حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امنیت پروکسی MTProto توسط تلگرام تایید شد

تلگرام آلفا برا دسکتاپ پشتیبانی استفاده از پروکسی را اضافه کرد، پس از آن در ترنجی خواندیم که آپدیت جدید تلگرام پروکسی MTProto را به نسخه اندروید آورده و حدودا یک هفته بعد آپدیت تلگرام iOS برای استفاده از پروکسی MTProto رسما عرضه شد. حالا سوال بزرگ همه کاربران این است که امنیت پروکسی تلگرام در چه حد است؟ آیا پروکسی های MTProto ایمن هستند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به این سوال پاسخ بدهیم.

مراقب VPN رایگان باشید

مراقب VPN رایگان باشید

 

پیش از این در ترنجی خوانده بودیم شرکت راهکار سرزمین هوشمند که یک شرکت از شرکت های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است سازنده تلگرام طلایی، هات گرام، تلگرام ایکس تقلبی و اوپنگرام است، بنا به دلایل نامشخص در تلاش برای ارایه تلگرام بدون فیلتر است. پس از عدم تایید امنیت و نگاه منفی خیلی از کاربران به کلاینت های ایرانی تلگرام و هشدار وزارت ارتباطات مبنی بر اینکه نسخه فیلترشکن تگلرام و نسخه های غیر رسمی را نصب نکنید، این نرم افزارها به حاشیه رانده شدند. با داغ شدن پروکسی ها و رمزگذاری MTProto این شرکت هم چنان در ادامه تلاش خود، پروکسی خود را ارایه می کند. کاربری با نام کاربری @kevinmiston در توییتر این موضوع را عنوان می کند که می توانید در تصویر زیر ببینید:

پروکسی شرکت راهکار سرزمین هوشمند

پروکسی شرکت راهکار سرزمین هوشمند

امنیت پروکسی MTProto توسط تلگرام تایید شد

پس از آن حساب رسمی پیام رسان تلگرام به ایشان پاسخ می دهد که صاحبان پروکسی ها همانند ISP های معمولی هیچ راهی برای رمزگشایی داده ها ندارند. بدین ترتیب امنیت پروکسی MTProto توسط تلگرام تایید شد. این پاسخ را می توانید در تصویر زیر و البته از لینک منبع مطلب مشاهده کنید:

بدون نگرانی می توان از تمام پروکسی های تلگرام استفاده کرد

به این صورت به نظر می رسد که بدون نگرانی می توان از تمام پروکسی های تلگرام استفاده کرد، البته اگر متصل شوند! نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alireza66

سلام.
لطفااگرامکان داره نحوه استفاده ازاین پروکسیهارو اموزش بدید.چون من ازهرپروکسی استفاده میکنم کانکت نمیشه.
ممنون.

REZA

کار خاصی لازم نیست بکنید توی ایفون ها تلگرام ایکس باید اپدیت شه و یا اگ اندرویدی هستید تاگرام معمولی ،بعد کلی کانال هست که پروکسی از نوع MTProto ارائه میده. فقط کافیه بزنید روی لینک پروکسی خودش وصل میشه.

REZA

این اپدیت واسه نسخه اصلی ویندوز هم اومده من هم رو ویندوز هم گوشی راحت استفاده میکنم خیلی خوبه،فقط گاهی اوقات (خیلی کم) قطع میشهکه مجبوریم پروکسی عوض کنیم.منکه راضیم خیلی خوب شده با روز اول هیچ فرقی نداره،فقط کاش روی تلگرام ایکسم بیاد چون عادت کردم بهش ،یکم کار کردن با تاگرام عادی سخت شده واسم!

Mohammadsoly

فعلا عالیه بهتر از هر فیلترشکنی

توی لیست زیادی از کانال های پراکسی عضو باشید. من حداقل توی ۵ تا عضوم. معمولا بعد از دو سه روز ممکنه اون سروری که تا حالا باهاش وصل بودید، کار نکنه یا کند بشه. خوبیش اینه که میتونید روی چندین پراکسی ضربه بزنید و تعداد زیادی رو بیارید توی لیست. بعد صبر کنید ببینید کدوم ها راحت وصل میشن و پینگ بهتری دارن. اونهایی رو هم که کار نمیکنن، از لیست خارج کنید. اگر بتونید سرور خوب و سریعی رو از انبوه لیست پراکسی ها انتخاب کنید، قطعا خواهید توانست بدون مشکل، مثل سابق با تلگرامتون کار کنید. انگار نه انگار اصلا مسدود شده.

