حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش شیائومی می ۸ (Xiaomi mi 8) به دلیل ضعف زنجیره تامین قطعات، پایین است

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | شیائومی

شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) یکی از جذاب ترین پرچمدارهای چینی است که با اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی شده و بریدگی نمایشگر آن دلیل محکمی به نام سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی دارد، چیزی شبیه به آیفون X. استقبال از این پرچمدار شیائومی خوب بوده است اما شاهد این هستیم که فروش شیائومی می ۸ (Xiaomi mi 8) به دلیل ضعف زنجیره تامین قطعات، پایین است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

گفته می‌شود شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) پرفروش ترین پرچمدار چینی با اسنپدراگون ۸۴۵ است، اما زنجیره تامین قطعات سخت افزاری آن هنوز بسیار با اپل سامسونگ و هواوی فاصله دارد. سامسونگ و اپل معمولاً برای عرضه پرچمداران خود در بازار حداقل ۱۰ میلیون دستگاه از آن را در انبارهای خود آماده دارند در کوتاهترین زمان ممکن پرچمدار خود را به مشتریانی که متقاعد به خرید آن شده‌اند، بفروشند. اپل در این زمینه بسیار استاد است چراکه پس از کنفرانس های معرفی هیجان انگیز خود بلافاصله پیش خرید محصولات چرا باز می کند و در سریعترین زمان ممکن پیش خرید ها را به دست مشتریان می رساند، ما ایرانی‌ها به آن می گوییم تا “تنور داغه بچسبون”.

شیائومی اما متاسفانه در مقابل نمی‌تواند تعداد زیادی از جدیدترین پرچمدار سال ۲۰۱۸ خود را در انبار داشته باشد تا رکورد فروش درخور خود را ثبت کند. فروش اولیه شیائومی می ۸ تنها در مدت ۳۰ ثانیه به پایان رسید و این خود نشان از استقبال بسیار بالای کاربران می دهد. فروش دوم آنها نیز به دلیل محدود بودن موجودی در انبار بسیار سریع تمام شد. گفته می‌شود که تا پایان ماه جاری میلادی شیائومی بتواند یک میلیون دستگاه شیائومی می ۸ به فروش برساند این یعنی یک میلیون فروش در مدت یک ماه که در مقایسه با فروش یک میلیون دستگاه وان پلاس ۶ که در مدت ۲۲ روز صورت پذیرفت کمتر است. جالب است که منبع مطلع می گوید شیائومی می ۸ پر فروش ترین موبایل چینی دارای چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ است و این احتمال متعلق به وان پلاس ۶ باشد.

هر چند شیائومی می ۸ فناوری ساخت پیچیده‌تری نسبت به وان پلاس ۶، به دلیل این حسگر تشخیص چهره سه بعدی دارد. اگر به یاد داشته باشید اپل برای حسگر تشخیص چهره فیس آی دی هم این مشکل را داشت. به صورت کلی می توان نتیجه گرفت که اگر دستگاه موفقی تولید کرده اید باید پشتیبانی تولید خوبی هم برای فروش آن داشته باشید.

نظر شما چیست شیائومی می ۸ را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soltane.Ehsas

خوبه اما قیمتش اینجا خیلی زیاده

Peiman

واقعا زشته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)