حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G مدیاتک برای آیفون های جدید به جای اینتل؟

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

بازار تجارت دوست و برادر نمی شناسد، هر کجا سود بیشتر چه از نظر مالی، چه از نظر اعتباری و چه از نظر نرساندن سود به رقیب موضوعی وجود داشته باشد، با دقت بررسی می شود. چندی پیش شنیده بودیم اپل می خواهد وابستگی خود را به کوالکام کاهش دهد و در حال بررسی اینتل برای تامین کامل مودم های 5G آیفون های آتی (احتمالا آیفون های 2019) توسط اینتل است. حال اما خبری جالب به گوش می رسد که می گوید احتمالا مودم 5G مدیاتک برای آیفون های جدید به جای اینتل استفاده شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این شایعه را بررسی کنیم.

مدیاتک به نهایی کردن قرارداد تامین چیپست وای فای برای اپل هوم پاد (اسپیکر هوشمند اپل) است. این اما گویا ابتدای همکاری مدیاتک با اپل است و تایوانی ها به دنبال سودای بزرگتری هستند، آن ها می خواهد در کیک اصلی سهیم باشند، آیفون ها! در گزارشی از Bloomberg به نظر می رسد که اپل می خواهد برای گزینه دوم نامزد چرخه تامین قطعات آیفون های آتی خود با مودم 5G به جای اینتل، مدیاتک را در کنار کوالکام قرار دهد.

حدودا سه هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم مدیاتک M70 اولین مودم 5G این شرکت خواهد بود که سال ۲۰۱۹ ارایه می شود. آن ها به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه رسیده اند و این مودم با معماری 7 نانومتری TSMC توسعه داده شده که در آغاز سال 2019 یعنی 6 ماه پیش از موعد پیش بینی شده، آماده فروش انبوه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري ها، راه اندازی سریع تر براي تحريك اپل، انجام شده است. اما قبل از اینکه شرکت کوپرتینویی تصمیم نهایی را بدست آورد، MediaTek باید جزئیات مختلف مربوط به نقشه راه، توسعه تکنولوژی و همکاری بین دو شرکت را رفع کند. این فرصت و آب گل آلود بین کوالکام و اپل بد به نظر نمی رسد، شما چطور فکر می کنید؟ اگر مدیاتک این قرارداد را ببندد، بازار و کاربران برای استفاده از چیپست های آن در محصولات دیگر راغب تر می شوند، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

با این شرایط و رقابت اوضاع برای مصرف کننده بهتر میشه اما به شرطی که کیفیت محصولات مدیاتک همتراز کوالکام باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)