حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی مرورگر کروم دسکتاپ تغییر می کند

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | گوگل

یک هفته پیش بود که در ترنجی درباره طراحی جدید Gmail خواندیم و پس از آن دیدیم که این طراحی جدید جی میل (Gmail) “حالت محرمانه” دارد. همانطور که در نگاه اولیه به پیش نمایش اول اندروید پی (Android P) نیز دیدیم، به نظر می رسد که گوگل در حال باز طراحی “طراحی” محصولات خود است. این بار در ادامه تغییر طراحی هایی که گفتیم به نظر می رسد طراحی مرورگر کروم دسکتاپ تغییر می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به طراحی جدید مرورگر کروم دسکتاپ داشته باشیم.

اگر شما روی دسکتاپ در حال خواندن ترنجی هستید، به احتمال خیلی زیاد از کروم استفاده می کنید. نگاهی به طراحی ساده فعلی این مرورگر داشته باشید! چیز زیادی برای تغییر وجود ندارد مگر همان تب های بالای نمایشگر و آدرس بار یا همان نوار آدرس! خب این سربرگ های ذوزنقه ای را مستطیلی با گوشه های گرد تصور کنید و گوشه های آدرس بار را نیم دایره‌طورتر کنید . اگر نام کاربر در حال استفاده از کروم را نیز از کنار آیکون مینی‌مایز پنجره کروم به کنار آدرس بار انتقال دهید، همه چیز می شود طراحی جدید مرورگر کروم دسکتاپ که در تصویر زیر در مقایسه با نسخه قدیمی آن می بینید:

طراحی جدید مروگر کروم

طراحی جدید مروگر کروم

طراحی قدیمی مروگر کروم

طراحی قدیمی مروگر کروم

هر چند این طراحی را نمی توان “زشت” دانست اما حالا کروم به سمت طراحی فایرفاکس طور پیشرفته است! چندین سال اخیر این فایرفاکس بود که به سمت طراحی ساده و دوست داشتی کروم پیش می رفت اما حالا گویا این موضوع برعکس شده است. هر چند گوگل این تغییرات را در جهت طراحی مناسب تر برای استفاده های لمسی در نظر گرفته است اما خب به نظر ما در نسخه پیشین هم مشکل خاصی برای استفاده لمسی نبود!

همچنین گوگل از طراحی جدید تحت عنوان Material Design Refresh رونمایی کرده است که به نام آن را قبلا با عنوان Material Design 2 می شناختیم. کنفرانس توسعه دهنده های گوگل، گوگل I/O 2018 تاریخ 8 می (18 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و انتظار داریم که طراحی جدید گوگل کروم در کنار طراحی جدید Gmail و خیلی موارد دیگر رونمایی شود. اگر شما از آن دسته کاربران هستید که دوست دارید روی لبه تغییرات حرکت کنید، می توان کروم قناری (Canary) را برای دسکتاپ دانلود کنید تا این طراحی جدید مرورگر کروم دسکتاپ را تجربه نمایید.

اگر این مرورگر را نصب کردید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خوشم نمیاد شبیه به طراحی یه شرکت دیگه ای بشه

Peiman

اتفاقا من این تغییر رو دست دلشتم و از این به بعد برای لپتاپم از کروم به جای اپرا استفاده می‌کنم

HiKa

بسیار عالی!
واقعا نیاز بود کروم یک دیزاین دیگه ای به خودش بگیره.
به احتمال زیاد انیمیشن های جدید هم به این مرورگر اضافه شده و همچنین طراحی بخش های داخلی مرورگر هم تغییر کرده.
در کل بی صبرانه منتظر کنفرانس گوگل هستم تا ببینم اندروید P و متریال دیزان 2 چقدر دوست داشتنی تر از قبل میشن

abolfazlbt

سلام لطفا برای دانلود مرورگر قناری برای دسکتاپ لینک بدین من هرچی گشتم پیدا نکردم
ممنون

abolfazlbt

ممنون نسبش کردم اما خبری از طراحی جدید نیس همون طرلحی قبیله

REZA

همیشه تغییر طراحی رو دوست داشتم.
خیلی وقتم هست تغییری نداده

Saeed393

نمیشه گفت زشت یا زیبا شده،من خوثم طراحی قبلی رو بیشتر دوس داشتم ولی مساله مهم هست اینه که شما یه لباس رو هر قدر زیبا نمیتونی همیشه بپوشی دلزده میشی اینم همینجوریه باید تغییر کنه هر چند وقت یه بار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)