حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمزگشایی دعوتنامه ۲۱ شهریور اپل، رنگ طلایی آیفون ها، اپل واچ دایره ای و Dark Mode آیفون؟

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، حتما بخوانید

با هم در ترنجی دیدیم که تاریخ معرفی آیفون های ۲۰۱۸ رسما اعلام شد و چهارشنبه دو هفته دیگر یعنی ۲۱ شهریور روز موعود اپل است. ما می دانیم که همیشه در دعوتنامه ها شاهد حضور چند سر نخ هستیم و آن ها می توانند به ما نگاهی پیشاپیش به آنچه که قرار است در مراسم ارائه شود بدهند، به عبارت دیگر نشانه هایی است برای کسانی که فکر می کنند. اجازه بدهید دعوتنامه ۲۱ شهریور اپل را رمزگشایی کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اجازه بدهید دوباره به دعوت نامه اپل برای تاریخ ۲۱ شهریور نگاه کنیم:

دعوتنامه اپل برای معرفی آیفون های ۲۰۱۸

دعوتنامه اپل برای معرفی آیفون های ۲۰۱۸

اضافه شدن Dark Mode به آیفون

در نگاه اول در این تصویر یک دوری طلایی و پس زمینه مشکی می بینید که موضوع زیادی را فریاد نمی زنند اما در سکوت آن مفاهیم زیادی نهفته است. برای مثال با پس زمینه آغاز می‌کنیم، می‌دانیم که امسال در مک او اس موهاوی (macOS mujavi) شاهد ارائه Dark Mode یا حالت تاریک هستیم. شخصی که طرفداران این حالت هستند برای کسانی که با کامپیوتر زیاد کار می کنند باعث می شود که چشم های آنها راحت تر باشد. حال تصور کنید آیفون های ۲۰۱۸ که دو عدد از آنها با نمایشگر اولد (OLED)  ارائه خواهند شد، حالت تاریک داشته باشند! این علاوه بر آنکه باعث می‌شود مصرف انرژی کمتر باشد به محو شدن بریدگی نمایشگری که البته اپل علاقه به محو شدن آن ندارد کمک می‌کند و مصرف انرژی را کاهش می دهد. آ … سامسونگ! تو نباید رابط کاربری تاریک خود را که در تاچ ویز قدیمی بود اینقدر سفید می کردی!

رنگ طلایی آیفون های ۲۰۱۸

شایعات آیفون های رنگین تر سال ۲۰۱۸ را چندی است که می شنویم. به هر حال ارائه کردن رنگ طلایی برای آیفون X خیلی سخت نبود ولی اپل ترجیح داد که آن را برای آیفون های ۲۰۱۸ رزرو کند. نوشته های طلایی این دعوت‌نامه را می توان مربوط به رنگ طلایی آیفون های ۲۰۱۸ دانست. هم‌چنین می‌دانیم که آیفون ارزان طرح ۶.۱ اینچی که نمایشگر ال سی دی (LCD) خواهد داشت شاید رنگ های بیشتری داشته باشد.

اپل واچ دایره ای

به دایره بزرگ آن وسط نگاه کنید. این هم می‌توان اشاره به مک پرو جدید داشته باشد که سالهاست ارتقا پیدا نکرده و البتها می‌تواند به طراحی جدید اپل برای ساعت هوشمند خود اشاره کند. اپل واچ دایره‌ای موضوعی است که چندین سال درباره آن شایعاتی می‌شنویم. اپل ساعت خود را مربعی تصور می‌کرد اما اکثر کاربران معتقدند که ساعت دایره ای را بیشتر میپسندند. اگر اپل طراحی اپل واچ خود را به دایره ای تغییر بدهد این اولین مرتبه این نیست که کوپرتینویی ها از راه حل خود عقب می‌نشینند. پیش از این شاهد بزرگتر شدن اندازه نمایشگر آیفون ها و حتی تغییر نسبت تصویر آنها نیز بوده ایم. حتی این موضوع برآمدگی دوربین که استیو جابز آن را یک طراحی ناقص می دانست نیز خیلی در تصور ما برای یک طراحی آیفون می گنجید. تغییراتی که شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد روزی در آیفون ببیند.

در پایان از یاد نبرید که سالن تئاتر استیو جابز همین طراحی دایره ای شکل را دارد و این پوستر می‌توانند به آن هم اشاره داشته باشد. به هرحال اینها همه حدسیات ایست که با توجه به پوستر مراسم ۲۱ شهریور اپل می توان داشت. نظر شما چیست شما این پوسته را چگونه رمز گشایی می کنید و نظر شما درباره این احتمالات چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

سه دایره طلایی رنگ با سایز های کوچک و متوسط و بزرگ اشاره به سه ایفون و ابعادشون داره دایره کوچیک ایفون ۵.۸ اینچی دایره بزرگتر ایفون ۶.۱ اینچی و دایره خیلی بزرگتر ایفون ۶.۵ اینچی و جالب اینکه دایره کوچیک و خیلی بزرگ ضخامت یکسان و بیشتری دارن و اشاره به قیمت و قدرت و مشخصات قوی تر دارن و دایره وسطی که باریک تر هست اشاره به ایفون ۶.۱ اینچی داره ک از قدرت و قیمت کمتری برخورداره

ahmad

معنی اون عبارت پایین دایره چیه به چیز خاصی اشاره میکنه؟ من ترجمه کردم شد گرد کردن منظورشو نفهمیدم

BeFair

چه رمزگشایی خفنی
هیچ کدوم به ذهنمم نرسیده بود

Mahdi.L

پوستر جالبیه و چیزای زیادی میشه ازش حدس زد.
واسه دارک مُد هم که اشاره کردید تو گوشی های سامسونگ، به راحتی میشه از تم استور داخل تنظیمات گوشی تم کامل مشکی مثل High Contrast Theme رو دانلود کنید و تمام اجزا گوشی مثل تنظیمات ، کیبورد ، مخاطبین و تماس ها و… کامل مشکی کرد بدون مشکلی.

دکتر رسول آریان

بله دقیقا.
استفاده از تم تیره در ویندوز XP هم بود‌!
برای شب میشه از فیلتر بلو لایت استفاده کرد. اگر کسی تم مشکی خواست، توی بخش تم ها زیاد هست.

البته خب جالبه که با یک دکمه این تغییرات اعمال بشه برای حالت شب. ولی در کل چیزی نیست که نشه به اون رسید. خرجش دانلود یه تم مشکی هست.

Amir Hossein

رنگ گلد آیفون های جدید تایید شد
و اپل واچ هم با صفحه نمایشی بزرگ‌تر و ضخامتی کمتر نسبت به نسل قبل معرفی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)