حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus) در TENAA دیده شد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، نوکیا

نوکیا 5.1 پلاس دستگاهیست که به عنوان مدل جهانی نوکیا ایکس ۵ (Nokia X5) شناخته شود. اشتباه نکنید، نوکیا ایکس ۵ (Nokia X5) هم هنوز رسما معرفی نشده است اما می دانیم که احتمالاً نوکیا برای رونمایی از مدل های دارای بریدگی نمایشگر خود در چین از نام خانواده نوکیا ایکس استفاده می کند و در بازار جهانی آنها را با نام نوکیا n پلاس (n به معنی مدل دستگاه) فروش می رساند. پیش از این در ترنجی درباره نوکیا ایکس ۵ یا نوکیا ۵.۱ پلاس صحبت کرده بودیم و تصاویری را دیدیم. حالا اما تصاویری در سازمان TENAA چین لو رفته است که در ادامه آن ها را در ترنجی با هم خواهیم دید.

تمام شایعاتی که خواندیم درباره دستگاه ای از شرکت اچ ام دی (HMD) به شماره مدل TA-1099 است. حال این دستگاه هر نامی که داشته باشد اما مشخص است که در میان رده ارائه خواهد شد. چیپست احتمالی به کار رفته در آن یا از خانواده مدیاتک (Mediatek) هلیو P60 یا از شرکت کوالکام و مدلهای اسنپ دراگون سری ۶۰۰ باشد. حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت و حافظه رم ۳، ۴ یا ۶ گیگابایت خواهد بود.

درباره نمایشگر نوکیا ۵.۱ پلاس کمی اطلاعات عجیب و غریبی در دست است، مثلاً گفته می‌شود که رزولوشن HD+ خواهد بود. هرچند اندازه آن مشخص نیست اما به دلیل امکان وجود بریدگی نمایشگر و نسبت تصویر ۱۹:۹ انتظار می‌رود که اندازه حداقل ۵.۷ اینچی را داشته باشد. و رزولوشن HD پلاس برای این دستگاه که با چیپستی در رده سری ۶۰۰ اسنپدراگون و این حافظه‌های رم و داخلی عرضه شود کم نظر به می رسد.

درباره مشخصات دوربین دوگانه نوکیا ۵.۱ پلاس یا همان نوکیا ایکس ۵ (Nokia X5) صحبتی نشده است اما می توان انتظار داشت که یک دوربین دوگانه فرمالیته را شاهد باشیم. منظور ما از فرمالیته این است که دوربین دوم مشخصات اپتیکی متفاوتی نداشته باشد. به هر حال دوربین دوم بهتر است که به شما یک موضوع اضافه تر نسبت به پردازش تصویر بهتر را به شما ارائه کند چراکه گوگل با پیکسل های خود علاوه بر پردازش تصویر بهتر حتی تصاویر پرتره را نیز ثبت می کند.

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برای نوکیا ۵.۱ پلاس مورد انتظار است و سیستم عاملی که با آن عرضه می شود احتمالاً اندروید ۸.۱ است.  نوکیا از آن شرکت برای همیشه قول آپدیت سریع سیستم عامل را می دهد و به قول خود هم عمل میکند. امروز در مطلبی در ترنجی خواندیم که نوکیا پس از سونی دومین شرکت سریع در ارائه آپدیت های اندروید است.

نظر شما درباره این میان رده جدید نوکیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)