حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیکه سامسونگ به وان پلاس برای تبلیغات گلکسی A8 پلاس 2018: بیشتر از سرعت!

نوشته

5 سال قبل | 22 دیدگاه | سامسونگ، وان‌پلاس

اگر دیدید کسی به شما تیکه می اندازد بدانید به اندازه کافی بزرگ شده اید! نمی دانم کسی چنین جمله ای گفته است یا نه اما خب مشخصا شما ابتدا باید توجه کسی را جلب کنید، در ذهن وی دغدغه ای ایجاد کنید تا وی برای تخلیه بار روانی، تیکه ای به شما انداخته باشد. البته ما موارد “مریض” را مستنثنی کرده ایم! وان پلاس 6 با قیمت حدود 500 دلاری قطعا رقیب سرسختی برای سامسونگ است. این رقابت شاید در مقابل پرچمدار این شرکت کمی سخت باشد اما برای وارد گود شدن با دستگاهی مثل گلکسی A8 پلاس 2018 به سادگی بریدن کیک خواهد بود! خب سامسونگ اینطور معتقد نیست! در ادامه با ترنجی همراه باشید تیکه سامسونگ به وان پلاس برای تبلیغات گلکسی A8 پلاس 2018 با محتوای “بیشتر از سرعت” را بررسی کنیم.

گلکسی اس لایت لاکچری که فعلا فقط برای بازار چین رونمایی شده نماد مشخص فشار روانی بازار روی سامسونگ است. هر چند قیمت 579 دلاری گلکسی اس لایت لاکچری هنوز آنقدرها رقابتی به نظر نمی رسد اما این قیمت مشخصا برای سامسونگ آنقدرها دلچسب نیست. در چنین شرایطی سامسونگ با وان پلاس 6 مواجه است که در بازار چین و هند به خوبی خواهد درخشید. خب! سامسونگ باید چه کند؟ یک تیکه هوشمندانه!

ببینید، وان پلاس 6 دستگاه شایسته ای است اما کامل نیست. قطعا برای رسیدن به قیمت حدود 500 دلاری شما باید آن مواردی را که کمتر اهمیت دارند را خط بزنید تا به مهم ترین فاکتور خود برسید. پاسخ ساده است، اولویت وان پلاس “سرعت” بوده و تمام مانور خود را روی آن می دهد. در مقابل سامسونگ با زیرکی پرچمدار آن ها را با میان رده لوکس خود یعنی گلکسی A8 پلاس 2018 مقایسه کرده است که در نگاه اول درجه بندی وان پلاس 6 را پایین آورده باشد و سپس در رده قیمتی مشابه، عنوان کند همه چیز فقط سرعت نیست!

همه چیز فقط سرعت نیست!

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، سامسونگ 4 قابلیت را که وان پلاس 6 از آن ها بی بهره است برجسته کرده و آن ها عبارت اند از: نمایشگر سوپرامولد Infinity Display، گواهی IP68، توانایی پرداخت موبایلی با سامسونگ پی (Samsung Pay)، بیکسبی و دوربین اصلی با f/1.7 که جداگانه به آن اشاره شده است. در این لیست اگر بیکسبی را خط بزنیم که کار بی ربطی نیست اما باقی موارد می تواند نسبت به وان پلاس 6 برتری به شمار بروند. بد نیست به برنده تست سرعت وان پلاس 6 با آیفون X و تست سرعت وان پلاس 6 با گلکسی اس 9 پلاس اشاره کنیم.

به صورت کلی اگر به تیکه سامسونگ به وان پلاس دقت نکنیم این موضوعی است که بارها ذهن ما را هم قلقلک داده است. اینکه وان پلاس 5 (یا 5T) بخریم چون فوق العاده سریع هستند و قیمت مناسب دارند یا یک پرچمدار تمام عیار گران تر تهیه کنیم؟ به صورت کلی من به هیچ عنوان گلکسی A8 پلاس 2018 را به جای وان پلاس 6 توصیه نمی کنم و این نظر شخصی من است اما نکته بسیار بسیار مهم این است: “اگر شما ندانید دقیقا چه مواردی را از محصول مورد نظر دارید، بازیچه نظرات دیگران و بازی های تبلیغاتی می شوید!”

نظر شما چیست؟ این تیکه سامسونگ به وان پلاس را چطور می بینید؟ به صورت کلی با این دید که “سرعت” همه چیز نیست چطور هستید؟ موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

از این تیکه های شرکت ها به هم دیگه خیلی خوشم میاد اما این کار سامسونگ ناشیانه بوده البته از نظر من

علی شیخ زاده

با این تیکه سامسونگ نشون داد از وان پلاس ترسیده و واقعا هم همینطور هست چینیا بازار چین رو ازش گرفتن هند هم همینطور دارن میگیرن و در ادامه اروپا

کاری ندارم که A8 پلاس بهتره یا وان پلاس ۶، اما این رو میدونم که وان پلاس ۶ هم یک مقدار از سر و ته کار زده، تا بتونه قیمت رو کم کنه. کاری که اغلب چینی ها انجام میدن.

