حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | شیائومی

بالاخره به شایعات شیائومی می 8 پایان داده شد و این دستگاه به صورت رسمی معرفی شده است. اکثر شایعات مربوط به شیائومی می 8 (Xiaomi MI 8) صحیح بوده و در ادامه با هم به آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با پرچمدار 2018 بیشتر آشنا شویم.

شیائومی می 8

شیائومی می 8

طراحی شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) دقیقا همان چیزی است که پیش از معرفی لو رفته بود، یک بریدگی نمایشگر بزرگ و دوربین دوگانه عمودی با فلاش میان دو دوربین که خیلی شبیه به آیفون X است. در حقیقت موضوعی که این دستگاه را از نمای جلو متمایز از آیفون X می کند حاشیه پایین و کمتر گرد بودن گوشه ها است! بریدگی نمایشگر عریض تر اما برای فناوری تشخیص چهره 3 بعدی است که شیائومی نام آن را فنی تر و تشخیص چهره مادون قرمز (Infrared Face Unlock) قرار داده است.

تشخیص چهره شیائومی

تشخیص چهره شیائومی

به هر حال تنها راه معرفی این سیستم به شکلی نیست که اپل آن را معرفی کرد (منظور پوستر بالاست) اما خب! از ویژگی های خاص دیگر شیائومی می توان به فناوری dual GPS اشاره کرد که راهیابی را در مکان های کم سیگنال تر دقیق تر و سریع تر می کند.

دوربین دوگانه شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) ترکیب 12+12 مگاپیکسل را دارد که دوربین دوم تله است. حسگر دوربین اول ساخت سونی به مدل IMX363 است و حسگر دوربین دوم ساخت سامسونگ به مدل S5K3M3 است. دوربین اول با f/1.8 و اندازه هر پیکسل 1.4 میکرومتر و دوم دوم با f/2.4 و اندازه هر پیکسل 1.0 میکرومتر ارایه خواهد شد. همانطور که در ترنجی خواندیم دوربین شیائومی می 8 توانست امتیاز 99 را از DxO دریافت کند تا جایگاهی بهتر از آیفون X و هم رده با گلکسی اس 9 پلاس بنشیند.

عکاسی پرتره شیائومی می 8 به لطف استفاده از هوش مصنوعی می تواند تصاویر زیبای زیر را تولید کند:

و اگر علاقه دارید که عکاسی پرتره حالت عادی شیائومی می 8 را با آیفون X و هوآوی پی 20 پرو (وقتی که سامسونگ از لیست مقایسه کنار می رود!) مقایسه کنید، تصاویر زیر برای شماست:

هر چند که تصویر آیفون X را شخصا بیشتر می پسندم اما خب به هر حال این به شما بستگی دارد که کدام یک را می پسندید!  دوربین سلفی اما 20 مگاپیکسلی است که آن هم با هوش مصنوعی تقویت خواهد شد. جالب است بدانید که از حسگر تشخیص چهره سه بعدی برای عکاسی سلفی استفاده نمی شود اما اگر بشود و با هوش مصنوعی ترکیب شود می تواند افکت های بسیار واقعی مثل چیزی که اسنپ چت روی آیفون X ارایه کرد را دید.

بنچمارک Antutu شیائومی می 8 بیش از 300 هزار!

بله، به نظر می رسد شیائومی با اسنپدراگون 845 موفق به کسب امتیاز فوق العاده 301472 در بنچمارک Antutu شده که تحسین برانگیز است. نمایشگر 6.21 اینچی شیائومی می 8 ساخت سامسونگ و OLED است که نسبت تصویرِ ما خاصیمِ (!) 18.7:9 را دارد. رزلوشن این نمایشگر FHD+ بوده و لام به ذکر نیست که بریدگی نمایشگر در بالا آن مشهود است. شیائومی می 8 همانند نسل پیشین خود جک 3.5 میلی متری صدا ندارد.

