حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۲ اجازه باز کردن چندین پنجره Chrome روی موبایل را می دهد، شبیه دسکتاپ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، مرورگر

مرورگر محبوب Google Chrome به شما امکان می دهد تا تب ها را به روش های مختلف گروه بندی کنید. این ویژگی وابسته به آن است که پلتفرم نرم افزاری شما از چه گزینه هایی پشتیبانی می کند. با انتشار اندروید ۱۲ کاربران Chrome تجربه های جدیدی را با تب های باز خواهند داشت. گفته می شود که شبیه به دسکتاپ، اندروید ۱۲ اجازه باز کردن چندین پنجره Chrome روی موبایل را می دهد. توجه داشته باشید که تب را با پنحره تمایز بدهید. پنجره به معنی یک مرحله پیش از تب است، اصطلاحا یک مرور جدا را پنجره می گوییم.

باز کردن چندین پنجره Chrome روی موبایل در اندروید ۱۲

نسخه دسکتاپ Chrome به شما امکان می دهد تا تب ها را در یک یا چند پنجره با امکان گروه بندی مجدد استفاده کنید. نسخه Android این مرورگر نیز از گروه بندی تب ها پشتیبانی می کند، اما راهی برای باز کردن چندین پنجره کروم وجود ندارد. این امر با انتشار اندروید ۱۲ تغییر می کند، زیرا Google در حال حاضر بر روی ویژگی ای کار می کند که به چندین پنجره Chrome اجازه می دهد در دستگاه های Android اجرا شوند.

تغییرات در کد مرورگر که به “multi-instance” اشاره می کند، نشان دهنده امکان راه اندازی چندین پنجره Chrome در دستگاه های اندروید است. این تغییرات هنگامی که دستگاه در حالت تقسیم صفحه قرار دارد، گزینه New Window را به منوی زمینه Chrome اضافه می کند. پس از کلیک روی گزینه “پنجره جدید”، پنجره جدیدی از Chrome در نیمه دیگر فضای کار باز می شود.

هنگامی که دو پنجره Chrome باز می شود، دکمه “مدیریت پنجره” در منوی زمینه ظاهر می شود، با کلیک بر روی آن می توانید اطلاعات مربوط به همه پنجره های فعال، تب باز پیش رو و عنوان آن، تعداد برگه های فعال و غیره را دریافت کنید.

در کل حداکثر پنج پنجره از Chrome می تواند باز باشد اگرچه تعداد تب ها در هر یک از آنها محدود نیست. هر یک از پنجره های باز شده را می توان در حالت فعلی ذخیره کرد. به طوری که همه تب های باز شده در آن حتی پس از راه اندازی مجدد در جای خود قرار می گیرند.

در حال حاضر، عملکرد باز کردن چند پنجره Chrome در موبایل اندرویدی در مرحله آزمایشی است. ما انتظار داریم که این ویژگی به طور کامل در یکی از نسخه های بعدی مرورگر در دسترس قرار گیرد.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ شما روی موبایل چقدر شلوغ وب گردی می کنید؟ ویژگی مدیریت تب ها و گروه بندی آن برای شما مفید بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)