همون طور که خود تلگرام اعلام کرده بود. برخی از پراکسی ها اسپانسر دارن. معمولا شما رو توی یک کانال عضو میکنن. تا زمانی که از اون سرور استفاده کنید، باید حتما در اون کانال باشید. نمیتونید خارج شید. اما با رفتن به سرور دیگه ای، میشه اون کانال رو پاک کرد. البته کانال ها فعلا در مورد همین پراکسی ها هست. اما ممکنه در آینده بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کنه‌. مثلا شما رو به اجبار عضو یک کانال پوشاک بکنن یا یک کانال ورزشی یا …

بله، پراکسی ها نمیتونن محتوای چت ها رو بخونن، اما قطعا میتونن IP آدرس های اصلی رو کاربران رو ببینن.

Yas

برا ایفون خیلی راحت تر وصل میشه چون من ب چندتا گوشی اندروییدی خواستم متصل کنم
وقتی میزنی برا اتصال ب پروکسی میره داخل پی وی !

masuods70

دوست عزیز میره داخل پی وی چون تلگرام تون یا تلگرام اصلی نیست یا نسخه اخر نیست
حتما برای اندروید از تلگرام اصلی نسخه 4.8.9 استفاده کنید تا پروکسیا جدید امکان فعال شدن داشته باشن

Jahandar

مسالۀ اصلی همون جملۀ آخره : البته اگر متصل شوند ⁦☺️⁩

من که تموم پروکسی های کانال mtproto رو اد کردم اما حتی یکیشم نتونست کانکت بشه.

وضعیت پروکسی های تلگرام بدون استفاده از فیلترشکن (این عکس نصفشونه. پروکسی های بعدی هم بهمین صورته و حال نداشتم از اونها عکس بگیرم) :

http://uupload.ir/files/69he_20180604_165937.jpg

حال و روزشون موقع کانکت بودن وی پی ان :

http://uupload.ir/files/kav_20180604_165920.jpg

همون روز اول ر سایت همسایه گفتم اینها هم براحتی فیلتر میکنن اما یه عده کودک با خوشحالی میگفتن نمیشه و نمیتونند ?

پی نوشت : ما با دوستانی که پیامرسان «بله» رو نصب کردند همونجا میچتیم و چتمون در تلگرام رو بستیم. (این شامل بعضی کانالها و گروهها هم میشه!) اما اونایی که هنوز در تلگرامند یا بعضی گروهها و کانالهای تلگرامی رو هنوز چک میکنیم. ایشالا اینها هم برن روی بله که ما از دردسر فیلترشکن راه انداختن خلاص بشیم. البته فردا روز اگه بزنند کل فیلترشکنها رو زمین گیر کنند خود این کانالها و گروهها هم به مشکل خواهند خورد. ?

REZA

اقای اریانم توضیح دادن ممکنه گاهی کار نکنن،حالا بخاطر شلوغی یا عوامل دیگه کار نمیکنن چون بالاخره یه ظرفیتی دارن،اگه هرکدوم اسپانسر داشته باشن خوب میشه اینطور ممکنه پراکسی های بهتریم بیاد،منم میتونم لیست کاملا غیر فعال نشونتون بدم،میتونم لیست با پینگ زیر ده هم نشونتون بدم،فعلا اولشه واسه اولش عالیه

Saeidrezaee

سلام.پروکسی های من قطع شد ولی فیلترشکن رو ک روشن کردم همه در دسترس قرار گرفتن.حداقل باید 3تا کانال پروکسی داشته باشید بنظرم

ali.reihani
دکتر رسول آریان

دمت گرم.
این عکس رو بکن توی چشم این جهاندار تا قشنگ ببینه که تلگرام از بین نمیره.