گفتیم Xiaomi Mi 8 به عنوان اولین گوشی هوشمند با GPS دوگانه معرفی شد. این گوشی متشکل از فرکانس سنتی L1 است که در گوشی های دیگر با فرکانس L5 استفاده می شود و که بیشتر توسط صنعت هواپیما استفاده می شود. این باید خدمات مبتنی بر مکان را مانند ناوبری دقیق تر از همیشه انجام دهد. پیش از پرداخت به بحث قیمت بد نیست که بگوییم باتری شیائومی می 8 برابر 3400 میلی آمپر است و خبری از گواهی ضد آب بودن نیست!

قیمت شیائومی می 8 برای مدل های 6/64، 6/128 و 6/256 به ترتیب برابر 420، 468 و 515 دلار است! نظر شما چیست؟ بله بله بله! نسخه های شیائومی می 8 اکسپلورر و می 8 اس ای نیز رسما معرفی خواهند شد که در مطالب بعدی به آن ها  خواهیم پرداخت!

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

در کل بشخصه خوشم نیامد
طراحی افتضاح.اسپیکر استریو هم نداره
میشه منبع بدین که گقته باشه پنلش برای سامسونگ هست؟

علی شیخ زاده

تو گرون ترین مدل هم قیمت a8 پلاسه آیا کسی هست که گوشی a8 رو ب می ۸ اکسپلورر ترجیح بده؟؟

ahmad

هم خوبه هم ید خوب اینکه با تین مشخصات حدود ۵۰۰دلار هست و بد اینکه یه کپی بیشرمانه از اپله

علی شیخ زاده

تنها نقطه ضعفش همین کپی بودنشه البته واسه ما نقطه ضعفه شاید خود چینی ها این رو نقطه ضعف ندونن

Abrm

مارو باش میخواستیم با Mi band 3 بخریمش.چیه بابا.مثل اینه جیلی بخری بجای کادیلاک:/

آیفون X در کنار شیائومی Mi8:
http://uupload.ir/files/dm09_1.jpg

کپی ناشیانه!
به لبه پایین هر دو دستگاه نگاه کنید.

Quality

درسته پایین گوشی حاشیه بیشتری داره اما کنار صفحه و اطراف ناچ حاشیه باریکتری داره و مثل آیفون نیست که در مجموع نسبت صفحه بالاتری داره نسبت به آیفون X!

دکتر رسول آریان

آره.
اما اگر بخوایم مقایسه درست تری داشته باشیم، باید شیائومی Mi8 SE رو با آیفون X مقایسه کنیم. جایی که هر دو گوشی ۵.۸ اینچی هستن و نسبت صفحه نمایش به بدنه آیفون X بیشتره.
در آیفون X شده ۸۲.۹%
در شیائومی Mi8 SE شده ۸۱.۳%

یعنی در سایز ۵.۸ اینچی، آیفون X کمی بهتر عمل کرده.

BeFair

حالا 500 تا خوبه

Quality

احتمالا شیاعومی هم از 10 سال پیش به فکر این طراحی بوده و از اون موقع (چند سال قبل از تولید اولین موبایلشون) داشتن روی این مدل کار میکردن
واقعا خسته نباشن

Peiman

دوست دارم سریعتر مقایسه بین فیس آنلاک این گوشی و آیفون ایکس ببینم

Naranj

خودشون گفتند امنیتش در حد ایفون اکس نیست

Shiral

قطعا از نظر زیبایی و طراحی به پای گوشی های پرچمدار سامسونگ و اپل نمیرسه اما وقتی بحث قیمت پیش میاد با این مشخصات و به تناسب امکانات و نقایص اون بهترین گزینه اقتصادی فعلی بازار احتمالا حداقل برای یک سال اینده خواهد بود.حداقل برای کشوری مثل ما که شب میخوابی صبح دلار هزار تومن بیشتر شده و قدرت خرید کمتر.

Shiral

شیامی در mi mix 2s نشان داد زیاد وابسته به ناچ بالا نیست و راحت میتونه بالای گوشی را لب به لب طراحی کنه امید بود در سری پرچمدار اون مساله بهتر هم بشه اما نمیدونم چرا عقبگرد داشت.به شخصه سری mix را بهتر میپسندم

علی شیخ زاده

فک کنم این کار عقب گرد نباشه و تنها پاسخ به سلیقه و نیاز کاربران چینی باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)