حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین وان پلاس 6 منتشر شد، بهتر از آیفون 8 پلاس

وان پلاس 6 موبایل پرچمدار بسیار خوبی است که البته برای ارزان قیمت ماندن مجبور است برخی ویژگی ها را در رده پایین تری از پرچمدار، ارایه کند. دوربین یکی از این موارد و تمام بررسی ها می گویند دوربین وان پلاس 6 پایین تر از پرچمدارهای هم دوره یعنی گلکسی اس 9 و آیفون X است. این صحبت درست است اما امروز امتیاز DxO دوربین وان پلاس 6 منتشر شده و بهتر از آیفون 8 پلاس است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دوربین وان پلاس 6 را بررسی کنیم.

دوربین وان پلاس 6

دوربین وان پلاس 6

امتیاز 96 از DxO برای دوربین وان پلاس 6 این دستگاه را در جایگاه دهمین دوربین برتر بررسی شده توسط این موسسه قرار می دهد. این امتیاز بهتر از آیفون 8 پلاس است، دستگاهی که خیلی از کاربران عکاسی آن را قبول دارند. اگر گلکسی نوت 8 دارید و از عکاسی آن راضی هستید، خب باید بگوییم وان پلاس 6 بهتر از آن هم ظاهر شده است!

اجازه بدهید مشخصات سخت افزاری دوربین وان پلاس 6 را که این امتیاز را دریافت کرده را بررسی کنیم:

– دوربین دوگانه 16+20 مگاپیکسلی
– دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی با حسگر تصویر 1/2.6 اینچی و f/1.7 به همراه لرزشگیر دوربین
– دوربین دوم 20 مگاپیکسلی با f/1.7
– فوکوس تشخیص فاز
– فلاش LED دوتایی
– فیلم برداری 4K با 60 فریم بر ثانیه

فوکوس فوق سریع و دقیق در عکاسی و لرزشگیر خوب برای فیلم برداری می تواند از نقاط قوت دوربین وان پلاس 6 باشد. تصاویر بوکه غیر دقیق عکاسی و از دست دادن جزئیات در فیلم برداری هم از نقاظ ضعف آن است. اگر جزئیات بیشتر می خواهید، گزارش کامل بررسی دوربین وان پلاس از DxO را لینک منبع مطلب بخوانید.

نظر شما درباره دوربین وان پلاس 6 (OnePlus 6) چیست؟ به نظر خیلی بد نمی آید.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آقای عطا.یی همون طور که قبلا در یک مقاله جداگانه عرض کردم، زمانی که فیلم برداری رو برای نوت ۸ تست کردن، چون اتوترکینگ به طور پیش فرض خاموش بوده، روشنش نکردن. با اتوترکینگ خاموش تست کردن و چون در بخش اتوفوکوس برای فیلم برداری، هم اتوفوکوس رو تست میکنن و هم اتوترکینگ، در نتیجه نمره اتوفوکوس نوت ۸ رو خیلی بد دادن یعنی ۶۵. در حالی که نوت ۸ اتوترکینگ عالی داره.

این جمله ای هست که دقیقا در DxO نوشته شده:
Although autofocus is fast and stable in many videos, the lack of any autofocus tracking in default mode reduced the overall score. It should be mentioned, though, that the Note 8 comes with a dedicated tracking mode that has to be manually enabled and therefore was not included in our test
خودتون انگلیسیتون خوبه، بخونید.

به این خاطر اینجا اسم از نوت ۸ آوردم که توی متن مقاله با نوت ۸ هم مقایسه کردید.

با صرف نظر کردن از اون کم کاری عمدی DxO اگر بخوایم نوت ۸ و وان پلاس ۶ رو از لحاظ عکس برداری مقایسه کنیم، هر دو به عدد ۱۰۰ رسیدن و برابر هستن. در بخش فیلم برداری نوت ۸ برابر با ۸۴ شده و وان پلاس ۶ هم ۸۷. یعنی ۳ تا بیشتر شده در بخش فیلم برداری. از اونجایی که اتوفوکوس نوت ۸ رو امتیاز اشتباه ۶۵ بهش دادن و وان پلاس در بخش اتوفوکوس ۹۰ شده، این ۲۵ امتیاز اختلاف قطعا میتونست نوت ۸ رو خیلی بالاتر بیاره. واقعا حق نوت ۸ پایمال شده. امتیاز کلی نوت ۸ به جای ۹۴ حداقل میتونست ۹۶ یا ۹۷ باشه.

به هر حال این امتیازات خیلی دقیق نیست. فقط به این خاطر عرض کردم که اون نکته رو فراموش نکنید.
من با وان پلاس ۶ هم کار نکردم، ولی طبق بررسی های دیگه در سایت های مختلف، میتونم بگم از نوت ۸ بهتر نبود. بر فرض اگر هم بهتر باشه، باز هم هنر نکرده، چون نوت ۸ ساخته شده یک سال پیش هست و عملا باید با نوت ۹ مقایسه بشه.

دکتر رسول آریان

آقای عطا.یی آخه مشکل اینجاست که برای گلکسی S9 و S9 پلاس هم اتوترکینگ به صورت پیش فرض خاموشه، اما اونجا روشن کردن و بعد تست کردن.

انگار تست کننده ها متفاوت هستن و اختلاف نظر هست بین اونها. یا شاید خودشون هم به این نتیجه رسیدن که باید برای تست های بعدی روشنش میکردن.

مگر میشه بخوام اتوترکینگ رو تست کنیم، ولی روشنش نکنیم؟ ?

مثل این هست بخوایم ترمز ضد قفل یک خودرو رو تست کنیم ولی خاموش باشه. بعد بگیم ترمزش ضد قفلش خوب نبود!

آقای عطایی ☝️

Dariushrd

این وانپلاس قبل رونمایی تیزر نداده بود که این گوشی امتیاز دوربینش تو دگزو سه رقمی میشه؟!⁦:-!⁩ این چینیا رسما دروغ میگن…شد مث قضیه گوشی بی حاشیه لنوو که خودش با تیزرای رسمی قبل رونمایی فرق داشت⁦:-\⁩

Mortazavi

احتمالا سر مبلغ به تفاهم نرسیدند

ahmad

جالبه هر چی میشه با آیفون مقایسه میکنن خخخخ
افرین وان پلاس عالیه با اون قیمت

Shiral

من وانپلاس پنج تی را دارم و باید بگم توی زمینه دوربین واقعا حرفی برای گفتن نداره بنا به همان دلایلی که همه میدانیم.اگرچه سخت طرفدار این برند کاملا اقتصادی هستم اما وانپلاس شش بدستم نرسیده و تست نکردم بعید میدونم جهش ناگهانی توی زمینه دوربین داشته باشه و به این امتیازدهی های DXO مدتیست کمی با احتیاط نگاه میکنم و قضاوت میکنم.البته خیلی خوشحال خواهم شد اگر این امتیازدهی واقعی باشه اما باز هم عرض میکنم دوربین وانپلاس پنج در حد میان رده های برند سامسونگ بود

علی شیخ زاده

دوربینش هر امتیازی بگیره باتوجه به قیمتش نمیشه ازش ایراد گرفت

Shiral

بله کاملا درسته.قیمت غیر قابل رقابته.شاید تنها رقیب اقتصادی اون پرچمدار اخر شیامی باشه.

کهکشان

تو تبلیغاتش عدد ۳ رقمی زده بود !!! شاید سر رشوه به توافق نرسیدن

بعد ببخشید آقای عطایی نقطه ضعف دوربین وان پلاس ۶ فوکوسشه چرا به عنوان نقطه قوت ازش اسم بردین؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)