حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام طلایی چیست؟ چرا تلگرام بدون فیلتر iOS و اندروید با آن میسر بوده و به چه نهادی وابسته است؟

نسخه بدون فیلتر تلگرام چیزی است که 40 میلیون کاربر تلگرام در ایران در تلاشتند آن را پیدا کنند! کم کم حکم اکسیر جوانی را پیدا کرده و خیلی نایاب است. نمونه هایی مثل تگلرام دی آر (Telegram DR) وجود داشت که با حذف آن از گوگل پلی بهتر است فکر نصب کردن آن را از سر بیرون کنید. از طرفی تلگرام دی آر نسخه iOS نداشت اما این روزها نام تلگرام طلایی سر زبان ها افتاده است، نرم افزاری که تلگرام بدون فیلتر iOS و اندروید با آن میسر بوده اما این روزها هر چیزی که دسترسی بدون محدودیت به تلگرام را ارایه کند، خود می توند زیر سوال باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم تلگرام طلایی چیست؟ چرا تلگرام بدون فیلتر iOS و اندروید با آن میسر بوده و به چه نهادی وابسته است؟

همانند همیشه خوشحالیم که کاربرانی پیگیر و جستجوگر داریم که همیشه ما را در ارایه اطلاعات صحیح و به روز یاری می کنند، این بزرگترین وجه تمایز ترنجی با دیگر وب سایت های مشابه فعال در زمینه اخبار تکنولوژی است! چند روزی هست که با کاربر همیشه همراه ترنجی با نام کاربری “رسول آریان” درباره تلگرام طلایی در حال تحقیق هستیم. همیشه گفته اند جوینده یابنده است و این بار هم این مثال مصداق دارد!

همه چیز از دانلود و نصب تلگرام طلایی آغاز شد

خب، همه چیز از دانلود و نصب تلگرام طلایی آغاز شد. همانند همه نسخه های غیر رسمی دیگر تلگرام (به خصوص نمونه های ایرانی) وقتی آن را نصب می کنید، اجبارا در کانال آن ها عضو می شوید. کانال تلگرام طلایی در تلگرام با 4.4 میلیون نفر (در هنگام نگارش این مطلب – 22 اردیبهشت ساعت 14:30) یکی پر جمعیت ترین کانال های تلگرامی است که جدیدترین پیام آن ها حدودا 3 میلیون بار دیده شده است، پس این یعنی کاربر فعال قابل توجهی در این برنامه حضور دارند.

به اطلاعات کانال مراجعه می کنیم و به وب سایت رسمی نرم افزار تلگرام طلایی می رسیم، یعنی وب سایت طلاگرام (Talagram). اطلاعات مربوط به دامنه را بررسی می کنیم و به نام شرکت راهکار سرزمین هوشمند (SLS) است. حتی اگر به اسکرین شات های موجود در وب سایت آن ها نگاه کنید، نام مخاطبین با پسوند SLS به وضوح دیده می شود. وقتی به وب سایت آن ها مراجعه می کنیم متوجه می شویم که پشت پرده تلگرام طلایی که تلگرام بدون فیلتر را روی iOS و اندروید ارایه می کند، شرکتی است در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران!

با آن ها تماس می گیریم تا از چند و چون ماجرا باخبر شویم. در ابتدا انکار می کنند و می گویند که هات گرام متعلق به ماست اما با ارایه مشخصات کامل و منتقل شدن تماس به فرد دیگری، می گویند که با شما تماس می گیریم!

تلگرام طلایی یا همان طلگرام پیشرفته سکرت چت و تایید دو مرحله ای را دارد

تلگرام طلایی یا همان طلگرام پیشرفته سکرت چت و تایید دو مرحله ای را دارد و این ها مواردی که می تواند دلگرم کننده باشد اما عدم حضور تگلرام طلایی در گوگل پلی و اپ استور که فروشگاه های نرم افزاری رسمی اندروید و iOS هستند، مشخصا مسئله نگران کننده ای است. همچنین اگر واقعا تلگرام فیلتر است و دسترسی به آن نباید ممکن باشد، چطور شرکتی از پارک علم فناوری دانشگاه تهران چنین بستری را فراهم می کند؟! حتی آن ها عنوان می کنند که یک نرم افزار به نام هات گرام (Hotgram) که آن هم همین عمل را انجام می دهد متعلق به آن هاست! جالب است که قابلیت مکالمه نیز در این نسخه در دسترس نیست و این یعنی عبور از فیلتر به صورت انتخابی و شاید حتی باب میل (!).

همچنانِ همیشه ما در ترنجی به شما توصیه می کنیم به عنوان نسخه تلگرام بدون فیلتر هر فایل apk را دانلود نکنید! قطعا امنیت شما از هر چیز دیگری مهم تر است!

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

? ممنون.

REZA

خیلی ممنون که اینقدر پیگیرین
من یکی واسم فرستاد نصب نکردم ،توی این اوضاع فیلترینگ ادم باید بیشتر حواسش به ادم های سود جو باشه.

REZA

ببخشید اینکه میگن بیست روز دیگه نسخه بلاک چین تلگرام میاد درسته؟رسمی اعلام شده یا شایعس؟

bangbang

آقا به ولله این بلاک‌چین معنیش ارز رمزنگاری شده‌ست هیچ ربطی به فیلترینگ نداره نمیدونم کی اولین بار این شایعه رو جا انداخت
چیزی که همه منتظرشن و روی نسخه آلفا دسکتاپ تلگرام تست شده، قابلیت تنظیم چندین پراکسی مختلفه (مولتی پراکسی) که طبق سیاست‌های همگام‌سازی تلگرام، باید به زودی برای نسخه موبایل هم ارائه بشه

abolfazlbt

قضیه مشکوکه فک کنم مال برادران ….. باشه.