Jahandar

اینترنت من مخابراته (روی چند دستگاه مختلف هم تست کردم. هم اندروید هم ios) و معمولا فیلترینگش از بقیه سرویس دهنده ها سریعتر اتفاق میفته. احتمالا بعد از این سایر اپراتورها هم شروع میکنند به فیلتر کردن این پروکسی ها.

samiii

دوستان
بجز تلگرام اصلی و تلگرام ایکس تو آیفون
تلگرام دیگه ای هست که از پروکسی mtporto استفاده کنه و آپدیت شده باشه؟!

Peiman

متاسفانه نمیشه رو تلگرام ایکس همچین چیزی پیاده کرد ( فعلا) . منم مجبورم برای تلگرام ایکس VPN روشن کنم . به خاطر همین فعلا ازشون استفاده نمیکنم . در ضمن اکثر این پروکسی ها سرعت خوبی دارند ولی به سرعت VPN من نمی رسه

دکتر رسول آریان

بدی VPN اینه که کل سیستم رو درگیر میکنه.‌ شما بخوای توی همین سایت هم بیای، باید با VPN بیای. لزومی نداره به خاطر یه تلگرام، کل فعالیت خودمون رو ببریم تحت فعالیت VPN.
اگر هم بخوای VPN رو قطع کنی، دسترسیت به تلگرام قطع میشه.

اما این پراکسی ها فقط روی تلگرام قرار میگیرن و تلگرامت رو فقط تحت کنترل قرار میگیرن. هر موقع هم پیام بیاد، پیامت رو نشون میده.

وگرنه VPN زیاده. من از این پراکسی ها بیشتر خوشم میاد.

Peiman

خب میگم دیگه مشکل اینه من هم تلگرام ایکس دارم هم تلگرام . در نتیجه برای تلگرام ایکس باید VPN روشن کنم . از اونجایی که سرعت VPN از پروکسی بیشتره ترجیح میدم VPN همیشه روشن باشه و از پروکسی استفاده نکنم

Amir Hossein

نکته جالب برخی از این کانال هایی که پروکسی ارائه میدن اینکه که بعد از مدتی تغییر نام میدن و تمام پروکسی هارو حذف میکنن و توی توضیحات کانال هم مینویسن تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران

دکتر رسول آریان

توی کانال های خارجی عضو شو نه این کانال های داغون ایرانی.

masuods70

سلام خسته نباشید چون تو بررسی برنامه های غیررسمی تلگرام این روزا بهترین هستید و اطلاع رسانیتون واقعا مفید
برنامه ازادگرام که در گوگل پلی هم هست هم بدون فیلتر حالا معلوم نیست مال همون مجموعه طلاگرام و هاتگرام یا نه
سازنده ش شخصی بنام محمد بخشی خورده ضمنا بعد ورود به برنامه تو یه کانال عضو میشی خودکار که از یه اپ دیگه بنام پیتون گرام که مال همین شخص تبلیغ میشه
گفتم بگم اگه خواستید بررسی کنید ممنون
اینم لینک پلی استور:
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.ir.azadtelegram&hl=en_US&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3D%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85&pcampaignid=APPU_1_Gy8XW4S7KMq6swGdxLqgAw

noname

سلام. من گاهی بعد از فعال کردن ام تی پروکسی ها به اکتیو سشنز تلگرام سر میزنم تا ببینم آی پیم کجاست، گاهی می بینم آی پی سرور که تو پروکسی زده برای مثلا آلمانه ولی آی پی که تو اکتیو سشنز زده برای ایرانه.
چرا ؟ البته گاهی هم جفتش یکیه.
اگه ممکنه اینو توضیح بدید. ممنون.

حسین ارشد

اکثرن پروکسی ها متصل نمیشن و مجبوریم بیشتر بگردیم.
البته پیشنهاد بنده اینه که از سرویس پس‌کوچه جهت دریافت پروکسی استفاده بشه. اما این کانال تلگرامی هم در مجموعه تلگرام های غیر رسمی ایرانی مسدود شده!
و در مورد فیله‌گرام هم اگه ممکنه تحقیق و بررسی داشته باشید. بدون فیلتره ولی خیلی مزاحمت تبلیغاتی داره!
باسپاس

MJavad

سلام
تشکر از سایت خوبتون
میشه توضیح بدین چطور با آیفون تلگرام نصب کنم و پروکسی رو فعال کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)