به عنوان مثال وان پلاس اومده پرچمدار پشت شیشه ای ساخته، اما نه قابلیت شارژ بی سیم داره نه ضد آب هست.

mTAAHAAm

با اینکه من و شما هر دو متمایل به سامسونگ هستیم ولی با کلمه از سر و ته زدن کار موافق نیستم.اینکه مثلا از 9 دوربین دوگانه و برخی المنت های دیگه را نداره هم نمی شه گفت از کار زدن چون نسبت به قیمتش امکانات داره.

mTAAHAAm

اس 9

دکتر رسول آریان

این کار برای ایجاد اختلاف بین دو دستگاه S9 و S9 پلاس صورت گرفته. چون پارسال گفتن که S8 و S8 پلاس فرقی ندارن و فقط در سایز نمایشگر متفاوت هستن. امسال خواستن تفاوت ها بیشتر باشه، به همین خاطر روی S9 دوربین تکی گذاشتن و S9 پلاس دوربین دوگانه.

اینکه هواوی بخواد ۳ جور نسخه از P20 داشته باشه کم کاری نیست. خواسته روی P20 پرو سه تا دوربین بذاره. نمیشه بگیم که چرا روی P20 معمولی هم ۳ تا دوربین نذاشتی.

اما وقتی وان پلاس روی گوشی قابلیت شارژ بی سیم نمیذاره و همچنین گوشی رو ضد آب نکرده، میشه گفت کم کاری کرده.

کهکشان

جالبه وقتی شرکتای دیگه بهم تیکه میندازن ما میشیم کاسه داغتر از آش که مریضنو چیو فلان ! اما به خودمون اجازه میدیم راحت با هر لحنی که میخوایم در موردشون صحبت کنیم !
( اگر دیدید کسی به شما تیکه می اندازد بدانید به اندازه کافی بزرگ شده اید! نمی دانم کسی چنین جمله ای گفته است یا نه )
اگر دیدید کسی به شما تیکه می اندازد و گفت برای اصلاح اول از خودت شروع کن نه دیگران ! بدانید کار شما هم بی عیب نیست !
سامسونگ حقیقتو گفته ! خیلیا واسشون امولد ملاک انتخابه خیلیام ضد آب بودن ! هوش مصنوعیم این روزا خیلی تو بورسه یا اینکه پرداخت بی دقدقه اینترنتی !

دکتر رسول آریان

شما اشتباه متوجه صحبت آقای عطا.یی شدی.

ایشون میگه دو حالت داره که به شما تیکه بندازن. یا شما خیلی توی چشم بودی و معروف شدی، یا اینکه اون شخص مرض روانی داره.

در اینجا آقای عطا.یی مریض های روانی رو جدا کرد، نتیجه گرفت که وان پلاس چون معروف شده و داره دیده میشه، چون سامسونگ نمیتونه یا نمیخواد قیمتش رو به اندازه های چینی ها کاهش بده، در نتیجه تیکه انداخته. در واقع آقای عطا.یی نگفت که مدیران سامسونگ مریضن. گفت علتش معروف شدن برندهای چینی هست.

مثلا توی چند پست قبلی که آقای مرتضوی به من تیکه انداخت و حرف های حاشیه ای زد، دو دلیل داره. یا ایشون مرض روانی داره، یا اینکه من خیلی توی چشم هستم. چون سواد تخصصی بحث کردن در این حیطه رو نداره، مجبوره با حرف های حاشیه ای من رو به چالش بکشه و من رو با “د ا ع ش” مقایسه کنه. چرا؟ چون شرکت مورد علاقه اش سونی ضرر مالی میده و این اصلا براش خوشایند نیست. ما هم وقتی نمک روی زخمشون میپاشیم، طبیعی هست که ناراحت بشن ?

ahmad

سامسونگ عزیز و دلبندم ممنون ازت که باعث خندم شدی . بد نیس متذکر بشم a8 plus الان ۳ تومن قیمتشه حالا اینو مقایسه کن با پردازنده و رم و …. وان پلاس تا به خندت اضافه بشه دوربینم که سامسونگ تاکید کرده برید مقایسشو ببینید که چطوری وان پلاس این نقطه ضعفشو به نقطه قوت تبدیل کرده بازم ممنون شامی بسی خندیدیم

کهکشان

وان پلاس تو ایرانم بیاد گرون میشه دوست خندان من

ahmad

عزیز ناخندان من که خیلی تعصب داری و پاسه همین از زندگی بخاطر تعصبت لذت نمیبری پیشنهاد میکنم دیدگاهتو عوض کن در ضمن قیمت a8+ حدود 600 یورو هست خوب شد یادم انداختی این مورد رو که باعث خنده بیشتر من شد

علی شیخ زاده

باتوجه به مشخصات و قیمت هردوتا بعید میدونم کسی a8 رو بهتر از وانپلاس ۶ بدونه اگه همچین فردی پیدا بشه قطعا متعصبه وانپلاس ۶ با این قیمت و مشخصات شگفت انگیزه

Sadeghh

کار از تعصب گذشته متاسفانه

mTAAHAAm

نمی شه گفت تیکه انداخته ولی هر چه هست با مقایسه 1+ با سری A قصد تحقیر آن را داشته است.
سامسونگ هرچی می خواد بگه ولی وانپلاس 6 خیلی خیلی خوبه.و از برخی جهات بر اس 9 برتری داره.