JAVAD

اینکه اینقدر راحت و ازاد توی پارک علم و فناوری تهران دارن فعالیت میکنند یعنی که پشتشون به یک جایی گرمه

من نظر شخصی خودم رو میگم.

اگر شما یک کاربر عادی هستید با فعالیت های کاملا عادی و از راه های عبور از ف خسته شدین، این اپلیکیشن به نظر نمیاد براتون مشکلی ایجاد کنه. ممکنه بگید خب اگر بخوام از این اپلیکشن ها نصب کنم، میرم سراغ پیام رسان داخلی. اینم حرف درستیه ولی همه به خوبی میدونن که تنوع و گستره کانال های تلگرام خیلی خیلی بیشتر از پیام رسان های داخلیه. همچنین خیلی ها کانال های آموزشی یا فروش محصولات مجاز دارن، با کلی زحمت فالور جمع کردن، در نتیجه استفاده از این تلگرام طلایی هم میتونه برای اونها مفیدتر باشه.

البته من سکرت چتش رو هم تست کردم. دقیقا سر موعد مقرر پیام ها روی هر دو گوشی پاک میشد. حتی اجازه اسکرین شات هم نمیداد. حالا اینکه این سکرت چت واقعی هست یا روی سرورهای داخلی همچنان نگهداری میشه، یا اینکه آیا همه رمزنگاری ها دقیقا روی اون پیاده سازی شده، نیاز به بررسی بیشتر داره. اگر بشه صد در صد اطمینان پیدا کرد که سکرت چتش بدون مشکله، میشه با خیال راحت ازش استفاده کرد.

اینم در نظر داشته باشید که اگر شما خیلی آدم محتاطی هم باشید، از کجا اطمینان دارید که طرف مقابل روی گوشیش تلگرام طلایی، موبوگرام، تلگرام فارسی، تلگرام پلاس و … نصب نباشه. اگر این ابزارها مشکل داشته باشن، از طرف شخص مقابل پیام شما رصد میشه. پس به این نکته هم فکر کنید.

علی شیخ زاده

جالب تر اینکه تو نسخه تلگرام طلایی فقط کانال آ.م.د نیوز فیلتره و باز نمیشه

mTAAHAAm

آقای نویسنده اخیراً در گوگل پلی فیل تر شک نی به نام ایران و لوگوی پرچم ایران دیده می شه که خیلی هم سریعه لطفاً در مورد این یکی هم تحقیق کنید.

Peiman

من تو یکی از کانال های تلگرام خوندم که این فیلتر شکن مال برادران ….(به قولabolfazlbt?) و از نصب کردنش خودداری کنید .

دفعه قبل هم گفتم که حدود ۲۰ روز دیگه رو تحمل کنید تا نسخه بلاک چین تلگرام عرضه بشه و از نصب همچین برنامه ها یی جدا خودداری کنید

Ahmad9300

جالبه!
آقای عطایی ۲‌تا مطلب؛
اول اینکه اگه این نرم افزار به صورت مدیریت شده فیلتر رو دور میزنه آیا به این معنا هست که محتوای رد و بدل شده از طریق این نرم افزار، غیر از خود تلگرام در اخیتار افراد حقیقی یا حقوقی دیگه ای هم هست؟؟
دوم اینکه تو پیامرسان های داخلی، به نظر گپ و رینگ یه ارتباطی به هم دارن چون علاوه بر شباهت ظاهری محیط کاربری شون (البته تا حدودی)، من وقتی تو رینگ ثبت نام کردم تمام کانالها و محتوایی که تو گپ داشتم تو رینگ هم در دسترس قرار گفت و اصلا محتوای رد و بدل شده ی رینگ و گپ یکی هست! به نظرم رسید اینجا مطرح کنم شاید جالب باشه

sajjad203

درود بر آگاهی بخشانِ خوش قلب

امروز پیام رسان هاتگرام رو هم بررسی کردیم.
حالا اگر ایشون خواستن، در موردش پستی رو منتشر میکنن، ولی تفاوتی که هست این هستش که هاتگرام در گوگل پلی استور موجوده. هر چند که هر چیزی در گوگل پلی استور باشه، تضمینی برای صد در صد امن بودن اون نیست.

بهزادخان

بسیار بسیار ممنونم اتفاقا همین الان داشتم به این نرم افزار فک میکردم و کنجکاو بودم
همین مطالب ترنجی رو از بقیه سایت های تکنولوژی متفاوت کرده
امیدوارم همچنان بهترو بهتر باشید
و تشکر ویژه ار آقای سینا عطایی میکنم
خیلی گُلی

Note_kayhan

پست مفیدی بود ممنون
ترجیح میدم از قند شکن استفاده کنم راحت و تنها نسخه های رسمی برنامه

jalil

ب نظر من نسخه بلاکچین تلگرام که بیاد هیچ ربطی به دور زدن ف ل ت ر نداره – فقط یه کیف پول اضاف میشه واسه نگهداری ارز دیجیتالی گرام که از بلاکچین ton استفاده میکنه. همین

rayka

دمتون گرم خیلی خوب ..
معلومه الکی نمیان فیلتر رو بردارن
واقعا مرسی بابت این مطلبتون

برنارد

خارج از موضوع/ دوستان ترنجی خبرنامه ایمیلی داره؟
اگه داره لینک عضویتش رو برام بفرستیدق

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)