حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سامسونگ نشان از حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر برای گلکسی نوت 9 می دهد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

درباره گلکسی نوت 9 (Galaxy note 9) شایعاتی چند شنیده ایم و حالا یک پتنت دیگر از سامسونگ منتشر شده که به ما حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را برای گلکسی نوت 9 نشان می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه با هم بیشتر صحبت کنیم.

شایعات زیادی درباره حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر شنیده ایم و سامسونگ در تلاش برای توسعه این فناوری است. شنیده بودیم گلکسی اس 9 با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه می شود اما اینطور نشد، حالا گلکسی نوت 9 تنها شانس سامسونگ است که این فناوری را به پرچمدارهای سال 2018 خود اضافه کند در غیر این صورت این شایعه به دهمین عضو خانواده گلکسی اس موکول خواهد شد.

گفته می شود سامسونگ در ماه اخیر توجه ویژه ای به بررسی سه روش سامسونگ دیپسلی برای ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر داشته است و انتظار می رود این شرکت کره ای تصمیم نهایی خود را برای استفاده کردن یا نکردن از این فناوری در گلکسی نوت 9 بگیرد. سامسونگ در زمینه پتنت حسگر اثرانگشت یک پارچه با نمایشگر ید طولایی دارد و این اولین مرتبه نیست که چنین پتنتی را می بینیم. به عبارت ساده تر، دیده شدن این پتنت که قدیمی هم به نظر می رسد، دلیل قطعی بر استفاده از حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در گلکسی نوت 9 نیست.

این پتنت به ما می گوید هنگامی که حسگر ورودی لمسی را دریافت می کند، منطقه لمسی مربوط به ورودی را تعیین می کند و سپس از ویژگی امواج نوری AMOLED استفاده می کند تا اطلاعات بیومتریک را با تغییر روشنایی اطراف حسگر پس از لمس بخواند. این روش شبیه به همان چیزی است که سینپتیک در حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خود استفاده کرده بود و در ویوو ایکس 20 به کار برده شد.

شما چطور فکر می کنید؟ گلکسی نوت 9 با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ارایه می شود؟ هیچ چیز بعید نیست چون مثلا سامسونگ در گلکسی نوت 7 از راه امنیتی جدید اسکنر عنبیه چشم بهره برده است و این تغییر بین سری گلکسی اس و گلکسی نوت وجود داشته پس می تواند گلکسی نوت 9 این تغییر را نسبت به گلکسی اس 9 داشته باشد اما حتمی نیست!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Note_kayhan

گوشی عالی میشه از حالا میتونم حدس بزنم ولی قیمتش تو ایران رو بهش فک میکنم کرک و پرم میریزه

باید تفاوت های زیادی با S9 پلاس داشته باشه تا بتونه خوب بفروشه. در غیر این صورت میشه S9 پلاس قلم دار.

amir_galaxy

اشتباه از اینجا شروع میشه ک شما باید سری نوت رو با نوت و اس رو با اس مقایسه کنید
باید تفاوت های زیادی با سری قبل خودش یعنی نوت ۸ داشته باشه
سری نوت فن های خودشو داره و کسی ک مثلا نوت ۸ داره صبر میکنه برای نوت ۹ و نمیره اس ۹ بخره
کلا سامسوتگ با نوت ۲ دسته رو هدف قراز میده
یکی طرفدارای دو آتیشه سری نوت
و یکی هم کسایی ک میخوان بعد دو سه سال گوشی عوض کنند و میخوان جدیدترین گوشی روز رو داشته باشن

دکتر رسول آریان

شما که منو میشناسی. میدونی سری نوت رو خیلی دوست دارم. حرف شمام درسته تا حدودی. اینکه نوت ۹ باید با نوت ۸ مقایسه بشه.

اما اگر نوت ۹ بشه S9 پلاس قلم دار، مطمئن باش فروش خوبی نمیکنه. چون یه جورایی گوشی تکراری معرفی میشه. امسال S9 پلاس انقدر به سری نوت نزدیک بود که وسوسه شدم برم سمتش. اما نتونستم از S-Pen بگذرم.

درسته، افراد خیلی کمی هستن که ۶ ماهه گوشی عوض کنن. یعنی S9 پلاس بخرن، بعدش S9 پلاس رو بفروشن و نوت ۹ بخرن. حتی من که نوت ۸ خریدم، باز هم فکر نکنم نوت ۹ بخرم. مگر اینکه نوت ۹ واقعا فوق العاده و متفاوت باشه که ارزشش رو داشته باشه.

سال های گذشته سایز صفحه نمایش نوت ها، خیلی بزرگتر از سری S ها بود. اما الان این اختلاف رسیده به فقط ۰.۱ اینچ. حتی باتری S۸ پلاس و S9 پلاس ظرفیت بیشتری از نوت ۸ دارن.

یه جورایی اون اقتدار و فرمان روایی سری نوت داره کم میشه، با این سری S های نسخه پلاس. اون فاجعه انفجار نوت ۷ هم به نام و نشان سری نوت خیلی لطمه زد. هر چند سامسونگ جمعش کرد، ولی در یاد و خاطره مردم باقی موند. زمانی که نوت ۸ رو خریدم، داییم گفت چی خریدی؟ گفتم نوت ۸. گفت همونه که منفجر میشد؟ گفتم نه دایی جان، اون سری قبلش بود. با اینکه دایی من اهل تکنولوژی نیست، ولی این خبر رو شنیده بود.

به هر حال باید منتظر باشیم ببینیم سامسونگ برای نوت ۹ چیکار میکنه.

pedram_01

دقیقا حق با شماست من عاشق سری نوت و قلمش هستم ولی خب توی نوت 7 خراب کرد اجباری ایفون 7 پلاس خریدم ک تو زمان خودش واقعا از بقیه سر تر بود یک سال نیم داشتم و میخواستم بیشتر صبر کنم تا نوت 9 بخرم ولی خب ترسیدم افت قیمت شدیدی بخوره چون گوشی دو نسل عقب میافتاد و فروختمش و بین نوت 8 و اس 9 پلاس خیلی گیر کرده بودم ک اخر وسوسه اس 9 پلاس شدم حتی رفتم نمایندگی سامسونگ داشتم میگرفتمش دلم به نوت 8 بود ولی خب خداییش اس 9 پلاس از هر نظر سر تر بود و هست چه صدا چه باتری چه سخت افزاری و دوربین و طراحی مخصوصا جای اثر انگشتش و… اما خب باز قلم یک دنیای دیگست . الانم منتظرم ببینم نوت 9 چقدر با اس 9 پلاس اختلاف داره اگ واقعا سر تر باشه و 6 ماه دیگ گوشی منو خوب بخرن میفروشم و نوت 9 میگیرم .

Peiman

امیدوارم امسال دیگه شاهد این قابلیت باشیم و خیلی دیر نشه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)