کهکشان

مثلا فوکوسش یا عکس شبش برتریه ؟ یا ضد آب نبودنو خیلی چیزای دیگه

Naranj

واقعا هم وان پلاس۶ یک گوشی بالارده هست و نه پرچمدار
برید بررسی فون ارنا رو بخونید.همه بخش هاش جایی میلنگه
مثلا پنلش در فضای بیرون بشدت کدر و ناخوانا میشه
اسپیکرش ضعیفه و..

فقط میاد اسنپ روز میذاره میگه پرچمدارم!
تبلیغش درسته ?

Shiral

همه ما میدانیم سامسونگ بزرگترین شرکت سازنده موبایل های اندرویید بوده و تا مدتها خواهد بود و شرکتی مثل وان پلاس حالا حالا ها نمیتونه براش رقیب قدری باشه.
همه ما میدانیم مدیران سامسونگ هم مشکلات روانپریشی ندارند که بیان و به شرکت کوچک چینی مشکلات روانی خود را تحمیل کنند.
اما همه ما میدانیم به نسبت قیمت تقریبا میشه گفت احتمالا قبل از ورود MI8 شیامی فعلا اقتصادی ترین گزینه خرید وان پلاس شش میباشد.
هیچکس منکر فاصله زیاد این گوشی با برندهای خوب و پرچمداران سامسونگ نمیباشد چون اگر میخواست و میتونست خودش را به اونها برساند قیمت کمتری نداشت.
این ترفند تمام سازندگان کوچکه که در بدو شروع موبایل به صرفه با کمترین سود بزنند بعد از مدتها که توانستند مدعی بشن روی دست برندهای معروف از نظر قیمت میزنند همون کاری که الان هواوی کرده و قیمت پنج و نیم و شش میلیونی پرچمدار هواوی در ایران باعث شده استقبال چندان زیادی به علت وضعیت این روزهای اقتصادی کشور ازش نشده.و همین باز باعث میشه تا مدتها نتونه رقابت با سامسونگ داشته باشه چون سامسونگ تو این زمینه کاملا حرفه ای اقدام کرده و میکنه.
اما طعنه سامسونگ نشان میده خیلی ها احتمالا ترجیح میدن پرچمدار یک شرکت غیر معروف با وجود تمام کاستی هاش که اون رو پرچمدار واقعی نمیکنه بخرند تا میان رده گرانقیمت سامسونگ.
باید دید بعد از طعنه‌ لفظی ایا راهکار عملی هم خواهد داشت یا خیر.
چون خیلی از خریداران دیگه حداقل اطلاعاتی از موبایل دارند و تخت تاثیر تبلیغات قرار نمیگیرند

Sadeghh

اخه a8+ هم کل کل کردن داره؟!!
مزخرف تر از این گوشی وجود نداره با قیمت سه میلیون و چهارصد

همچین میگه سوپر امولد انگار هرچی اسم سوپر امولد روش بزارن یعنی مثلا خیلی خوب
یه اولد آشغالی انداختی روش دیگه
بیکسبی هم که تا گوگل اسیستنت هست معنی نداره
پنل پشت گوشی مثلا شیشست ولی حسی جز یه تلق بهت نمیده
در کل اصلا با این قیمت در حد کل کل نیست

Peiman

به نظرم تنها برتریش مقاومت در برابر آب و گرد وغبار. حتی صفحه وانپلاس بهتره طبق گفته مارکوس یکی از بهتریناس . حتی این جمله رو هم بارها تو ویدیو تکرار می‌کنه که وانپلاس قطعا از همه گوشی های ۵۰۰ دلاری بهتره

MiladSA

دیگه تعصب هم حدی داره خداوکیلی .. بنده تو یک سال اخیر گوشیای آیفون ۸ و میت ۱۰ پرو و اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد وان و یو۱۱ پلاس و پیکسل۲ ایکس ال و وانپلاس ۵تی رو داشتم .. و به جرات میتونم بگم وانپلاس از همشون سرتر بود ، تا وقتی با گوشی کار نکردین نمیتونین نظر صحیحی در موردش بدین ؛ تعصب رو بزارید کنار مگر اینکه بخاطر تعصب و تبلیغتون از برند خاصی پول میگیرید

ARMTIN

سامسونگ فروش محصولاتش بر محور « تبلیغات » هست
بخاطر هزینه ها بالای تبلیغات ، سامسونگ مجبور برچسب قیمت بالاتری روی محصولاتش بزنه
.
.
بنظرم سامسونگ اگه همین روند ادامه بده ، با وجود فراگیر شدن
برند های چینی شکست میخوره
سامسونگ با تبلیغات یا طعنه زدن به ONE PLUS نمیتونه قیمت بالا سری A برای مشتری توجیه کنه

zanyar

با این حرفش نشون داده که وانپلاس بزرگ شده خیلی بیشتر از اون چیزی که ازش میترسید !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)