظار می رود که TSMC سفارش هایی از هوآوی، مدیاتک، AMD، Nvidia و حتی کوالکام را داشته باشد. دلیل توانایی تولید چیپست های 7 نانومتری و قیمت پایین آن نسبت به سامسونگ است.

تولید چیپست های کوالکام اسنپدراگون 820، 821، 835 و 845 توسط سامسونگ انجام شده است و چیپست های اسنپدراگون 808 و اسنپدراگون 810 توسط TSMC تولید شده اند. درباره اسنپدراگون 8150 گفته می شود که احتمالا توسط سامسونگ تولید شود.

امروز خبر می رسد که احتمالا چیپست اپل A13 هم توسط TSMC ساخته خواهد شد. این چپیست نیز احتمالا 7 نانومتری خواهد بود ولی پیشرفت های قابل توجهی نسبت به اپل A12 خواهد داشت. سامسونگ نیز هر اتفاقی که رخ بدهد چیپست های اگزیوس خود را خودش تولید خواهد کرد ولی این رشد TSMC و رسیدن به سهم بازار 60٪ را متوقف نمی کند!

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید TSMC می تواند اعتماد دیگر شرکت ها را هم به خود جلب کند؟ چیپست اپل A13 را چطور می بینید؟ احتمالا سال بعد شاهد افزایش عملکرد ویژه تری خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

زنده باد سامسونگ
همین که وابستگی نداره کافیه ! تاریخ فراموش نخواهد کرد که مزخرفترین اسنپ تاریخ ۸۱۰ رو tsmc زد و بعد از اون تا الان موفقیتای اسنپ مدیون سامسونگه

یه سوال؟‌ غیر از سامسونگ کدوم شرکتی خودش پردازنده میزنه؟ و آیا این قابل احترام نیست ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)